Näin halki ilmojen kuutamossa liidellen lennämme yli maan siellä nukutaan Sinessä kiitäen tiukasti kiinni pitäen vie lento yöllinen taa tähtitarhojen (välisoitto) Kuin puut tienvarsien ohitse kylät vilistää Joet ja kukkulat ja lammet taakse jää Ikkunaan ihmeissään lapset tuijottaa uskomatta silmiään suu ammollaan Kuin purjelautaillen me uimme halki pakkasen jääkenttien ja vuorten yllä leijuen (välisoitto) Kun valtameren kohdalla alas koukataan herätämme meritursaan unestaan Löytyi n. 10 sekunnin googlettamisella. Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |
Mä oon kuullut tuon biisin kyllä tällaisilla sanoilla.. mutta voin kyllä olla väärässäki :) On allain avaruus, ja tähtipolku kauas vie. On toinen maailma, on hämäräinen tie. On tähtiaika uus, ja taivaansini määränpää kun pilven portaisiin vain kevyt jälki jää. Niin kovin kaukainen on pieni kylä päällä maan. Sen tiet ja talot, puut on lumipuvussaan. Joku jää katsomaan, kuka lentää noin. Itsekin hämmästyn, kun lentää voin. On jäätä avaruus ja selkääni mä siivet sain. On kuu niin sininen mun lentomatkallain. Kuutamoon liukenee portaat pilvien. Liukenen itsekin ja leijailen. On aikaa avaruus ja tuhat vuotta hetkinen. On tähdet kotimaa ja mä saan nähdä sen. |