Koalha 28.07.2005 10:56:16 | |
---|
Tässä arkipäivän hohtavassa tylsyydessä IRC-kanavien loistaessa idlaajillaan tuli mieleeni m.nettiä selaillessani järjestää jonkinmoinen lyriikkapeli tai joku. Ideana siis olisi, että annettaisiin joku valmis aihe/aiheita/pakollisia sanoja joita olisi "pakko" käyttää kirjoittaessa. Minusta olisi ainakin ihan mukavaa vertailla omaa tulkintaani muiden tulkintojen kanssa. Kukaan ei voita, ihan vaan silkasta mielenkiinnosta olisin tätä järkkäämässä. Olisiko ideoita säännöiksi/osallistujia? Uujeea, uujeaa, ah ah aah! |
Sistis 28.07.2005 12:03:00 | |
---|
Siis 'Hotelli Sointu' -tyylinen kilpailu? Itse olen mukana ehdottomasti. www.pirukange.net
www.mikseri.net/pirukange
Progeilevaa suomalaista taide-rockia. |
Jani The Rock 28.07.2005 12:11:15 | |
---|
Osallistun ilman muuta. Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
MegaMan Club #002 - Quiff Man |
Kyoujin 28.07.2005 12:18:13 | |
---|
Myös CrimsonKing osallistuu vaikka tällä hetkellä yrittääkin selvittää asioita ylläpidon kanssa. Nythän kirjoitan kaverin luota kaverin luvalla. Tämähän ei ole kiellettyä. |
Koalha 28.07.2005 12:50:24 | |
---|
Jos osallistujia riittää, niin laitetaan pystyyn vaan. Käytännön puolenkin voisi jotenkin demokraattisesti suunnitella. Itse en tiedä Hotelli Soinnusta, mikässysteemi siinä on? Ja miten yleismaailmallisia aihepiirejä halutaan mukaan? Uujeea, uujeaa, ah ah aah! |
Sistis 28.07.2005 13:22:09 (muokattu 28.07.2005 13:23:30) | |
---|
Itse en tiedä Hotelli Soinnusta, mikässysteemi siinä on? Ja miten yleismaailmallisia aihepiirejä halutaan mukaan? Hotelli Soinnussa annettiin yksi säe, joka piti sisällyttää kappaleeseen. Kappaleen nimi puolestaan arvottiin muistaakseni kuudesta eri ehdokista, jotka olivat ties mitä. Jarkko Martikainen teki ainakin kyseisessä ohjelmassa YUP:n levyllä Leppymättömät olleen Passiivista vastarintaa -kappaleen. Tuo nimi siis tuli arvonnassa. Säe, jonka hän joutui sisällyttämään kappaleeseen oli: "Tylsä on keihään kärki". EDIT: Itse pitäisin parhaana, että kappaleen nimi annetaan valmiiksi. Samaten säe, joka pitää sisällyttää. Säettä saa muokata hitusen (lähinnä sanajärjestyksen tai taivutusten mukaan), jos tarvii. Aihepiirin saa jokainen kilpailija itse päättää, kunhan kappaleen nimi ja teema kohtaavat. Niin, ja siinä ohjelmassa oli muistaakseni muutama tunti aikaa säveltää/sanoittaa kappale. www.pirukange.net
Planetist 29.07.2005 16:47:17 | |
---|
Mietin vaan että ei täällä lyriikkapalstalla taida käydä tarpeeksi väkeä että saataisiin kiinnostusta heräämään kunnolla, vai mitenkä? |
Sistis 29.07.2005 17:54:58 | |
---|
Mietin vaan että ei täällä lyriikkapalstalla taida käydä tarpeeksi väkeä että saataisiin kiinnostusta heräämään kunnolla, vai mitenkä? Niin, sitä ei tiedä. Mutta eiköhän tähän kuitenkin jokunen osallistuisi... www.pirukange.net
Koalha 31.07.2005 14:31:00 | |
---|
Onhan meitä jo muutama. Tuo Hotelli Soinnun systeemi kuulostaa varsin toimivalta. Kaksi tuntia ei välttämättä tällä foorumilla ole aivan tarpeeksi, aikaa antaisin kyllä ehkä pari vuorokautta jopa. Millä perusteella nuo kappaleiden nimet ja säkeet sitten päätettäisiin? Uujeea, uujeaa, ah ah aah! |
Deep Shadow 31.07.2005 14:43:28 | |
---|
Mukana ollaan... "Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä
Bella Italia #15 Suhteettomat Toverit #2 |
Sistis 31.07.2005 14:52:32 | |
---|
