Aihe: Joululaulu
1
karimm
11.11.2004 09:56:12
Tein joululaulun, ei kai se ole kiellettyä? ;)

KOmmentteja, pyydän

Pienen pojan joulu

Intro:
Dm Gm6 Dm Gm6

A-osa
Dm Gm Bb A Bb C Dm

Kertosäe:
C Dm C Dm C F Bb A Dm

Silmäni mä suljen, lapsen jouluun kuljen, teen matkan taakse vuosikymmenten
Muistan vanhan tuvan, näen silmissäni kuvan, oli joulu koko perhe yhteinen

Kertosae:
Loisti kuusi kynttilöillään, oli äiti vielä töillään, oli joulumielen tunne mulla ainutlaatuinen
Siskot kattoi pöydän, sen päästä nyt mä löydän, taas pojan pienen jolla oli joulu lapsuuden

Kukin meistä kulki, yli pihan ja sulki, oven saunan harmaan lyhtyineen
Matkaani nyt kun teen , sen odotuksen tunteen, koen taas kun olis joulu lapsuuden

Kertosäe:
Kokoonnuttiin yhteen, isä teki lyhteen, jäi huolet murheet kun oli joulu lapsuuden
Luota pirtin pöydän, taas itseni mä löydän, aattoillan tunne oli ainutlaatuinen

Muistan myöskin pukin, sai lahjan meistä kukin, enempää ei silloin kaivattukaan
Ajatukset vie mun, luokse lapsen riemun, voi kun poikani nyt voisin ottaa mukaan

Kertosäe:
Joulupäivän aamun, muistan ja se saa mun, pienen pojan joulua nyt taas kaipaamaan
Koottiin palapeli, oli kylmä talvikeli, silti kanssa veljen ulos mentiin pelaamaan

Kun nyt miettii lastaan, toivoo ainoastaan, saispa hänkin sen tunteen omistaa
Joulumielen nosteen, silmänurkan kosteen, kun taas kuusi tupaa somistaa

Kertosäe:
Kokoonnuttiin yhteen, isä teki lyhteen, jäi huolet murheet kun oli joulu lapsuuden
Luota pirtin pöydän, taas itseni mä löydän, aattoillan tunne oli ainutlaatuinen
herbbu
11.11.2004 15:48:03
Joulupäivän aamun, muistan ja se saa mun, pienen pojan joulua nyt taas kaipaamaan.

Luota pirtin pöydän, taas itseni mä löydän, aattoillan tunne oli ainutlaatuinen.

Nuo kohdat on todella onnistuineita. Nostalginen, vanhan ajan joulu. Hyvä juttu!

Muutenkin teksti oli tunnelmallinen ja jouluinen. Hyvää joulua :D!
Sano ensin. Mieti sitten, mitä tuli sanottua.
seitikki
11.11.2004 20:51:45
Tosi ihana!
En voisi ikinä rakastaa itseäni.
Nuages
11.11.2004 22:32:24
Aikamatka. Tuli lapsuuden joulut mieleen.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
karimm
12.11.2004 06:28:02
Tosi ihana!

Kiitos!

Kukakohan voisi olla kiinnostunut joululaulusta, tarkoitan siis jotakuta laulajaa. Sain mielestäni melodia n ja sanat osumaan yhteen aika hyvin.
triptouranus
16.11.2004 18:17:49
Ei hassumpi!

Vaikka ajoittain ois riimien ja painotusten suhteen pientä hiomista.

Mut moodi oli ihan yes.
"Mene välillä myös siitä mistä aita on matalin, sillä elämässä joutuu kyllä ihan tarpeeksi kiipeilemään korkeistakin kohdista."
hoja
17.11.2004 10:20:27

Tää oli kyllä hyvä! Riimittely oli sujuvaa ja tarina ei lipsahtanut onneksi missään vaiheessa korniuden puolelle. Työkaveritkin tossa ihmettelee miksi iso mies nieleskelee kyyneleitä...
Plussaa
K100 #8 Oleminen on havaituksi tulemista - esse est percipi
karimm
18.11.2004 18:51:02
Tää oli kyllä hyvä! Riimittely oli sujuvaa ja tarina ei lipsahtanut onneksi missään vaiheessa korniuden puolelle. Työkaveritkin tossa ihmettelee miksi iso mies nieleskelee kyyneleitä...
Plussaa

Kiitos paljon. Kyllä mäkin siitä pidät ittekin. Varsinkin tietty kun on melodiakin. Kannattasko sitä tarjota jonnekin? Miten te tekisitte?
Eddie
21.11.2004 16:51:46

Kaunista. Lapsena se joulutunnelma tosiaankin oli ainutlaatuinen, mutta sitä ei voi enää saavuttaa.
Mureke, mureke, mureke lihaisa mureke!
11
23.11.2004 16:44:33
Sellainen pikkujuttu vain, että nuo eivät ole kertosäkeitä, koska sanat muuttuvat. Kertosäkeessä on aina samat tai lähes samat sanat. Kappaleessasi on kolme täysin erilaista 'kertosäettä'.
herbbu
24.11.2004 15:40:05
Sellainen pikkujuttu vain, että nuo eivät ole kertosäkeitä, koska sanat muuttuvat. Kertosäkeessä on aina samat tai lähes samat sanat. Kappaleessasi on kolme täysin erilaista 'kertosäettä'.

Onhan se niinkin, mutta eiköhän ideana ole tuon melodian kanssa leikkiminen tuossa kertosäkeessä...?
Sano ensin. Mieti sitten, mitä tuli sanottua.
karimm
24.11.2004 17:26:38
Onhan se niinkin, mutta eiköhän ideana ole tuon melodian kanssa leikkiminen tuossa kertosäkeessä...?

Jaa, määhän en tuota ajatellukkaan. Onko kertosäkeen oltava aina sama? Sitte mää oon käyttänyt väärää simee olisko b-osa sitte pareempi.

Mä alan olla ite sitä mieltä että biisi on mainio, se pitäs saada jotenki julkaisuun.

Tai sitte ei...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)