Ristihuuli 07.07.2004 02:33:54 | |
---|
Intro: Pamfletti ---------------- Huudan möyhkään kiroan Asiani puolesta Haluan teidän provosoituvan Haluan verenne kiehuvan Haluan teidän lähettävän minulle vihapostia Jossa haukutte mua kommunistiksi Halajan vihaajia oikeelta ja vasemmalta Niin kristityistä kuin muslimeistakin Lopulta vihanne kasvaa niin suuresti Että mellakoitte kaduilla Törmäilette toisiinne ja minä katson ja nauran Kuin olisin jumala Tämän kaiken kirjaan pamflettiini Se saa teidän humalaan kuin viini Konservatiivit repivät housujaan Ja koputtelevat ovelleni munasillaan Isänmaa? -------- I Prologi Joka kadunkulmassa nykyään toitotetaan: "Nuori! Tiedätkö mikä on sun isänmaa?" No en kyllä tiedä todellakaan Tahtoisin tämän asian mulle avautuman "Veteraanit urhoollisesti taistelivat ja suuren ryssänkauhun isänmaastas ajoivat" No tämä on niiden propagandaa, jotka sota-aikoina pöydän ääressä jauhoivat paskaa Todellisuus on luuloa karumpaa; Soturimme olivatkin paska puntissa On toki hienoa, ettei meistä tullut neuvostomaa Mutta tosiasiat on aina pakko kohdata! He olivat vain isojen herrojen pelinappuloja Pakolla kaikki siellä sodassa Jos vapaaehtoista se olis ollut niin kuka ties olisi muualle paennut useampikin mies! Ja nykyisinkin heitä hyväksi käytetään ns. "isänmaalle" tuovat PR:ää Eivät tarpeeksi tunnustustaan työstään vaan saa, on tekonsa tärkeämpää kuin yksikään isänmaa! II Hirsi omasta silmästä Suomen lippu palaa hyvin nuotiossa ja yläpuolella paistuu saksalainen makkara Aseveljiemme teoista hiljaa vaietaan Mutta teidän tapanne tuskin niistä eroaa Isänmaa on hieno maa kun portit pysyy avoinna Eikä keltään portteja oitis suljeta Mutta nationalismin ruma pää kohoaa Toivottavasti se joskus hartioilta irtoaa III Siunaustilaisuus Kaatakaa rajat! Yhdistäkää maailma! Kansat sekoittakaa! Globalisoitukaamme! (Aamen.) "Ja täten ajasta ikuisuuteen on siirtynyt Suomen maa, 86 vuoden iässä. Siunaustilaisuus pidetty kaikessa hiljaisuudessa vanhojen arvojen hautausmaalla. Eräät yrittävät vielä rakennella hiekkalinnojaan" Mutta nousuvesi saapuu.. Se olemme me! IV Maata näkyvissä On kasvamassa kokonaan uusi Eurooppa New world order totta tosiaan Ei rajoja kohta tunneta, ei kansojakaan Jo häipyy historiaan nimitys "isänmaa" Nationalistit eivät hyväksy tappiotaan Hiljaa nurkkaan vetäytyvät nuolemaan haavojaan Aikojen vaihtuessa niitä lisää suolataan Ja lopulta heitä tuskin enää muistetaan VI Epilogi Patrioottisuus on vain pahasta Todistakoon sen meille U.S.A. Pepsodent-hymy itku kurkussa julistetaan suurta evankeliumia Suomalainen voi olla kuka tahansa Täällä maassamme asuva Ja isänmaaksemme voi sitä tunnustaa juuristaan huolimatta Suomalaisuudesta en halua edes puhua Se on sitä kun tuhansittain juntteja Kahisuttaa tuulipukujaan senaatintorilla Ja hihkuu jääkiekonpelaajien puolesta Yksi kansa, yksi maa ei toimia saa Ketkä teollisuuden täällä mahtoivat aloittaa? Sohvalla makaavat maailmanparantajat eivät edes barrikaadeille jaksa nousta Tämän kaiken analyysin ja ristiriidan jälkeen voidaankin kysyä: "Kertokaa minulle mitä vittua tarkoittaa käsite 'isänmaa'?" |
