Renki 27.02.2003 08:27:15 (muokattu 28.02.2003 16:48:55) | |
---|
Sauna Pihkaiset seinät ympärillä vanhuksen veistämät lauteet karsitut oksat pihamaalla tulipesässä hakatut halot Halkojen välissä paperit Tulentekovälineet pojalla tulitikkuaskista raapaisu paperi syttyy pesässä puun pinnassa kiehnää tuli pesässä paukkuvat kipinät seinistä huokuu pihkan haju poika on sitomassa vihtoja sylillinen liiteristä halkoja tulelle purtavaa lisää järvestä haetaan juotavat kohta on valmiita vastat Kastellaan nojattavat seinät lisätään muuripataan vettä lauteille kastellut vastat rantasauna on valmis Tässäpä olisi taas yksi runontekele. Saa arvostella. -------------------------------------------- Pari vielä lisää. Uudet kengät Näyteikkunassa näin kengät hienot, mustat, ylväät kovin kalliin oloiset en välittänyt siitä Menin sovittamaan kenkiä kauniisti istuivat jalkaan uutuuttaan loistivat tuoreelle tuoksuivat Hylkäsin vanhat kengät nakkasin rumasti roskiin olivat niin kuluneet liian tutun tapaiset Laitoin jalkaan uudet kengät ylväästi astelin tiellä kiilui kateellisten silmät minä leijailin pilvissä Ylväästi astelin pitkän matkan kantapäitä alkoi hiertää jatkoin surullista matkaa kengät satutti minua Haluan takaisin vanhat kengät vaikka ne olikin kuluneet missä on vanhat kengät? tuttua minä rakastan ---------------------------------------- Pysäkki Kipakassa pakkasessa katoksen hämärässä valossa merituulen ruoskittavana minä ja kulkurin reppu Asfaltin päällä seisomassa kylmän kangistamassa pihassa vapautusta odottamassa minä ja kulkurin reppu Aikani kuluu kylmässä poskessa tien seisomassa korkeita valoja vahtimassa minä ja kulkurin reppu Mäen päältä valot loistaa liikkuvat hiljaa alaspäin seuraavat katseet kulkijaa pysähtyy luokseni valot Astun kyytiin lämpimään kuskille matkani maksan istun penkkiin pehmeään olen bussissa matkalla kotiin Kynä vie miestä, ei mies kynää.
http://www.virhe.org/jasen.php?nick=Renki |
Haipuma 27.02.2003 15:44:37 | |
---|
Tässä on myös todella käsin kosketeltava tunnelma. Ehdottomasti Samaan sarjaan kuin tupakka runo! En tiedä haitko sen syvällisempiä, oli joitain kohtia, jotka eivät siinä suhteessa oikein antaneet myötä. Kokonaisuudessaan silti toimii hyvin. Haauuuhh.. |
NORTON 27.02.2003 15:50:46 | |
---|
Sulla on persoonallinen lähestymistapa asioihin. Näitä on miellyttävä lukea, varsinkin kun kirjoitat yleensä aika maanläheisistä ja perussuomalaisista asioista. |
Renki 27.02.2003 16:39:52 | |
---|
En tiedä haitko sen syvällisempiä, oli joitain kohtia, jotka eivät siinä suhteessa oikein antaneet myötä. Kokonaisuudessaan silti toimii hyvin. Joo.. saunanlämmitys tarinahan tämä on suomalaisineen perinteineen. Ei sen syvällisempää. Kynä vie miestä, ei mies kynää.
www.virhe.org/jasen.php?nick=Renki |
Nimismies 27.02.2003 21:32:23 | |
---|
En tiedä onko tämä nyt sitten runo...mutta ainakin se sai minut muistelemaan oman kesämökin saunantuoksua. Olisipa jo kesä. "Ei kannata miettiä muotoja kun ei ehdi. Reisien vai reisten? Keksin sen seisten." - T.Liimatta |
Osmo Komppi 28.02.2003 18:33:08 | |
---|
Hieno tunnelma ja tarpeeksi yksinkertaista (sanan pelkästään positiivisessa merkityksessä). Ainoa mitä muuttaisin on tuo Tulentekovälineet pojalla. Jotenkin tulentekovälineet irtoaa tuosta muusta tekstistä, onko liian pitkä sana tai jotain? Ja sitten se poika mainitaan melkein heti perään uudestaan, eli tehoa voisi olla pojassa enemmän jos tulisi vain kertaalleen? Kokonaisuudessaan tunnelmallinen (mikä on yleensä erittäin vaikeaa saavuttaa näin katodisädeputkelta luettuna), maanläheinen ja ehdottoman hyvä teksti. |