Aihe: Uusi runo
1
Von Härskiburg
12.06.2003 12:22:05

Tein eilen yöllä pienen runonpätkän. Tässä se on.

Tähänkö me pysähdyimme,
muistomerkiksi elämästä?
Tienviitaksi niille, jotka
kultaista tietä etsivät
mutta eivät sitä kuitenkaan
voi kodikseensa kutsua, ja kun
aatteet kauniit mätänee, niin
matkakin jää kesken.
Vaikeneminen on kultaa, mutta minähän olen tehnyt köyhyyslupauksen.
Deep Shadow
12.06.2003 22:45:40 (muokattu 12.06.2003 23:19:51)
Onko A.W.Yrjänä kenties vaikuttanut runoihisi?

EDIT: Unohdin kokonaan kommentoida tekstiä kun tuo Yrjänä hyppäsi mieleen.. Hieno runohan tuo on!
~There´s always someone in the deepest shadow~
lxi
12.06.2003 23:12:57
En tiedä miksi tuo Yrjänä pukkaa väkisinkin mieleen tämän kohdalla. Profiilistasi päätellen se ei ole kovin kaukaa haettu.

Inhoan vähäsanaisia ja mitäänsanomattomia kommentteja mutta syyllistyn nyt sellaiseen itse.

Tykkäsin tästä tekstistä ihan helvetisti.
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
noir
13.06.2003 17:42:01
Kyllä. Todella hyvä pätkä. Jättää enemmän kysymyksiä kuin antaa vastauksia. Mä tykkää.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh Wgah'nagl fhtang
tuomittu
14.06.2003 15:25:08
Lyhyesti: Ihan vitun hyvä. Vittu.
Von Härskiburg
14.06.2003 15:57:18

Kiitoksia paljon kauniista sanoistanne. Voi olla, että mun runoja esiintyy täällä lähiaikoina ehkä enemmänkin. Jostain nääs tuli mieleen, että teenpäs runokokoelman, kun multa tommosia pätkiä tipahtelee hirmu usein, mutten saa niistä oikein lauluakaan väännetyksi, kun pitäis englannikis prkl kääntää.

Ja mitä Yrjänään tulee, hänen sanoituksensa saivat minut alun alkujaan kirjoittamaan lyriikkaa. Joten en yhtään ihmettele, jos se Yrjänän tekstiltä kuulostaa.
Jos meitä rumia ihmisiä ei olisi, kauniit yksilöt eivät saisi ansaitsemaansa arvostusta.
Sotajumalatar
15.06.2003 21:59:12
Kun minä luin tämän kuvittelin sen melkein Yrjänän laulamana! Hyvä, pohdiskeleva runo.
MattiAuer
31.08.2003 09:56:49

Luin sen toisenkin suomenkielisen. Se ei oikein lämmittänyt, ja tämäkin jää niin avoimeksi etten pääse fiilikseen. Kun en ymmärrä mitä tahdot sanoa. Mutta runouden ei ole tarkoituskaan olla nopeaa ja välittömästi kaikille avautuvaa, enemmän sellainen taitaa olla pahe oikeastaan.

Teksti on kyllä sujuvaa, ja jos ymmärtäisin sen ajatuksen ja sanoman, joka tähän ehkä kätkeytyy tykkäisin varmasti kovastikin. Akihan on jo mainittukin, mutta mainitsempa minäkin: A.W.

Ottakaa muuten minut siihen bändiinne laulamaan. Minun ärrävikani parani jo melkein kymmenen vuotta sitten, ja laulaa osaan ainakin sen verran mitä A.W. Eli en juuri yhtään.
"Uniikki unikorni olikin korni koni"
Nimismies
04.09.2003 09:20:34
Anteeksi kun olen näin harvasanainen, mutta sanonpa vain että perskuleen kova.
Suck my balls.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)