Aihe: "Kuva kolikossa" tai "Kolikko" Arvostelkaa vapaasti!
1
Mr.Crest
13.10.2007 23:48:39 (muokattu 14.10.2007 19:53:25)
Tämmönen synty tällä kertaa. Pyrin, ettei ole tarinan muodossa.. Negatiivisiä ja positiivisiä kommentteja kaipaisin. Aion vielä muuttaa tätä paljon tai vähän,koska kirjoitin sen loppuun nopeasti tässä samalla. Kiitos jo etukäteen!

Mies vailla rahaa illalla
Näki ihmisiä kadulla
Mietti varastaisiko heidän rahansa
Mutta näki kolikon maassa

Hän katseli sitä katulampun alla
Kuva kolikossa näytti oudolta
Ihmekös, koska se oli monta vuotta vanha

Siinä kolikko, loisti valossa
Ei ikinä ollut nähnyt sitä kuvaa
Kysyi vanhukselta, joka käveli vastaan
Tietäisikö mitä kuva tarkoittaa

Vanhus pinnisti muistiaan
Ei tiennyt mitä kuva tarkoittaa
Kertoi kolikon peräisin olevan
Kaukaa idästä isäukolta

Ihmekös, koska se oli kaukaa idästä
oo-p
20.10.2007 11:55:56

Sen verran kun olen näitä tekstejäsi lukenut, niitähän ei vissiin kovin kauhean monta ole täällä vielä ollut(?), niin on sinulla ainakin muista erottuva tyyli. Minun korvaani kuulostaa naivistiselta, en tiedä onko se tahallista vai tahatonta, mutta tietyllä tavalla toimivaa.

Tässä tekstissä odotin loppuratkaisua, sitä että kolikon alkuperä olisi paljastunut tarkemmin, mutta nyt se jäin melko avoimeksi. Ei se kuitenkaan haittaa suuresti, ehkä se on vain hyvä. Kyllä tämä teksti herätti päässäni mielikuvan, joka on aina positiivista. En vain osaa ajatella minkälainen kappale tämä olisi valmiina biisinä, mutta sekään ei juuri haittaa.. Muutamat sanavalinnat olivat vähän radikaaleja, ja jollain kierolla tavalla minulla tuli tästä mieleen lasten laulut.

Tuosta tarinatyyliin kirjoittamisesta vielä, että itse ainakin suosin sitä. Koska olit pyrkinyt sitä välttämään tässä tekstissä, niin jäi vähän sellainen olo, että pointti puuttuu. Loppu oli hyvin avoin, ehkä liiankin.

Suosittelen kirjoittamista lisää, vain kirjoittamalla voi kehittyä.
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)