Tein joululaulun, ei kai se ole kiellettyä? ;) KOmmentteja, pyydän Pienen pojan joulu Intro: Dm Gm6 Dm Gm6 A-osa Dm Gm Bb A Bb C Dm Kertosäe: C Dm C Dm C F Bb A Dm
Silmäni mä suljen, lapsen jouluun kuljen, teen matkan taakse vuosikymmenten Muistan vanhan tuvan, näen silmissäni kuvan, oli joulu koko perhe yhteinen Kertosae: Loisti kuusi kynttilöillään, oli äiti vielä töillään, oli joulumielen tunne mulla ainutlaatuinen Siskot kattoi pöydän, sen päästä nyt mä löydän, taas pojan pienen jolla oli joulu lapsuuden Kukin meistä kulki, yli pihan ja sulki, oven saunan harmaan lyhtyineen Matkaani nyt kun teen , sen odotuksen tunteen, koen taas kun olis joulu lapsuuden Kertosäe: Kokoonnuttiin yhteen, isä teki lyhteen, jäi huolet murheet kun oli joulu lapsuuden Luota pirtin pöydän, taas itseni mä löydän, aattoillan tunne oli ainutlaatuinen Muistan myöskin pukin, sai lahjan meistä kukin, enempää ei silloin kaivattukaan Ajatukset vie mun, luokse lapsen riemun, voi kun poikani nyt voisin ottaa mukaan Kertosäe: Joulupäivän aamun, muistan ja se saa mun, pienen pojan joulua nyt taas kaipaamaan Koottiin palapeli, oli kylmä talvikeli, silti kanssa veljen ulos mentiin pelaamaan Kun nyt miettii lastaan, toivoo ainoastaan, saispa hänkin sen tunteen omistaa Joulumielen nosteen, silmänurkan kosteen, kun taas kuusi tupaa somistaa Kertosäe: Kokoonnuttiin yhteen, isä teki lyhteen, jäi huolet murheet kun oli joulu lapsuuden Luota pirtin pöydän, taas itseni mä löydän, aattoillan tunne oli ainutlaatuinen |
Joulupäivän aamun, muistan ja se saa mun, pienen pojan joulua nyt taas kaipaamaan. Luota pirtin pöydän, taas itseni mä löydän, aattoillan tunne oli ainutlaatuinen. Nuo kohdat on todella onnistuineita. Nostalginen, vanhan ajan joulu. Hyvä juttu! Muutenkin teksti oli tunnelmallinen ja jouluinen. Hyvää joulua :D! Sano ensin. Mieti sitten, mitä tuli sanottua. |
Sellainen pikkujuttu vain, että nuo eivät ole kertosäkeitä, koska sanat muuttuvat. Kertosäkeessä on aina samat tai lähes samat sanat. Kappaleessasi on kolme täysin erilaista 'kertosäettä'. Onhan se niinkin, mutta eiköhän ideana ole tuon melodian kanssa leikkiminen tuossa kertosäkeessä...? Sano ensin. Mieti sitten, mitä tuli sanottua. |
Onhan se niinkin, mutta eiköhän ideana ole tuon melodian kanssa leikkiminen tuossa kertosäkeessä...? Jaa, määhän en tuota ajatellukkaan. Onko kertosäkeen oltava aina sama? Sitte mää oon käyttänyt väärää simee olisko b-osa sitte pareempi. Mä alan olla ite sitä mieltä että biisi on mainio, se pitäs saada jotenki julkaisuun. Tai sitte ei... |