Aihe: Musiikkia runoista
1
oo-p
23.05.2007 22:44:14

Kai Hyttiseltä tuli tässä hiljain ulos levy jossa hän tulkitsee Timo K. Mukan runoutta. Tästä tuli mieleeni, että mitäs muita näitä onkaan, artisteja jotka tulkitsevat/ ovat tulkinneet runoja kappaleissaan?

Ensimmäisenä mieleen tulee tietenkin 500kg lihaa (mm. Uuno Kailasta), ja T.Rautiaisen säveltämä Lintu -runo.
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
Blue Moon
24.05.2007 07:21:26

Vesku Loirin Eino Leino - levyt.
oo-p
24.05.2007 17:16:10

Vesku Loirin Eino Leino - levyt.

Aivan, olinpa huolimaton kun en tuota maininnut.
Zarmo
25.05.2007 10:33:27

Kai Hyttiseltä tuli tässä hiljain ulos levy jossa hän tulkitsee Timo K. Mukan runoutta. Tästä tuli mieleeni, että mitäs muita näitä onkaan, artisteja jotka tulkitsevat/ ovat tulkinneet runoja kappaleissaan?

Ensimmäisenä mieleen tulee tietenkin 500kg lihaa (mm. Uuno Kailasta), ja T.Rautiaisen säveltämä Lintu -runo.

Lintuhan on Marja Mattlarin biisi alunperin, ei suinkaan Rautiaisen tekele.

Erkki Rankaviita on levyttänyt Hellaakosken Hauen laulusta sellaisen tulkinnan, että oksat pois. Kauko Röyhkö on omille levyilleenkin muutamia muiden runoja laittanut. Ultra Bra taisi vetää jotain Ahmatovaa. Ohan noita.
"Kyllä mä uskon että osaat soittaa, ilman että pitää joku näyte kuunnella." -KMT RR4E:lle
Vapinamonologeja
Haussa lauantain 5.5 Itä-Häme
oo-p
25.05.2007 17:37:19

Lintuhan on Marja Mattlarin biisi alunperin, ei suinkaan Rautiaisen tekele.

Mutta sen sävellys kyllä lienee Rautiaisen käsialaa, itse tekstihän ei toki ole Timppaa.
Zarmo
25.05.2007 23:48:35

Mutta sen sävellys kyllä lienee Rautiaisen käsialaa, itse tekstihän ei toki ole Timppaa.

Ei, ei.. Kyllä Marja sen on levyttänytkin jo paljon ennen Rautiaista. Timo vähän oikoo melodiaa, muttei se siitä sävellystä tee :-)
"Kyllä mä uskon että osaat soittaa, ilman että pitää joku näyte kuunnella." -KMT RR4E:lle
Vapinamonologeja
oo-p
26.05.2007 01:48:07

Ei, ei.. Kyllä Marja sen on levyttänytkin jo paljon ennen Rautiaista. Timo vähän oikoo melodiaa, muttei se siitä sävellystä tee :-)

Ohoo, tämä onkin uutta tietoa minulle. Uskallan epäillä että alkuperäinen versio on parempi kuin Rautiaisen, josta en kovin suuresti pidä..
Zarmo
27.05.2007 01:00:43

Ohoo, tämä onkin uutta tietoa minulle. Uskallan epäillä että alkuperäinen versio on parempi kuin Rautiaisen, josta en kovin suuresti pidä..

No ei se yhtä tylsää jyystöä ole :D

Rautiainen on tainnu tulkita jotain muutakin Mattlaria.
Vapinamonologeja
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)