Aihe: Uusin sanoitukseni
1 2
Nimismies
16.12.2002 14:11:06 (muokattu 07.04.2003 20:47:54)
*Tilanpuutteen vaikutus*

Purkan syönti tyhjään vatsaan
Onton tunteen aiheuttaa
Se on kuin kuulisi ystävältään
"Sori, et mukaan mahdukaan"
------
KERTO

Isku vasten kasvoja
Tuntuisi paremmalta
En jaksa enää valheita
Varsinkaan empatialla

Höystettynä

-----
Miksi aamulla lattia on kylmä
Kun se voisi olla lämmin
Kenties se muistuttaa
Maan rakkaudesta lapsiaan kohtaan

KERTO

----
Sillä maa ei tunne, se on jäätä
Roudalla se kiusaa meitä
Olen jäänyt kyydistä niin monta kertaa
Etten enää tunne teitä

-----
KERTO x 2

Ja sitten kommentteja. Rysäytin viime yönä äkillisen inspiraation vallassa.
"Ei kannata miettiä muotoja kun ei ehdi. Reisien vai reisten? Keksin sen seisten." - T.Liimatta
Shirley
18.12.2002 11:11:52
Liikaa kertoa.
Thursday told me something sad, Friday will kill me.
Nimismies
18.12.2002 12:05:14
No saattaapa olla. Noo, pitänee vähentää sitä. Tämä kun on aikamoinen raakaversio.
"Ei kannata miettiä muotoja kun ei ehdi. Reisien vai reisten? Keksin sen seisten." - T.Liimatta
Fortune
19.12.2002 02:45:32
Liikaa kertoa.

Kuinka niin? Ihan perusrakenne.

Urkusoolo puuttuu :)
Puuro ei ole fysikaalinen totuus.
Kläp.
Nimismies
03.01.2003 12:24:48
Ai yksinkertaiset sanat? No enpä tiedä, voi olla. Minulle sopii paremmin tuollainen tyyli kuin joku kielikuvilla kikkailu. Enkä tiedä oikein tyylisuuntaakaan. Joku angstipoppi?
Nimismies
07.04.2003 17:07:01
Vähän nolohan tämä on toisaalta(ei vastaa enää nykyisiä tekstejäni) mutta lieneepä ainoa jonka olen tehnyt laulunsanoiksi. Nostan tämän nyt esille koska tätä kommentoitiin mielestäni liian vähän.
Muna ja kana makailivat sängyssä ja polttelivat tupakkaa. Kana totesi: "Tulipahan nyt tämäkin asia selvitettyä".
noir
07.04.2003 17:10:35
Miksi aamulla lattia on kylmä
Kun se voisi olla lämmin
Kenties se muistuttaa
Maan rakkaudesta lapsiaan kohtaan

Tämä on hyvä säkeistö, ensimmäinen taas oli jotenkin psykedeelisen irrallinen. Hauskahan tämä oli... *pof* ...ja sitten multa hävis taas kaikki päästä...
Friend of the devil is a friend of mine.
Renki
07.04.2003 20:12:28 (muokattu 07.04.2003 20:13:09)

No niin annanpa nyt tästä sanoituksesta palautetta.
*Tilanpuutteen vaikutus*

Purkan syönti tyhjään vatsaan 8t
Onton tunteen aiheuttaa 7t
Se on kuulisi ystävältään 8t (kirjoitusvirhe)
"Sori, et mukaan mahdukaan" 8t

------
KERTO

Isku vasten kasvoja 7t
Tuntuisi paremmalta 7t
En jaksa enää valheita 8t
Varsinkaan empatialla 8t

Höystettynä

-----
Miksi aamulla lattia on kylmä 11t
Kun se voisi olla lämmin 8t
Kenties se muistuttaa 6t
Maan rakkaudesta lapsiaan kohtaan 10t

KERTO

----
Sillä maa ei tunne, se on jäätä 10t
Roudalla se kiusaa meitä 8t
Olen jäänyt kyydistä niin monta kertaa 12t
Etten enää tunne teitä 8t

-----
KERTO x 2

Ja sitten kommentteja. Rysäytin viime yönä äkillisen inspiraation vallassa.

-Tavumäärät perseellään
-Puoliriimejä
-riimikaavaa ei noudateta

-Lyhyesti sanottuna huonoa teknillisesti.(muodollisesti)
Kynä vie miestä, ei mies kynää.
Nimismies
07.04.2003 20:47:24
Niinpä. Tekniikkaa en osaa sanoituksissa. Siksi teenkin runoja nykypäivänä.
Muna ja kana makailivat sängyssä ja polttelivat tupakkaa. Kana totesi: "Tulipahan nyt tämäkin asia selvitettyä".
Lennu
07.04.2003 20:51:15

Niinpä. Tekniikkaa en osaa sanoituksissa. Siksi teenkin runoja nykypäivänä.

Runoilussa on vieläkin striktimpi politiikka -)
www.whoax.tk
"they knew all the right people, they took all the right pills"
Renki
07.04.2003 21:25:55

Runoilussa on vieläkin striktimpi politiikka -)

Riippuu tyylilajista. Esim. vapaamittaisissa runoissa ei pahemmin sääntöjä ole.
sormunen
07.04.2003 23:02:59
-Tavumäärät perseellään
-Puoliriimejä
-riimikaavaa ei noudateta

-Lyhyesti sanottuna huonoa teknillisesti.(muodollisesti)

Pitipä oikein käydä jäsenkuvauksesta vilkaisemassa, mimmonen on näinkin itsevarma heppuli.

