Aihe: Ensimmäinen tekstini 1 | |
---|---|
![]() 03.01.2007 23:07:12 (muokattu 03.01.2007 23:07:46) | |
Tässä olisi siis ensimmäinen teksti jonka olen saanut tehtyä jokin aikaa sitten. Onko tästä mitään kritisoitavaa ja onko tässä mitään järkeä? - Kasvu - sä oot pikkutarkka missä lienee sun järjen nurkka puheesi tahmaa purkan lailla se kestää mutt' et uutta vaihda samaan henkeen roolia vedät vailla on sulla mielen kevät uusi sävel voisi piristää samaa toistoa tuot vaan uudestaan Jos vain voisit kasvaa lapsen lailla oppia uutta tapaa kunnioittaa ja kuunnella tajuta muidenkin antaa kasvaa mitä me voitas tehdä jotta meidät hyväksyt auttaa voisin jos et estä toivon et' sä kestät päältäsi riisu vaihe musta aluksi se voi pelottaa tällä tapaa saatat tavata elämän uusia rooleja Jos vain voisit kasvaa lapsen lailla oppia uutta tapaa kunnioittaa ja kuunnella tajuta muidenkin antaa kasvaa seison tässä edessäsi nyt näytä mitä olet oppinut täytä velvollisuutesi tee tulevaisuutesi älä anna muiden sanoa miten elämääsi rakennat otat oppia virheistä elämän monista vaiheista Jos vain voisit kasvaa lapsen lailla oppia uutta tapaa kunnioittaa ja kuunnella tajuta muidenkin antaa kasvaa For those who can't be without the music! | |
![]() 07.01.2007 21:07:09 | |
Onko tää teksti niin kauhee ettei uskalleta mitään sanoa? :) For those who can't be without the music! | |
![]() 08.01.2007 13:36:55 | |
Onko tää teksti niin kauhee ettei uskalleta mitään sanoa? :) Jep. Mutta huomioiden että taidat olla (kasvukipuinenteini?) Lyriikka on täynnä köyhänmiehen elämänfilosofiaa. Ole omaitsesi ja kasva kieroon kuten parhaaksi näet! -Se on juuri sitä rockenrollia! Keep on rebel dude! | |
![]() 08.01.2007 14:38:48 | |
Olet hakenut riimityksiä ja se on ihan ok. Mietin kuitenkin kuinka vaikeaa tätä olis laulaa? Jos tää on sun ensimmäinen sanoitus, niin ei hullumpaa. Sanoittaminen ei ole tosiaan helppoa ja jostain täytyy aloittaa. Mitä enemmän sanoitat, sitä enemmän opit. Lue runoutta tai vaikka Salon oppeja ja kaikki on kotiin päin. Yleensäkkin lue, kuuntele ja opi. Välillä itse haluaisin heittää roskikseen kaikki riimittelyt ja keskittyä vain asiaan. Tervettä? Juice sanoi hyvin: haluan sanoa asiat mahdollisimman yksinkertaisesti ja lyhyesti. Tässä on tietty pointti... Kun itse yritän kirjoittaa jotain elämää suurempaa, niin mietin. Sorruinko kliseisiin taas? onko tavu jako ok? mitä haluan kertoa? tyydyinkö ensimmäiseen hyvän kuuloiseen lauseeseen? Niin paljon asioita mitä olis hyvä muistaa ja siltikin tulee monta kertaa vedetty sieltä mistä aita on matalin. (Aaargh mikä klisee ;)...) Kaikesta huolimatta voimia ja sinnikkyyttä sanoittajan urallasi. Ei kiitos...minulla on jo pingviini. | |
![]() 09.01.2007 04:26:19 | |
Jep. Oho, tulipa heti murska arvio :) Mutta huomioiden että taidat olla (kasvukipuinenteini?) Lyriikka on täynnä köyhänmiehen elämänfilosofiaa. Ole omaitsesi ja kasva kieroon kuten parhaaksi näet! -Se on juuri sitä rockenrollia! Keep on rebel dude! Sit mulla meniki vähä ohi mitä tässä ajettiin takaa, mut jos meikäläistä luullaan teiniksi, niin siitä voisi oikeastaan jopa loukkaantua. For those who can't be without the music! | |
![]() 12.01.2007 18:26:48 | |
Sulla on selvästi tässä jokin idea, tärkeä asia, jonka haluat sanoa. Sehän on hyvä, siitä lähdetään. Riimittely on ihan oma lukunsa. Se ei ole välttämätöntä, mutta jos haluat sen oppia, lue Unto Kupiaisen "Lyhyt runousoppi". Rytmi on tärkeää. Mutta siitäkin nykyään lipsutaan, jos kuunnellaan vaikka Irinaa tai Katri Ylanderia ja kumppaneita. Aika suorasanaista ja musiikin mukaan venyteltyä tekstiä. Tunnelmat ja mitä kappaleesta välittyy, on loppujen lopuksi tärkeintä. Tekstittäminen ei sittenkään ole enää niin "kahlekuningaslaji", kuten Heikki Salo sanoi. | |
![]() 12.01.2007 21:11:33 | |
Sulla on selvästi tässä jokin idea, tärkeä asia, jonka haluat sanoa. Sehän on hyvä, siitä lähdetään. Wow :) Juu, kyllä mulla tässä idea on :) Riimittely on ihan oma lukunsa. Se ei ole välttämätöntä, mutta jos haluat sen oppia, lue Unto Kupiaisen "Lyhyt runousoppi". Katsotaan kuinka isoksi osaksi tämä tekstin teko tulee meikäläisellä mutta pidetään ainakin mielessä. Rytmi on tärkeää. Mutta siitäkin nykyään lipsutaan, jos kuunnellaan vaikka Irinaa tai Katri Ylanderia ja kumppaneita. Aika suorasanaista ja musiikin mukaan venyteltyä tekstiä. Tunnelmat ja mitä kappaleesta välittyy, on loppujen lopuksi tärkeintä. Sen mä oon tiedostanuki et rytmitys tässä ei oo ehkä paras mahdollinen. En oo katsonu sen loppuunhiomista vielä niin tärkeänä asiana koska jos saan joskus sopivan laulajan tuolle tekstille yhteen sävellykseeni niin sen kanssa hion sen sitten loppuun. Tekstittäminen ei sittenkään ole enää niin "kahlekuningaslaji", kuten Heikki Salo sanoi. Mä oon loppujen lopuks ihan pihalla kaikista asioista, etenkin verbaalisista taidoista sekä tekstin sisällön tuottamisesta. :) For those who can't be without the music! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)