Aihe: Minä olen Kaunis - Miltä tuntuu?
1
kilju
15.12.2005 14:10:11
Kertokaa hyvät ystävät ja vihamiehet mielipide lyriikastani, joka ehkä tosin muodoltaan muistuttaa enemmän modernia runoutta kun lyriikkaa, mutta mikä seikka ei estä minua käyttämästä sitä musiikissa.

Minä olen kaunis - Eräänlainen rukous

Minulla oli kädessäni sykkivä elin
Aamulla herätessäni - ja ajattelin
Maailma ajattelee taas tänään
- ilman Minua - ei ole mitään.

Vittu, minä olen Jumala

Tiesinpäs

Aurinko paistaa Minulle kävellessäni katua
Tule ulos, tai voit epäonneksesi katua
Ettet tullut ulos tanssien ja saanut osaasi
Onnesta, autuudesta, juhliessasi jumalaasi

Pyhä kolmiyhteys:
Minä Minä ja Minä

Vittu, Minä olen Herra
sinun Jumalasi
Rakasta Minua
Ilman minua
Ei ole mitään
Keksitty todellisuus on joskus tarua ihmeellisempää
Cadaver
15.12.2005 23:51:06 (muokattu 15.12.2005 23:51:42)

Ihan mielenkiinnosta kysyn, mistä musiikkigenrestä on kyse? Mukavastihan tuo provosoi mutta saattaa mennä hieman kornin puolelle :) Impaled Nazarene tuli väkisin mieleen tuosta "Vittu minä olen jumala" -lausahduksesta.
Freedom, Metal & Might: Agent Metal Saksaheviä: Revenant Rienausta: Riivaaja
oo-p
18.12.2005 16:58:36

Jaahas, joku on tainnut kuunnella vähän kotiteollisuutta? Pari hyvää jippoa joista pidin. Pyhä kolmiyhteys: minä, minä ja minä, on tulkittavissa masturbaatioon viittaavana lausahduksena, josta alussakin lauleskeltiin. No jaa, rivo huumori ei oikein iske minuun musiikissa joten en oikein syttynyt, mutta muuten ihan ok.. Vittu on muuten huonoin tuntemani kirosana.
Terve, ja kiitos kaloista!
kilju
19.12.2005 11:59:28 (muokattu 19.12.2005 12:00:04)
Mitä Impaled Nazareneen tulee, niin Impnazin tyylilaji ei kuitenkaan taida olla itseironia vaan räyhääminen, vai kuinka? Autoironista narsismia ja solipsismia nimittäin tavoittelin.
Ja Mitä KooTeehen, niin enpä yhtyisin tuohon väitteeseen kyseisen yhtyeen kuuntelemisesta, kun en lainkaan ymmärrä mitä tekemistä Runoudellani voisi olla Kotiteollisuuden kanssa.

Jos vielä saisin hieman selventää, niin uhoaminen ei ollut se mitä tavoittelin, vaan äärimmäisyyksiin viedyn itsekeskeisyyden ylistyksen lisäksi kokeilin mitä tapahtuu, kun rinnastaa itsensä rakastelun, itsensä rakastamisen ja perinteisen juutalaiskristillisen Jumalan rakastamisen ja vielä tipauttaa raamattua vapaasti lainaavan kohdan eteen itsetuntoa puhkuvan "vittu"-tuhahduksen.
Keksitty todellisuus on joskus tarua ihmeellisempää
Cadaver
20.12.2005 01:09:48

Jep, oikeastaan siksi vain mainitsin, että kyseinen lause on ainakin minulle hyvin ikoninen ja yhdistyy aina mielessä Multihuipennus-biisiin.
Freedom, Metal & Might: Agent Metal Saksaheviä: Revenant Rienausta: Riivaaja
oo-p
27.12.2005 16:01:54

Hynysen lyriikat on runoutta, joiden sanomaa juntit ja lapset eivät ymmärrä.. Nämä jumala -viittaukset toivat kt:n mieleeni, sillä kuten joku on voinut ehkä huomata lappeenrannan pojat laulavat hyvin paljon jumaluudesta, etenkin ihmisen jumalallisuuden tavoittelusta...
Terve, ja kiitos kaloista!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)