-Musiikinharrastelija
-Kitara on soitin
-Soittotaito on huono

-Pöytälaatikko runoilija
Jos haluat lukea runojani näppää kotisivua.

Suomesta ei saa amerikkaa. Siispä edelleenkin virkkeen keskellä erisnimiä lukuunottamatta suomenkielessä sanat kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.

Myös, jos tarkoitat "pöytälaatikkorunoilijaa", kirjoita niin.

Lyhyesti sanoen äidinkielen arvosana on hylätty. Siinä ei enää riimit jeesaa, jos äidinkieli ei ole hallussa edes auttavasti.
Iso-Jaakko
07.04.2003 23:50:30

Hullu niuhotus ja valitus alkaa kun joku asiallisesti kritisoi sanoitusten teknillistä puolta. Onhan selvää että täällä internetissä liikkuu monenlaista sanoitusten silmäilijää. Joku katsoo fiilinkiä, joku teknillistä puolta, jostakin on kivaa kun mielestään söpöin eläin elikä kissa mainitaan.

Renki on niin hyvät sanoittamisen perusteet on meille tehnyt että itse en lähtisi solvaamaan yhden spacebarin-painovirheen takia vaan lukisin uudemman kerran hänen vinkkinsä ja miettisin miten itse niistä voisin oppia vaikka olisinkin toisen koulukunnan miehiä.

Renkinä olisin kyllä ehkä varovaisempi ettei joudu yhtä huonoon maineeseen kuin bardi. ;)
Ronskisti ranttaliks vaan!
Deg
08.04.2003 00:22:55

Antakaa nyt jumalauta sen oikeinkirjoituksen olla. Eihän tämä ole mikään saatanan ylioppilaskirjoitus.
Elämä on laiffii
sormunen
08.04.2003 10:56:21
...itse en lähtisi solvaamaan yhden spacebarin-painovirheen...

Mihinkähän tämä viittaa?

Jos tämä jälkimmäinen heppu DR taas on tosissaan sitä mieltä, että kieltä ei tartte osata kirjottaakseen, niin siitä vaan.

Runous nyt kumminkin, niin proosa kuin lyriikkakin, on kielen, sen merkityksen ja ennenkaikkea rytmin ymmärtämistä ja työstämistä. Pyritään sanomaan mahdollisimman kirkkaasti ja kuulaasti, mitä mieltä ollaan.

Tuolla jollain toisella palstalla pulpahti näkösälle vanha ketju, jossa valitetaan sitä, että laulaja ei muista sanoja. Tarkottaa todennäköisesti vain sitä, että se ei ymmärrä niitä eikä tavoita rytmiä.

Jos lehdessä selostetaan, että suomalainen teki maalin, sanotaan, että hyvä meininki, mutta jos viesti on, että Suomalainen teki maalin, kysytään, kuka perkeleen Suomalainen, kun ei semmosta ole koko joukkueessa.

Jonkin verran osaan suomenkieltä ja onhan se myös Suomen kieli, mutta vain yksi niistä noin sadasta, mitä täällä puhutaan.

Jos jalat ovat poikki, auttavat kainalosauvat. Jos kumminkin on itse jalkansa katkonut ja sanoo, ettei niitä tarttekaan, koska ei tämä ole mikään poliklinikka ja toi teki hyvät sauvat, ei se ainakaan kovin fiksua ole.

Asennehommia. Ei sen kummempaa.
PlasmaDemon
08.04.2003 14:58:22
Antakaa nyt jumalauta sen oikeinkirjoituksen olla. Eihän tämä ole mikään saatanan ylioppilaskirjoitus.

Niin mäki oon samaa mieltä saatana!!!
No hömöt valittaa aina jos on joku vitun pikkuvirhe!!!
Tää ei tosiaankaa oo mikään koulu!!!!.......

Muhun iski jotenki...
Viä kun sais musiikin ja laulun nii kyl,ehkä vois toimiakki.
Kirves on paha, Kirves ei ole saha, Se on paljon pahempi kuin itse paha, Kuin leikkii sillä, KURKKUUN HAAVAN VIILTÄÄ.yeah,yeah,yo.
Renki
08.04.2003 16:13:02

Suomesta ei saa amerikkaa. Siispä edelleenkin virkkeen keskellä erisnimiä lukuunottamatta suomenkielessä sanat kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.

Myös, jos tarkoitat "pöytälaatikkorunoilijaa", kirjoita niin.

Lyhyesti sanoen äidinkielen arvosana on hylätty. Siinä ei enää riimit jeesaa, jos äidinkieli ei ole hallussa edes auttavasti.

Olen pahoillani kirjoitusvirheistä yritän parantaa tapani
Nimismies
08.04.2003 16:41:58
Totta kai pitää sanoa jos lyriikassa on huono tekniikka. Eihän sitä muuten opi parantamaan. Kyllähän tuosta näkee ettei tätä pysty säveltämään kun tavut ovat ihan päin helvettiä.
noir
08.04.2003 16:47:30
...Kyllähän tuosta näkee ettei tätä pysty säveltämään kun tavut ovat ihan päin helvettiä.

Onnistuu. Viiden sekunnin vilkaisulla sain jo jotain aikaan. Dungaa kyllä, mutta kun hetken pyörittelee, niin saahan tuosta muutakin. Ihan iskelmäpuolella ei kuitenkaan liikuta ;)
Friend of the devil is a friend of mine.
sormunen
08.04.2003 16:50:57

Olen pahoillani kirjoitusvirheistä yritän parantaa tapani

Eihän tässä kirjotusvirheistä ollut kysymys laisingan. Mutta sama se mulle, antaa olla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)