Hirtetyn loppu: Seison tuimana hirttolavalla, vasten selkää on kirveen hamara, luopio lausu toive viimeinen, ja köysi kaulaan roikun rukoilen. Kertosäe: on tullut vastaan seinä viimeinen, tuijottaa pyövelini hymyillen, matkani päässä on hän kadotus, pyydän tule luokseni unohdus. päivät kaikkoaa ei mikään liiku, ei hirtettykään hirressä kiiku, ei varjot valot toisiaan kierrä, ei hirtetyn kaulaa köysi hierrä. Kertosäe: on tullut vastaan seinä viimeinen, pyövelini tuijottaa hymyillen, matkani päässä on hän kadotus, pyydän tule luokseni unohdus. Odotan viikon viikatemiestä, olisin märkä tuskani hiestä, jos voisi se vähänkin liikkua, aika kulje että voin kiikkua. Kertosäe: on tullut vastaan seinä viimeinen, pyövelini tuijottaa hymyillen, matkani päässä on hän kadotus, pyydän tule luokseni unohdus. Nyt köydestä henkeni litistyy, rinnallani matelee musta kyy, pois henkeni juoksee ruumiista nyt, on luopio maailman hylännyt.
Saapi haukkua. EDIT:paranneltu versio. Yrittänyttä ei panna. |
"Aika kulje että voin kiikua" -hauska ajatus kuolemantuomiota odottavalta. Mä en oikein saanut hahmotettua tämän lyriikan kokonaissävyä, mutta se ilmeisesti kuitenkaan ollut humoristinen. Sellaiseksi haluaisin sen kuitenkin nähdä. Onhan siinä jotain kolkolla tavalla lystikästä, jos joku kaipailee jo hirteen roikkumaan. Menisköhän tähän joku kansanmusiikki-tyylinen sävellys? |
"Aika kulje että voin kiikkua" -hauska ajatus kuolemantuomiota odottavalta. Mä en oikein saanut hahmotettua tämän lyriikan kokonaissävyä, mutta se ilmeisesti kuitenkaan ollut humoristinen. Sellaiseksi haluaisin sen kuitenkin nähdä. Onhan siinä jotain kolkolla tavalla lystikästä, jos joku kaipailee jo hirteen roikkumaan. Menisköhän tähän joku kansanmusiikki-tyylinen sävellys? Tätä tekiessä mulla oli semmonen ajatus että aika ei liiku. Tarinan henkilö joutuu A-osassa hirteen. B ja C osassa aika ei liiku mihinkään. Hirtetyn tuska on niin suuri että hän haluaa kuolla. Haluaa kuolla koska tietää ettei voi elää. Eli hirtetyllä on vähän sama filis kuin ihmisellä vatsalaukun tähystyksessä. 5 sekuntiakin tuntuu viikolta ja toivoo että tämä kipu jo loppuisi. selvensiköhän tämä yhtään? Kynä vie miestä, ei mies kynää. |