Aamun runonen Eino Leinon päivän kunniaksi.
RUNO: Ilon laulu ihmisen polku olkoon (6.7.2013)
Kun minuun tuli laulu nousivat perhoset aamun koittoon kauaksi eteni pelko ja kauhu ja sirkat virittivät soittimet soittoon nauru minusta lähti hiveli heinä reittäni pitkin mä loistin kuin metsän tähti pois itkuni aiemmin itkin, koska ilon laulu ihmisen polku olkoon juosta kuusien hyväilyssä syli täyteen valoa tulkoon, ei mieltä ihmisten kyräilyssä. Kun minuun tuli laulu valkeaan ihooni painui muisto kauaksi eteni pelko ja kauhu kun kallion reunalla seisoin, alhaalla suisto, mut nousivat perhoset aamun koittoon mustat ja valkoiset yhdessä käsin linnut kutsuivat mua lauluin voittoon miks kauneudesta käteni aiemmin pesin, miks ihminen niin usein pyytää, tänne mulle kaikki ja heti, huomenna jo tuuli kylmänä hyytää ja sulle pedataan routainen peti vaan nauru minusta lähti hiveli heinä reittäni pitkin mä loistin kuin metsän tähti pois itkuni aiemmin itkin, koska ilon laulu ihmisen polku olkoon juosta kuusien hyväilyssä syli täyteen valoa tulkoon, ei mieltä ihmisten kyräilyssä, koska ilon laulu ihmisen polku olkoon
-merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- |