noir 23.04.2003 19:59:02 | |
---|
Tämä on ensimmäinen "kunnollinen" lyriikkapätkäni. Ensimmäinen säe piirtyi pöydän pintaan rukouksena kesken ruotsinkuuntelun. Eli, nostalgiaa siis. Kuolo korjaa satoaan, täyttää täyttä taloaan. Pimeys päälle laskeutuu; joukon heikoin maahan kaatuu. Yöllä tumma ratsumies, jatkaa työtään kukaties. Koskaan lepoaan ei saa; ja se häntä harmittaa. Työstä kiitosta ei tuu, kuka häneen rakastuu. Maassa kiittämättömien; hällä työ on ikuinen. Stressi helvetillinen, istuu päälle harteiden. Työssä aika pysähtyy; niinpä hommaansa kyllästyy. Piipun suuhun sovittaa, varmistin pois naksahtaa. Lopputulos ilmeinen; sammuu liekki yksinäinen. Työstä kiitosta ei tuu, kuka häneen rakastuu. Maassa kiittämättömien; hällä työ oli ikuinen. - - Sanokaa mitä sanotte. Heräsin aamulla, ja sillä tiellä olen vieläkin. |
Nimismies 23.04.2003 20:23:35 | |
---|
Siis...tämä on joku sinun vanha lyriikkasi? En saanut punaisen langan päästä aivan kiinni(olen kyllä väsynyt). Meikäläistä ei kyllä hirveästi säväyttänyt. "Löyhkä on osa tämän päivän yhteiskuntaa. Löyhkä tulee kainaloista." - K.Herttua |
Tb 26.04.2003 11:25:16 | |
---|
Työstä kiitosta ei tuu, kuka häneen rakastuu. Maassa kiittämättömien; hällä työ oli ikuinen.
minä vaihtaisin "Maassa kiittämättömien;" ja "hällä työ oli ikuinen" - lauseiden paikka. kuulostaisi minun korvaani paremmalta.
mene siitä missä aita on matalin (tai jos haasteet pelottaa, niin siitä, missä aidassa on aukko) |
Himpi 30.04.2003 15:28:54 | |
---|
Stressi helvetillinen, istuu päälle harteiden. Työssä aika pysähtyy; niinpä hommaansa kyllästyy. Tuosta kun nappaa nsa-päätteen pois, futaa luontevammin. Kaipa siitä tajuaisi muutenkin, että omasta hommasta on kyse. Tosin en verrannut muihin säkeisiin, että onko niissä samanlainen tavujuju. Tämä kun sattui sisällöllisesti kolahtamaan parhaiten. Fiilistasolla ainakin hyvää jälkeä, tycker jag. |
PlasmaDemon 01.05.2003 16:04:04 | |
---|
Stressi helvetillinen, istuu päälle harteiden. Työssä aika pysähtyy; niinpä hommaansa kyllästyy. Tuosta kun nappaa nsa-päätteen pois, futaa luontevammin. Kaipa siitä tajuaisi muutenkin, että omasta hommasta on kyse. Tosin en verrannut muihin säkeisiin, että onko niissä samanlainen tavujuju. Tämä kun sattui sisällöllisesti kolahtamaan parhaiten. Fiilistasolla ainakin hyvää jälkeä, tycker jag. Mu ei vaan napannu yhtään! Kirves on paha,
Kirves ei ole saha,
Se on paljon pahempi
kuin itse paha,
Kuin leikkii sillä,
KURKKUUN HAAVAN VIILTÄÄ.yeah,yeah,yo. |
PJS 01.05.2003 16:40:53 (muokattu 01.05.2003 16:42:33) | |
---|
Työstä kiitosta ei tuu, kuka häneen rakastuu. Maassa kiittämättömien; hällä työ on ikuinen. "Maassa kiittämättömien, hällä työ oli ikuinen" Eikös ton oli sanan voisi korvata sanalla on. Ei voi sanoa, että ikuisuus oli. Ikuisuus on ja pysyy. Ikuisuus joka oli olisi vain määräaikainen, lumetta, ikusuus joka on - on. Siellä alussahan toi olikin näköjaan on, mutta silti ei ikuisuus ollut, ikuisuus on. Syvällistä eikö. Juuri kun luulit unohtaneesi....PJS |
