J.Karjalainen, joskus mietti, mikä on nyt in, mä mietin sitä joskus, kunnes otteen menetin, kai, joskus mulla muka oli siihen joku syy, mut väsyneenä moni porttikongiin lyyhistyy, mä kirjoitin ja koitin sulle sanoo kauniimmin, sen mitä joskus tahdoin, jotain, mistä haaveilin, mut nyt mä näen selvemmin, kuin koskaan aiemmin, ei ajatukset maailmasta ole enää in, ( ja se on siihen syy, ja syystäkin mä hölmöilin,) nyt mä lennän kitaralla, mutt`en osaa laskeutuu, en voi nousta ylemmäksi, tuoppini vain kallistuu, niin etten humaltumaan enään itseäni saa, kun baaripöydän alta löytyy lippu- viimeiseen ratikkaan Hectorikin joskus sanoi, "nyt sen tulvan" viimein "nään", mä näin sen sen saman silloin, mut en voinut käsittää, miksi raadollinen peto ihminenkin olla voi, ja miksi melankoliaa vain sydän Suomen soi, mä mietin nyt ja vaikka yhä seison jaloillain, mä katson kivimaata suuri taakka olallain, jos sinä oisit kuullut, ehkä vielä nousisisin, mutta kuinka sitä kuulisit, en ole enää in... nyt mä lennän kitaralla, mut en osaa laskeutuu, en voi nousta ylemmäksi, tuoppini vain kallistuu, niin etten humaltumaan enää itseäni saa, kun baaripöydän alta löytyy lippu- viimeiseen ratikkaan, Olen leski tämän ajan, joka ei voi menettää, enää itse-sel-vyy-te-nään yhtään enempää, Olen sana joka ajan mittaan unohtua sai, siitä merkintänä juorulehti painajaisenain, "mitä sait, kun läpi herran huoneen kuljit" ystäväin, muistan laulun sanat Juicen, kysyn sitä itseltäin, koska laulussani nyt, soi juopuneena tamburin, ja mä tiedän etten tänään, enkä koskaan ollut in. nyt mä lennän kitaralla.. jos sä luulet että laulussani kerron maineesta, sen haluamisesta ja sen kaiken paineesta, niin sä ymmärtänyt et, ja siksi laulun siitä tein, mä vain tahdoin yhden ihmisen... ymmärrystä itsellein Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not, ja jos ihmettelet avatarta, niin googlen kuvahaku todellakin antoi tämän kuvan minun nimelläni... (hmm... en muista otos vaiheesta juurikaan paljoa, taisi olla festari pilaa...) :) |
Hieno teksti. Riimittelykin on onnistunutta, eikä kuulosta lainkaan väkinäiseltä. Viittaukset suomimusiikkiin toimii, mutta eikö silti ole hieman pelottavaa laulaa (olettamassani) kertsissä kitaralla lentelystä, aika suuri kumarrus karjalaisen miehelle jolle ei koskaan tapahdu mitään.. ..noh, eipä se suuremmin haittaa, minua ainakaan. Hyvin pysyy suussa aika suuri pala kakkua. :D ---------------------------------------------------------------- Jep! Eikä ole edes suuri suu :) Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not, ja jos ihmettelet avatarta, niin googlen kuvahaku todellakin antoi tämän kuvan minun nimelläni... (hmm... en muista otos vaiheesta juurikaan paljoa, taisi olla festari pilaa...) :) |