Itse tekisin homman seuraavasti: 1. Idean keksijä saa keksiä biisin nimen ja tuon käytettävän säkeen. Antaa teoriassa etulyöntiaseman hänelle, mutta ehkäpä tällaisessa leikkimielisessä kisassa ei ole niin nuukaa... 2. Idean keksijä ilmoittaa ennakkoon foorumilla ajan, milloin aihe ja säe ovat nähtävissä. Näin kaikilla kilpailijoilla on aikaa saada tieto asiasta. Eikä kukaan ei saa etulyöntiasemaa sen suhten, milloin ehtii näkemään annetun aiheen. Muuten riskinä on, että joku näkee aiheen heti, kun taas joku näkee vasta tuntia ennen deadlineä. 3. Aiheen julkistamisen yhteydessä annetaan myös deadline. Esimerkiksi kolme päivää aiheen julkistamisesta. www.pirukange.net
Koalha 31.07.2005 17:37:51 | |
---|
Itse tekisin homman seuraavasti: 1. Idean keksijä saa keksiä biisin nimen ja tuon käytettävän säkeen. Antaa teoriassa etulyöntiaseman hänelle, mutta ehkäpä tällaisessa leikkimielisessä kisassa ei ole niin nuukaa... 2. Idean keksijä ilmoittaa ennakkoon foorumilla ajan, milloin aihe ja säe ovat nähtävissä. Näin kaikilla kilpailijoilla on aikaa saada tieto asiasta. Eikä kukaan ei saa etulyöntiasemaa sen suhten, milloin ehtii näkemään annetun aiheen. Muuten riskinä on, että joku näkee aiheen heti, kun taas joku näkee vasta tuntia ennen deadlineä. 3. Aiheen julkistamisen yhteydessä annetaan myös deadline. Esimerkiksi kolme päivää aiheen julkistamisesta. Varsin hyvää ideaa. Mielestäni kumminkaan ei pitäisi antaa yhdelle ihmiselle valtaa päättää kokonaan kappaleen nimeä ja käytettävää säettä, kumminkin kun sen pitäisi olla mahdollisimman monipuolinen, jottei se sorsisi kenenkään sanoittamistyyliä. Esimerkiksi jonkinnäköisellä lyhyehkölläkin IRC/IM keskustelulla voisi saada aikaan jotain melko hyvää, sillä olen varma että jos minun tulee päättää säe ja biisin nimi ne tulevat olemaan tyyliä: Hattu & Sininen silinteri lentää taivaanrannassa. Joka sopisi minulle ihan hyvin vieläpä. Muuten nuo "säännöt" Ovat mielestäni toimivat. Uujeea, uujeaa, ah ah aah! |
hoja 31.07.2005 20:40:45 | |
---|
K100 #8
Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä.. |
seitikki 31.07.2005 23:08:18 | |
---|
Hui. Olisihan tuohon hieno osallistua, jos sais jotain aikaiseks. "Voidaan mennä Salen eteen perjantaina kismaileen niin kaikki näkee et me seukataan ja rakastetaan toisiamme niinq tosi syvästi hei."-Kitaravirtuaali. Maur. |
Planetist 31.07.2005 23:17:04 | |
---|
|
LNA 01.08.2005 13:35:47 | |
---|
Meitsi on geimeissä. Aihetta kehiin! Älä vanno mitään; helvetistä Itään kuljetaan.
Tahdon täältä pois.. Parempaan maailmaan. |
IceChylos 01.08.2005 23:08:47 | |
---|
Itse voisin kanssa osallistua, niin mielenkiintoselta vaikuttaa. Tuo luusahakin.. Koalha ja Sistis puuhamiehinä - Aihetta kehiin! Silmä on ruumiin lamppu.
-Jeesus |
Tuomas 02.08.2005 01:24:29 | |
---|
Hit mii vit a sabtsjekt eli aihetta kehiin, meitsi on ainakin messissä. "No voi hitsi, mitä pelleilyä." -Fortune
~ Ajatusten Tenava ja lyriikoiden Mätäjoki ~ Ajassa Irrallaan
MegaMan Club #007 - Drunk Man |
Sistis 02.08.2005 08:51:25 | |
---|
Koalha ja Sistis puuhamiehinä - Annetaan Koalhalle mahdollisuus idean isänä päättää aihe ja säe. Itse voisin vaikka ehdottaa, että torstai-iltana klo 20 aihe ja säe ovat nähtävissä tässä ketjussa? Ei ennemmin eikä myöhemmin? Olisiko tuo OK? Ja annetaan vaikka maanantai-iltaan klo 20 aikaa tuohon tekstin tekemiseen?
www.pirukange.net
Koalha 02.08.2005 13:35:53 | |
---|
Olen nyt saanut jonkinmoista aihetta ja säettä kasaan(kiitos tapiomelgin). Torstain aikana suunnilleen siinä iltakahdeksan maissa ne julkistan, luultavasti tosin omaan ketjuun, johon ne säännötkin voisi julkistaa, jotta mahdollisimman moni tulisi vielä mukaan, ja ihan selkeydenkin vuoksi. Tätä ideaa vastaan saa toki protestoida. Uujeea, uujeaa, ah ah aah! |