Aihe: Nimetön toistaiseksi, palautetta kiitos
1
Ozzman
26.08.2003 19:27:18 (muokattu 27.08.2003 14:48:27)
No tässä ois nyt lyriikkaa.

Tää on vasta mun toinen lyriikka joten kaipaan neuvoja.

Sanat kertoo ihmisestä jolla on elämä aika vaikeeta ja yksinäistä.

Tässä:

My life is full of sorrow
Cant understand
For me life is much too narrow
I cannot stand
Now i see my mind has blackend
I cannot feel
I understand this life is faked
This is not real
I think this life is just a dream
Now i see it
Peoples life is full of cream
I realize it

Bridge

They just dont see
What i feel inside

Chorus

No-one cares what i feel inside
Im alone in my battle
Battle what i have fought for a years
I cant understand why
They try to take all away

Verse 2

In this world i see only pain
I cant live it on
I feel like my life is vain
Now im done
I only hear what i wanna hear
I dont care
I see child, i see her tear
Life is not fair
Gun in my hand i think my life
What i want
I dont have friends others have wifes
I pull the trigger

Bridge

They just dont see
What i feel inside

Chorus

Loppukohta

Searching for the light
I cant see it
Waiting for a call
I cant hear it

Siinä se oli pistäkää mahdollisimman paljon kommenttejä ja neuvoja.

Kiitos etukäteen!
Turpaan ottaminen on taitolaji!
Von Härskiburg
27.08.2003 09:38:05

Mistähän johtuu, että tämä kuulostaisi pirun hyvältä Metallican tekemänä...siis sen vanhan :)

Kielikuvat aika kuluneita, mutta hyviksi todettuja. Aihekaan ei ole kovin omaperäinen. Mutta jos tämä on kerran vasta toinen tekstisi, niin kyllä sen ymmärtää. Mulla on jossain mun ensimmäinen "kunnon" sanoitus jemmattuna ja tämä kuulostaa loistavalta siihen verrattuna. Kyllä se siitä lähtee.

En tarkalleen tiedä, millaisen biisin tästä aioit säveltää, mutta avatariisi viitaten joku Metallica-tyyppinen ralli on mielessä. Ei se mitään, sellaiseen nämä sopivat oikein hyvin. Ei musiikin tarvitsekaan olla aina uutta ja ihmeellistä. Kielioppikin vaikuttaisi olevan suht kohdallaan, mutta:
sarrow= sorrow?

Omaperäisyys on aina toivottua, mutta, kun jatkaa kirjottelua, niin kyllä se oma tyyli alkaa siitä muodostua.
Jos meitä rumia ihmisiä ei olisi, kauniit yksilöt eivät saisi ansaitsemaansa arvostusta.
Ozzman
27.08.2003 14:48:17 (muokattu 27.08.2003 14:49:38)
Mistähän johtuu, että tämä kuulostaisi pirun hyvältä Metallican tekemänä...siis sen vanhan :)

Sen tyyppinen biisihän tää on.=)

Kielikuvat aika kuluneita, mutta hyviksi todettuja. Aihekaan ei ole kovin omaperäinen. Mutta jos tämä on kerran vasta toinen tekstisi, niin kyllä sen ymmärtää. Mulla on jossain mun ensimmäinen "kunnon" sanoitus jemmattuna ja tämä kuulostaa loistavalta siihen verrattuna. Kyllä se siitä lähtee.

Kiitoksia positiivisesta palautteesta

En tarkalleen tiedä, millaisen biisin tästä aioit säveltää, mutta avatariisi viitaten joku Metallica-tyyppinen ralli on mielessä. Ei se mitään, sellaiseen nämä sopivat oikein hyvin. Ei musiikin tarvitsekaan olla aina uutta ja ihmeellistä.

No sävellyksen oon tehnyt ja se on semmonen vanha-Metallica tyylinen biisi eli oikein arvattu/päätelty.=)

Kielioppikin vaikuttaisi olevan suht kohdallaan, mutta:
= sorrow?

Joo virhehän siinä on tullut eli pitäs olla sorrow

Omaperäisyys on aina toivottua, mutta, kun jatkaa kirjottelua, niin kyllä se oma tyyli alkaa siitä muodostua.

Joo kyllähän koko ajan yritän tehdä mahdollisimman omaperäisiä sanoituksia.

Mutta arvostele ihmeessä minun ensimmäinen tekstini kun noin kivasti tämänkin arvostelit. Tässä linkki:http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &o=0&x=3fdad61838&co=30

Siinä sävellys on sellainen Kill em all meininkinen.
MattiAuer
27.08.2003 18:38:52

Joo kyllähän koko ajan yritän tehdä mahdollisimman omaperäisiä sanoituksia.

Siihen auttaa muuten monipuolinen lyriikan, runouden ja kaiken lukeminen. Jos pelkkää Metallicaa ja muuta mättöä imee sisuksiinsa, se näkyy useimmiten myös tuloksissa. Minä tiedän, koska olin diehard-fani 90-luvun alusta alkaen monta vuotta ja se dominoi edelleen kaikkea tekemistäni ärsyttävässä määrin. prkl.

