Laitoin lisäyksen otsikkoon, täällä muistaakseni oli samanniminen kappale joskus vähän aikaa sitten.. tämä tekele jäi käyttämättömänä pöytälaatikkoon, eikä kappale päädy Piru Kangen millekään levylle. Sen sijaan lahjoitin tekstin kaverini bändille, joka saattaa levyttää sen, mikäli kokevat tekstin tarpeeksi päteväksi.. Oravanpyörä -------------------------------------- Olen kuunnellut satakieltä Kun se laulaa öisessä puistossa Olen kuullut noin sataa kieltä Tässä äänien väriloistossa Mutta oletko kuullut kun kaupunki huutaa? Oletko nähnyt kun kellot pysähtyy? Olen nähnyt noin sata unta Joissa kaupunki peittyy tuhkaan Olen nähnyt kun sataa lunta Se on kuin tuhkaa, vaan niin vaaleaa Mutta oletko nähnyt kun kaupunki nukkuu? Oletko kuullut kun koneet pysähtyy? Pyöritä, pyöritä, pyöritä mua Kello kulkee ja maisema vaihtuu Tässä vauhdissa luulen että pyöritän sua Höyry nousee ja pelkoni haihtuu Älä kuuntele kun pyörät pauhaa Ei ne tuo sävyjä musiikkiin Älä katsele kun koneet jauhaa Seisahdus on kai niiden helvetti Minä yritän kuulla kun minua kutsut Valmiina tanssiin joka ei taukoa Pyöritä, pyöritä, pyöritä mua Kello kulkee ja maisema vaihtuu Tässä vauhdissa luulen että pyöritän sua Höyry nousee ja pelkoni haihtuu Pyöritä, pyöritä, pyöritä mua Kello kulkee ja maisema vaihtuu Tässä vauhdissa luulen että pyöritän sua Höyry nousee ja pelkoni haihtuu |
kun on tullut teidän/sinun tekstejä luettua aiemminkin, ja niissä on jo selvästi jonkun asteen kokemustakin niin yritän laittaa jotain rakentavaa.. eli: riimit tuntuivat välillä vähän kuluneilta tai niitä viljeltiin hiukan liikaa minun makuuni, toki ainakin minusta tämä on maku asia, joku tykkää riimitetystä joku vähemmän. ei teidän parasta mut ok settiä. |
riimit tuntuivat välillä vähän kuluneilta tai niitä viljeltiin hiukan liikaa minun makuuni, toki ainakin minusta tämä on maku asia, joku tykkää riimitetystä joku vähemmän. ei teidän parasta mut ok settiä. Tuo on totta. Riimit kahlitsevat tekstinteossa liikaa. Sen vuoksi pyrin nykyään sanoittamaan ilman riimejä. Tämähän ei ole "meidän" settiä millään muotoa, koska tämä teksti ei tule yhdellekään Piru Kangen levylle. Tämä on näitä pöytälaatikkoon jääneitä, käyttämättömiä paloja. |