777 07.07.2004 11:46:29 | |
---|
Ton kun pistät levylle ja julkaiset itsenäisyyspäivänä, niin oot kyllä joka-ainoan lehden etusivulla tyyliin: "Yli puolet jäljelläolleista sotaveteraaneista sai sydänkohtauksen itsenäisyyspäivän juhlassa" tai "Punkkari presidentin puhuttelussa" tai "Uusin punk-albumi ilmestymispäivänään myyntikieltoon" Joka tarkoittaa, että saat ilmaista mainosta. Joka tarkoittaa, että levyä ostetaan paljon. Joka taas tarkoittaa, että saat paljon rahaa, josta voit antaa osan minulle. Rock`n Roll is all and everything else fall !!! |
Ola_90 09.07.2004 19:27:34 (muokattu 21.07.2004 22:41:17) | |
---|
Jotain ihan nokkelia juttuja tässä oli. Abduktion "Pari valittua sanaa"-biisin lyriikat on silti paremmat. Olipas järkevä viesti. EDIT: Itse asiassa jotkut kohdat liippaavatkin aika läheltä tuota Abduktion samanhenkistä kipaletta.. tuossa sinun biisissä sanat menee yhdessä kohtaa: "On toki hienoa, ettei meistä tullut neuvostomaa" ja Abduktion biisissä "En sano, etteikö olisi hienoa, että saan elää ja puhua vapaana". Hmm... Oletko kuullut tuota pari valittua sanaa-kappaletta vai sattumaako tämä oli? :) "Kyl räkä on vielä ihan hyvää, mut korvavaikku on jo ihan saatanan pahaa." -Kaverini |
Stain 09.07.2004 23:49:15 | |
---|
Hmm.. pidin joistain kohdista. Time is never time at all
you can never ever leave
without leaving a piece of youth |
Xebeche 10.07.2004 04:42:05 | |
---|
Hyviä pätkiä, mutta välillä aivan liian julistusta. Kaikki osat eivät oikein laulettuina toimi, että siitä vaan esseetä tekemään. Joskin sisällön puolesta voisin kuvitella moisia syntyneen jo ennemminkin. Ihan hyvä, mutta vaatii stilisointia. You can always count on a murderer for a fancy prose style. - V. Nabokov |
narzghail 18.07.2004 20:46:12 | |
---|
Ideologioita tai arvoja sen pahemmin pohtimatta sanoisin, että tuohan on suorastaan nokkelaa tekstiä, mutta en kyllä uskalla arvailla kuinka se vääntyy lauluksi. -Ukonvasara halkaisee saastaisen kallon- |
miän vain 20.07.2004 13:48:27 | |
---|
Tekstissä oli hyvä rytmi. Tai itse asiassa monia hyviä rytmejä; joka säkeistössä omansa. Sellainen on kyllä progea eikä punkkia. Oliko nyt hyvä provo? Tekstiä kirjoittaessa on hyvä laulaa mielessään jotain yksinkertaista melodiaa tai rytmiä, ja hinkata sanoja kunnes, ne sopivat kangertamatta. Ei sitä muuten voi laulaa. Eikä lopullisen melodian tarvitse olla vielä valmis; tuollainen hyvin rytmitetty teksti sopii (melkein) mihin vaan, minimaalisella muuttelulla. |
Hotakainen 21.07.2004 20:13:29 (muokattu 21.07.2004 20:14:44) | |
---|
Kaatakaa rajat! Yhdistäkää maailma! Kansat sekoittakaa! Globalisoitukaamme! Tässä kohdassa koko homma alkaa menemään metsään. Eihän tämmöistä meuhkaamista voi millään ottaa vakavasti. |