Kriittinen ajattelu oman ilmaisun suhteen on kehittyvälle taiteilijalle ja kaikille muillekin ihan suotavaa. Jos pyrit omaperäisyyteen, kannattaa verrata omia sanankäänteitäsi esikuviisi ja etsiä turhan ilmeisiä yhtymäkohtia: tästä teoksestasi todella voi vetää Hetfieldin tuotantoon suorat apuviivat.

Lue / kuuntele siis myös muutakin: Leinoa, Kotroa, Marilyn Mansonia, The Doorsia, Mobya, Bob Dylania ja Gimmeliä. No ehkä ei Gimmeliä, mutta melkein sitäkin. Siitä, että kuulee mitä hyviä juttuja voidaan tehdä aivan eri tyyleillä, seuraa melkein automaattisesti oma sekoituksesi kaikkia näitä vaikutteita - ei vain imitaatio yhdestä tyylilajista.

No tästä nyt tuli tällainen setä opettaa -osuus, mutta aihe on lähellä sydäntäni, koska oma kliseinen ilmaisuni ärsyttää minua suunnattomasti ajoittain.

Ja toiseksi tekstiksi tämä on todella helt okej, kuten edellä mainittiinkin. Jos minulla olisi tässä nyt mukana omia ensimmäisiä sanoituksiani niin saisimme kaikki niistä hyvät naurut.

Pikku vinkki lopuksi: kokeile suomeakin, vaikkei se sopisi musiikkiisi / tyyliisi ollenkaan. Omalla kielellä kirjoittaminen voi avata uusia uria ja näkökulmia siihen toisen kotimaisen hallintaan.
"Uniikki unikorni olikin korni koni"
Xebeche
27.08.2003 22:52:29
Olen samaa mieltä MattiAuerin kanssa. Riittävä tietopohja auttaa sinua luomaan jotain omaperäistä, sillä omaperäisyys on kuitenkin suurimmassa osassa tapauksista kykyä yhdistellä olemassaolevaa tietoa mielikuvituksekkaalla tavalla.

Toinen asia on tuo kielioppi. Ikävä kyllä se on tässä tapauksessa melko heikolla pohjalla. Tässä nyt pikakorjaus. En tekstiin muuten puutu, mutta kieli olisi syytä hallita.

My life is full of sorrow
Can't understand
For me life is much too narrow
I cannot stand - en voi seisoa?
/ I cannot stand it - en voi sietää sitä.
Now I (I aina isolla) see my mind is blackened
I cannot feel
I understand this life is faked
This is not real
I think this life is just a dream
Now I see it
People's lives are full of cream - tämä ilmaus on kyllä todella erikoinen. 'Shit' tähän kävisi, se on olemassaoleva ilmaus, mutta tämä ei, ja merkitys on turhan koominen.
I realize it

Bridge

They just don't see
What I feel inside

Chorus

No-one cares what I feel inside
I'm alone in my battle
The battle I have fought for (many) years
I can't understand why
They try to take it all away

Verse 2

In this world I see only pain
I can't live on / I can't live it through
I feel like my life is in vain (in vain = turhaa. Vain = pinnallista. Edellinen lienee se, mitä hait?)
Now I'm done
I only hear what I wanna hear
I don't care
I see a child, I see her tears (kyynelistä yleensä puhutaan monikossa)
Life is not fair
With a gun in my hand I think of my life
(Of) what I want
I don't have friends while others have wives
(So) I pull the trigger

Bridge

They just don't see
What I feel inside

Chorus

Loppukohta

Searching for the light
I can't see it
Waiting for a call
I cant hear it

Toivottavasti tästä on sinulle apua. En halua olla tyly, mutta kieli kannattaisi osata kunnolla. Mutta lukiessa ja kirjoittaessahan sitä oppii, eli jatka ihmeessä!
Ei hyvyys saavu huutaen; se kulkee hiljaa kuiskaten. - Eino Leino, "Hyvyys"
Ozzman
28.08.2003 16:50:35
Toivottavasti tästä on sinulle apua. En halua olla tyly, mutta kieli kannattaisi osata kunnolla. Mutta lukiessa ja kirjoittaessahan sitä oppii, eli jatka ihmeessä!

No tohon kielen osaamiseen voisin sanoa sen että olen vasta 14 vuotias.
Xebeche
28.08.2003 17:27:20

Eli hyvinhän sinä ehdit oppia. Eikä tuo teksti ollut mitään sellaista kuraa, mitä joskus näkee hieman vanhempienkin kirjoittajien tekemänä.

On kyllä erittäin hyvä, että kiinnostusta riittää, siitä se on itse kullakin liikkeelle lähtenyt. Eli edelleen: lisää tekemään ja lukemaan, niin sitä oppii!
Ei hyvyys saavu huutaen; se kulkee hiljaa kuiskaten. - Eino Leino, "Hyvyys"
MattiAuer
30.08.2003 18:00:10

No joo, 14-vuotiaan tuotokseksi tuo on todella ihan lupaava. Aikuisella iällä saatat jo tuottaa ihan päteviä, koskettavia ja omaperäisiäkin teoksia. Ankeasta angstista se on yhdellä ja toisellakin lähtenyt.
"Uniikki unikorni olikin korni koni"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)