noir 01.05.2003 17:35:52 | |
---|
Tuosta kun nappaa nsa-päätteen pois, futaa luontevammin. Kaipa siitä tajuaisi muutenkin, että omasta hommasta on kyse. Tosin en verrannut muihin säkeisiin, että onko niissä samanlainen tavujuju. Tämä kun sattui sisällöllisesti kolahtamaan parhaiten. Fiilistasolla ainakin hyvää jälkeä, tycker jag. Tavujuju on ja löytyy. Sen kanssa oli aikanaan ongelmia, kun yritin kappaleeksi sovittaa. Nykyisin se kappale on muuten mielestäni ihan roskaa, teksti on silti ihan hyvä. Ja tuo PJS:n havaitsema aikajatkumollinen epäkohta oli mennyt ihan ohi itseltä. Onhan se ihan hyväksyttävä virhe, loogisesti ajatellen. Mutta toisaalta, Kuoleman työ on ikuista, Kuoleman kuoltua Kuolema ei voi tehdä töitä, tai jotain. En korjaa, meinaan sanoa. :P Heräsin aamulla, ja sillä tiellä olen vieläkin. |
Himpi 01.05.2003 23:32:14 | |
---|
ja se häntä harmittaa -rivillä on kyllä 7 tavua, kun muissa vimppariveillä on 8. Mutta se ei kai ole suuri ongelma, hoitunee melodian avulla. Jos melodia tosiaan on lopussa kahdeksantavuinen, niin kai mun on peräännyttävä tässä nsa-poistovaateessani takavasemmalle. Hävisin taistelun, mutta kestän sen kuin mies. |
Aimo 11.05.2003 20:21:46 | |
---|
Minusta oli aika hyvä Pieru on perseestä ja homous on miesten juttu |
noir 11.05.2003 20:48:16 | |
---|
Oho, tämäkin nousi vielä jostain. Kiitosta vaan palautteesta, ja lisääkin saa toki tulla ;) ja se häntä harmittaa -rivillä on kyllä 7 tavua, kun muissa vimppariveillä on 8. Mutta se ei kai ole suuri ongelma, hoitunee melodian avulla. Tuo on ratkaistu lyhyellä tauolla ennen säettä. Kyllä sitä silloin mitääntietämättömänä tulikin mietittyä. Heräsin aamulla, ja sillä tiellä olen vieläkin. |
A Fiend 11.05.2003 22:57:58 | |
---|
*nauraa* täähän oli just hyvä!! =) mukavia nuo sanat, ja rimmaa ihan jees noin ylimalkaisesti tavujen puolesta. vähän töksähtää jossain kohdissa (en nyt saa päähäni missä) mutta muuten sujuvaa kerrontaa!! I like it ;) Kuolema ottaa kaiken. Se on laki, ei rangaistus |
PlasmaDemon 13.05.2003 20:50:26 | |
---|
Oho, tämäkin nousi vielä jostain. Kiitosta vaan palautteesta, ja lisääkin saa toki tulla ;)
Tuo on ratkaistu lyhyellä tauolla ennen säettä. Kyllä sitä silloin mitääntietämättömänä tulikin mietittyä. Vedän takaisin aikaisemmat kommenttini! Tämä oli sitä perus raakaa ja hyvää heviä! Kirves on paha,
Kirves ei ole saha,
Se on paljon pahempi
kuin itse paha,
Kuin leikkii sillä,
KURKKUUN HAAVAN VIILTÄÄ.yeah,yeah,yo. |
Ozzman 18.05.2003 18:42:37 | |
---|
mä tykkäsin=) Free friend with every Carlsberg |
kommari 20.05.2003 14:07:24 | |
---|
mä tykkäsin=) en tykänny. tuli yks sarjakuva vaan mieleen.. oli kyllä hyvä sarjakuva mutta silti jotenkin lapsellinen tämä Naura itkussanaura perkele! |