Kas tässä teille oikein varta vasten laulu, jota saapi arvostella ihan vapaasti. Saatte siten harjoitusta, kun jotkut valittelevat kunnollisen kritiikin puutetta. Tiedän itse suurin piirtein, mikä/mitkä laulussa mättää(vät), mutta teillähän se sana on nyt, olkaa hyvä. Jos jaksan, voin kaivaa jostain uumenista wanhan juoppolaulunikin. Tässä kuitenkin tämä. Pitäisi olla akustisella rämpyteltävä, iloinen nuotiolaulu (---). Sain pari kivaa riimiä, mutta sitten se menikin ihan persiilleen, joten annan sen teidän puruleluksenne - kaikella kunnioituksella, tietysti. Moih. RISTILAULU ------------------------------------------ Liian kauan ihmettä odotin Turhaan iltaisin rukoilin Käsky kävi ja minä tottelin Mutta niin vain rajoja koettelin Tulin lampaita kaitsemaan Mutta jouduinkin ristille riippumaan Kukkulalta näen syntisen maan Joka peittyy iltaruskoon punertavaan Vereni valuu ristin juurelle Antaen toivon kaikelle uudelle Uhrasin itseni niin monelle vuodelle Omistaen elämäni yhdelle aatteelle Mitä siitä? Nyt ristillä keikun, tuulessa heilun Nostan pääni ylös, lasken pääni alas Katson ihmisiä, armahdan syntisiä Enää ei nouse käsi Ei rukoile ystäväsi Ja oppinut mies laahusvaatteissaan Käy minua ristin luona ilkkumaan Minä kauniita sanoja jakelin Ja kaikkea hyvää lupailin Epäsuosioon jouduin kuitenkin Valheisiin lauseeni kadotin Ja kun julistin itseni Messiaaksi Kaikkien ihmisten kuninkaaksi Jouduin kansan toimesta pilkatuksi Kaikkialla vihatuksi ja vainotuksi Heitä ryhdyin valistamaan Ja pyysin mukaani tulemaan Jotkut seurasivat minua halki maan Toiset seuraavat aina kuolemaan Mitä siitä? Nyt ristillä keikun, tuulessa heilun Nostan pääni ylös, lasken pääni alas Katson ihmisiä, armahdan syntisiä Enää ei nouse käsi Ei rukoile ystäväsi Ja Rooman sotilas punaviitassaan Käy minua ristin luona ilkkumaan Nyt kun silmissä sumenee Ja tunnen kuinka voimani hupenee Kuin ilkkuen taivas aukenee Näen miten muiden kasvot kalpenee Huudan kuin hullu, mitä sitten? Olen kuitenkin kohta entinen Ne jotka ennen uskoivat minuun iloiten Kieltävät minut nyt hiljaa vaieten Nousen ylös kohti taivasta Tahdon päästä pois tästä tuskasta En löytänyt paikkaani maailmasta En käynytkään Jumalan Pojasta Mitä siitä? Nyt ristillä keikun, tuulessa heilun Nostan pääni ylös, lasken pääni alas Katson ihmisiä, armahdan syntisiä Enää ei nouse käsi Ei rukoile ystäväsi Ja yksi ryöväri henkitoreissaan Käy minua ristin luona ilkkumaan En löytänyt paikkaani maailmasta Joka peittyy iltaruskoon punertavaan ------------------------------------------ (figure it out.. p.s. en ole "oikea" sanoittaja.) Kunnioita yksilöä, saatana. |