Aihe: Zen Café
1
markosh
30.06.2004 01:59:06
Mitäs mieltä ootte Samuli Putron sanoituksista??
Mako
02.07.2004 18:18:06 (muokattu 20.07.2004 22:07:24)

Mitäs mieltä ootte Samuli Putron sanoituksista??

Hyviä.

EDIT: no olipas tyhmä vastaus: lisätään: aika tylyjä paikoin, semmosia karun läheltä ihmiseloa kuvaaviahan nuo on. Ja jos sattuu olemaan samankaltaisia kokemuksia kuin mitä niissä kuvataan niin voi vihlaista. Mielestäin kelpo sanoittaja, lyriikka on parasta Zenissä. Ja Harri.. :D
"Kuka minä on, missä minä on? Kun nyljetty on nahka mustan hevosen ja lampaan olen alaston"
kimple87
14.07.2004 01:05:03
erikoisia
myydään: fender deluxe putkivahvistin
ANNII
17.07.2004 00:16:31
kyllä mä tykkään. ihan mielenkiintosia...
sing with the tempest & rock like a hurricane
Jani The Rock
17.07.2004 00:31:34

Ei paljo nappaa.
Don`t mess with the countryboys
D-Kay
18.07.2004 05:08:45

Viime vuosien merkittävimpiä suomalaisia sanoittajia. Viime aikoina alkanut ehkä hivenen toistamaan itseään.
markosh
20.07.2004 23:07:38
Mä kans tykkään sen sanoituksista. Mun mielestä jotkin Samuli Putron sanoitukset on aika koomisia, esim. Harri, Aamuisin, Ihminen ja Kannattaako tunnustaa jos pettää. Mut kuitenkin aika erikoista huumoria. Vai??
riimu
28.07.2004 02:06:45
Viime vuosien merkittävimpiä suomalaisia sanoittajia. Viime aikoina alkanut ehkä hivenen toistamaan itseään.

Puhut asiaa. Putro on nokkela sanoittaja, mutta pidemmän päälle aiheet ja tyyli ovat alkaneet kiertää hieman liikaa sitä samaa kehää. Saa nähdä mitä bändillä on tulevaisuudessa tarjottavana.
Let us go in; The fog is rising.
Mortal Jane
28.07.2004 18:50:12
Aika realistihan se äijä on, nokkelia huomioita toisinaan.

Mietityttää vain se "Piha ilman sadettajaa"-biisi. Eikös siinä ole sellainen kohta, kun että "josset sinä enää minusta täyty jne." ?

No, sitten kun alkaa miettiä, että se jatkuu tuolla piha ilman sadettajaa - jutulla, niin sehän on paradoksi! Irstaalla mielellä ajateltuna ja inhimillistettynä tuossa täyttymishommassa on mies ja nainen. Kertojana siis täyttäjä, mies.

Sitten taas se piha ilman sadettajaa - kohta. Edellisen kohdan jälkeen kertoja sanoo itse olevansa se piha, eli (mahdollisesta, tässä puuttuvasta) sadettajasta tulevan roiskeen kohde, inhimillistettynä nainen.

Nih. Tuollainen epäloogisuus kyllä vituttaa.
"Klassinen ratkeaminen, siinä konttaa myös etevä"
seitikki
29.07.2004 09:07:07
Jotkut hyviä, toiset ei.
Pistän suhun letkuja ja elän sun kauttas. Oikeesti olen kuollu.
leka
29.07.2004 12:02:47
ei kosketa minua
I want to be your sledgehammer, why don't you call my name
Ou Zei
02.08.2004 21:58:16

Tuollainen epäloogisuus kyllä vituttaa.

Miksi kerroit tämän? Pilasit nyt hyvän laulun ;)

Jos tää nyt yhtään mihinkään liittyy nii mä en edes tienny mikä on sadettaja kun vasta ihan hiljattain ku se mainittiin jossain leffassa...
Reading makes a country great!
Tellervo
03.08.2004 17:46:51
Parhaimmillaan kolahtanut tosi kovaa, kuten "Sinä olet ihminen muistatko" ja "Eipä tiennyt tyttö". Nämä ovat minusta suorastaan loistavia, upeita ja hienoja. Tekstit ovat ehdottomasti koko bändin musiikin ydin, muu on pelkkää tukirankaa niille (ainakin minulle). Musiikillisesti aika köyhä ja yksitoikkoinen bändi.
Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä.
GuitarMonster
06.08.2004 21:37:39
Tekstit ovat ehdottomasti koko bändin musiikin ydin

Näinhän se on.
riimu
13.08.2004 02:09:47 (muokattu 13.08.2004 02:10:07)
Parhaimmillaan kolahtanut tosi kovaa, kuten "Sinä olet ihminen muistatko" ja "Eipä tiennyt tyttö". Nämä ovat minusta suorastaan loistavia, upeita ja hienoja. Tekstit ovat ehdottomasti koko bändin musiikin ydin, muu on pelkkää tukirankaa niille (ainakin minulle). Musiikillisesti aika köyhä ja yksitoikkoinen bändi.

Varsinaisten hittiviisujen seasta Zen Cafélta kyllä löytyy paljon pieniäsuuriaviisuja. Niissä nimenomaan korostuu etenkin tuo sanoitukset ensin ja musiikki sen tukena. Simppeliä ja toimivaa. Mutta tosiaan musiikillisesti bändi kiertää nykyään aikalailla kehää, kuten aiemmin tuli todettua.
Let us go in; The fog is rising.
sormunen
13.08.2004 11:23:58
Tekstit ovat ehdottomasti koko bändin musiikin ydin, muu on pelkkää tukirankaa niille (ainakin minulle). Musiikillisesti aika köyhä ja yksitoikkoinen bändi.

Tekstit ovat kyllä oivia lyhytelokuvia. Mutta kyllä ne aikamoisen vaivan näkevät (kun kuuntelee sovituksia) kuulostaakseen yksinkertaiselta tukirangalta. Toisaalta voi kyllä olla myös, että kuulijakin joutuu näkemään "kohtuuttomasti" vaivaa kuullakseen pyrinnöt.

Vähän tulee mieleen Lou Reed, joka on oman kertomansa mukaan käyttänyt koko elämänsä löytääkseen rock´n rollin kovan ja kuivan ytimen. Kyllä välistä tuntuu, että aika hankalan kautta sekin herra hommaa hoitaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)