I Kukka hento tuulen orjana - höyhen sateen vankina Me kuulemme.. (me näemme - me elämme) Metsä laho, uljas turvana - maa puhdas, väri rauhaisa Jos kuulemme.. (jos näemme - jos tulemme) Eikä ruusu punainen kestä talven synkkää routaa Kylmää kättä hyväilevää - kyyneliä taivaan likaisen. Se viimein painaa päänsä, hyvästelee pelkäämättä Maailman kauniin silmiensä edestä. Päivä viimeinen.. se kohta koputtelee takaoveemme.. Ja kuulemme tuon kauniin laulun enkelparven saapuvan, Jos vielä uskallamme valvoa - on yhä päivä koittava.. Me näemme, jos elämme - silloin toivoa on jäljellä, Ja muurit kaupunkimme murenevat ympäriltämme.. Yksin olemme. II Kukkulat ja vaarat jylhät hengittävät ilmaa elämän Ja toivomme.. (ja lähdemme - ja saavumme) Metsästäjä vanha, isä, perheen pää on tullut kotiinsa Niin hiljaiseen.. (niin yksinäiseen, pimeään) Ja kukkulatkin joskus päänsä painavat ajan virrassa Kun käsi Jumalan on työssään löytänyt sen haudan. Ei ihmisenkään elämä se täällä kestä kauaa Niin ikävä on ruusun kauniin kasteen kimalletta.. Päivä viimeinen.. odottelee aikaansa.. Jos lähdemme nyt, ehkä ehdimmekin nähdä aamun Kirkkaat säteet auringon ja pilvet taivaan kantta seilaavat. Niin yksinäinen, pimeä, on koti nyt kun aika vienyt pois on elämän sen sisältä.. Niin yksin olemme. ___ ___ ___ Ei ole valmis vielä.. enkä ole varma, teenkö edes loppuun. Tuli hieman huono. On helpompi arvostella muita kuin yrittää itse muuttua. |
Ei ole valmis vielä.. enkä ole varma, teenkö edes loppuun. Tuli liian huono. mä en oikeen löytäny ton jutun ydintä. Mutta mä oonki erikoistunu vaan tohon kuolema,helvetti,perkele,saatana,pirut,pelko linjalle. Kirves on paha,
Kirves ei ole saha,
Se on paljon pahempi
kuin itse paha,
Kuin leikkii sillä,
KURKKUUN HAAVAN VIILTÄÄ.yeah,yeah,yo. |
Hmm. Tekstin ydin jää kyllä hämärän peittoon - hirveästi en saa tästä irti. Edellinen oli parempi. Molemmista on sanottava se, että rytmillinen linja pysyy hyvin yhtenäisenä olematta kuitenkaan turhan kaavamainen. Tässä vähän häiritsevät jotkut itselleni kliseisenä korvaan särähtävät kohdat, kuten tuo pätkä ruususta talven roudassa. Vaikutelma kokonaisuudesta on se, että pohjalla on joku tarina, joka ei kuitenkaan oikein pääse pinnalle... Mutta jos tämänkin teit näin lyhyessä ajassa, syntyy tekstiä kyllä varsin kiitettävää tahtia. Ja on sitä huonompiakin tekstejä nähty. Puhu vertauksin sokeille / Kivin, kepein kopeille / Sanoin suorin sioille / Pienin muodoin suurisuille. |