On valot vastapäisen rakennuksen kaikki sammuneet ja tähdet julkisuuden, ravintolaan yöstä paenneet, mä poltan tupakan ja parvekkeella valvoo kysymys, oletko poissa, vaiko minä- jälleen lähtenyt- Ei askeleita, joita kaiku toisi kuultavaksi nyt, mä pysyn vaiti, kuin en huutamaan ois koskaan kyennyt- odotan aikaa- joka odottanut milloinkaan ei oo- kyyneleistään Chopin- vielä kerran soittakoon- Ei taivas tiedä kysymystä, jolle vastausta ei oo, niin monta kertaa olen luottanut mä siihen kohtaloon, jollaiseen lapsenmieli yltää kovin helpoin perustein- tiedän itse mitä tein- ja kuinka paljon vein- Vie nyt- vielä viimeinen- henkäys pois niin pienen ihmisen- tunteen jos toive elättää- Miksi yö on sysimusta- miksi jään- miettii parvekkeella hahmo yksinään- On valot ihmisyyden käyneet kohti mustaa, mielenään, jos niitä kantaa, niin ne haaveisiin jää kuolleen elämään, ei usko taivu se vain hatarasti katseen sumentaa- sen pienen lapsen- joka uskoi maailmaan- Ei askeleita, joita astua mä uskaltaisin nyt, oletko missä? Minulta ei sitä kukaan kysynyt- mä vaikka toivoinkin ja tahtonutkin niin, vain olisin astunut yli kaiken- mitä silloin pelkäsin- Ei taivas vastausta anna, jollet kysymystä tee- se ristiriita koituu vahingoksi vain kantajalleen, ja kaikki, minkä tähden, olit valmis syistä luopumaan- jää olemaan- sen saman oven taa- (jonka vuoden jälkeen avaat, vaik et sitä tahtoiskaan.. etkä sanotuksi saa.. se on aina vaikeempaa.. vuodet painaa..vuodet painaa.. sua vasten uudestaan..) Vie nyt- vielä viimeinen- henkäys pois niin pienen ihmisen- tunteen jos toive elättää- miksi yö on sysimusta- miksi jään- miettii parvekkeella hahmo yksinään- Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
- muusikkona muusikon tiellä... kaikki on edessä... ja siksi se on niin helvetin vaikeaa... |