Lusene 16.09.2004 18:21:56 | |
---|
Olen aloitteleva sanoittaja (tekemässä ensimmäistä) ja tarvisin kiperästi neuvoja. Soitamme punkkia ja ainakin aluksi lauletaan suomeksi. Minulle jäi tämä sanoittamisen vastuu, mutta minulla ei ole mitään hajua minkälaisista aiheista voi laulaa punkissa. Enkä tiedä yhtäkään suomalaista punkbändiä jolta voisi ottaa mallia. Joten pyydän hartaasti teiltä apua ja neuvoja sanoittamiseen. Aiheita joista tehdä, ja kuinka päästä alkuun. Luotan teihin.. Sitä se teettää. |
hit 16.09.2004 19:03:46 | |
---|
Kirjoita tohon hakuun isänmaa, siinä on hyvä teksti inspiraation luomiseen. "For here, apart, dwells one whose hands have wroght Srange eidola that chill the world with fear: Whose graven runes in tomes of drean have taught What things beyond the star-gulfs lurk and leer. Dark Lord of aweroigne-whose windows star on pits of drea |
Jani The Rock 16.09.2004 19:12:26 (muokattu 16.09.2004 19:19:49) | |
---|
Riippuu vähän minkätyyppistä punkkia olis tarkoitus tehdä. Onko tarkoitus ottaa oikein perkeleestikin kantaa oikein kunnon 82-HC -hengessä vai värkätä tommosta Ne Luumäet -tyyppistä ramopunkkia. Mutta punkissahan voi mainiosti haistattaa pitkät kaikenmaailman rajoituksille ja tehdä biisit ihan siitä mistä lystää! No, laitetaan nyt vielä jotain bändejä joilta voisi inspiraatiota etsiä: Kollaa Kestää, Ratsia, Pelle Miljoona, Sensuuri, Lama, Rattus, Riistetyt, Kaaos, Bastards, Pyhäkoulu etc. (Nämä siis Wanhaa Kunnon punkkia). Don`t mess with the countryboys |
NickBitch 16.09.2004 19:25:02 | |
---|
nii...emmä tiedä pitääkö punkissa laulaa jostain tietystä aiheesta? pitääkö olla uhoa? jos musa on tyyliltään punkkia niin kai sitä voi laulaa silti mitä haluaa, samalla voi rikkoa rajoja. ja onko kyseessä sex pistols vai ramones tyylin kama? se vähän ehkä rajaa tota aihepiiriä. itse neuvoisin ottamaan kynän käteen ja kirjoittamaan. sit biisi purkkiin ja kylmästi kaverit kuuntelemaan ja sanomaan mielipiteensä. ja tossa on toi Sanoittamisen perusteetkin sopivasti luettavissa. kato LUOTA ittees! elämä on täynnä valintoja, toiset ovat huonoja toiset vähemmän huonoja. |
Lusene 16.09.2004 21:17:01 (muokattu 16.09.2004 21:35:53) | |
---|
No musa on säveltäjän mukaan "semmosta kepeää" elikkäs niinku blinkin tapasta. =) Mä yritän jotain itse pähkäillä, mutta jos teillä jotain ideoita on niin antaa tulla vaan. Ku jotenkin tuntuu oudolta laulaa vainajien noususta keskiyöllä punkin tahdissa. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. ;) Sitä se teettää. |
Jani The Rock 16.09.2004 22:23:07 | |
---|
Ku jotenkin tuntuu oudolta laulaa vainajien noususta keskiyöllä punkin tahdissa. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. ;) No miksipä ei? Tsekkaapa vaikka Ramonesin Pet sematary tai Pojat-bändin suomennos samasta biisistä. Ja onhan noita kauhuaiheisia punkrokbiisejä paljonkin, esim. Ne Luumäillä ja Häiriköillä. Don`t mess with the countryboys |
NickBitch 18.09.2004 13:30:27 | |
---|
Teinirakkaus toimii VARPISTI....jaaa...itsesäälissä rypemisklisekokoelmat. Mut niinku jo totesin, kirjoita,laula ja kuuntele. Ei kukaan voi sanoa etukäteen mikä toimii ja mikä ei?(paitsi teinirakkaus). Jos joku sen tietäis se ois kuules rikas mies? Rohkeutta vaan, ja kirjoittamaan. Kirjoita vaikka tälle palstalle malliksi yksi. elämä on täynnä valintoja, toiset ovat huonoja toiset vähemmän huonoja. |
Lusene 19.09.2004 00:39:07 | |
---|
Okei. Se just vaivas, ettei ollut mitään ideaa mistä kirjottais. Nyt kirjotan sit teinirakkaudesta jonkun superlöysän lurituksen =) toivottavasti se sit toimii. Sitä se teettää. |
mikainen 22.09.2004 15:13:17 | |
---|
No, katso vaikka uutiset ja mikä ajatus ekana mieleen tulee niin jatka siitä. Tai mikä ajatus tulee kun näet jonkun ihmisen kadulla. Jne... |
Lusene 22.09.2004 20:40:34 | |
---|
kiitti mikainen toi on varmasti hyvä tyyli. täytyypi kokeilla. Älä lue historiaa.....tee sitä!! |