lööperi 28.11.2007 21:58:53 | |
---|
ööö huomaako joku muukin bemarin omistussuhteessa jotain ristiriitaa? Lauri, jälkeen vuosien Soitti kysyäkseen ''Kerättäiskö jengi kasaan Ei olla nähty pitkään aikaan Ja muistatko sen bemarin Äijällä on se vieläkin Miksei mentäis sillä kaupunkiin Tehtäis kaikki niinkuin ennenkin'' Ja niin istun uudelleen Penkkiin vanhan BMW:N Mika ajaa tietenkin Se on sen faijan auto Mika meistä hiljaisin Lauri taas kovaäänisin Rami kantakirjamaanikko Minä joukon romantikko |
Tuomas 28.11.2007 23:57:51 | |
---|
Bemari on Mikan ja Laurin "äijän" eli faijan auto. vrt. "Meidän äijä on taas pahana kun sai meiät kii ryypiskelystä" "No kyllähän se varmaan kismittää kun pieksen melkein kenet tahansa verbaalisesti ja muutenkin olen aina oikeassa, mutta enhän minä ole ainoa sellainen keskustelija." - nimim. Krice |
lööperi 29.11.2007 07:33:13 | |
---|
Tuolla logiikalla Mika Ja Lauri on siis veljeksiä. Sitä vaan ei erikseen alleviivata. Anssilla on kuitenkin tarve selittää omistusta lauseella: "se on sen faijan auto" veljeyttä ei mainita. No onhan se kiva että kuulijakin saa miettiä. |
Tuomas 29.11.2007 09:52:19 | |
---|
Tuolla logiikalla Mika Ja Lauri on siis veljeksiä. Sitä vaan ei erikseen alleviivata. Anssilla on kuitenkin tarve selittää omistusta lauseella: "se on sen faijan auto" veljeyttä ei mainita. No onhan se kiva että kuulijakin saa miettiä. No siis tuohan on se kohta jossa tajuaa miksi Mika ja Lauri on veljeksiä. Mikan faijan auto ja Laurin faijan auto. 1+1. Ja on tuo mielestäni kiehtovampi ratkaisu kuin sanoa suoraan että "mika ja lauri on veljeksiä / melkein kun ilveksiä / niiden faijalla on bmw / ja ne sillä iltaisin ajelee". Lisäksi perustellaan se, että miksi juuri Mika ajaa, eihän muut saa (paitsi ehkä Lauri, mutta Laurikaan ei voi koska se ei ENNEN juonut tippaakaan mut nyt ekana heistä sammaltaa) kun se on niiden isän auto eikä isä anna muiden ajaa. Tämä selittää myös sen miksi Mika on ihan suunniltaan Laurin lähdöstä. "No kyllähän se varmaan kismittää kun pieksen melkein kenet tahansa verbaalisesti ja muutenkin olen aina oikeassa, mutta enhän minä ole ainoa sellainen keskustelija." - nimim. Krice |
leka 29.11.2007 10:18:49 (muokattu 29.11.2007 10:31:18) | |
---|
offtopic: Luulin että täällä olisi lyriikat otsikon nimiseen biisiin... olis nimittäin hieno biisinnimi. En tiedä mitä teen En päässyt Alicen mukaan Se nousi kyytiin taivaansinisen BMW:n Jonka ajajaa ei nähnyt kukaan Kenen se bemari oikein on? Kenen se bemari oikein on? Soitan ajoneuvohallintokeskukseen Kysyn kenen se bemari on Mutta aiheeseen: Vanhana salaliittoteoreetikkona huomautan, että tuossa kohdassa biisiä riimirakenne rikkoutuu. Muuten on pysytty tarkasti 'bemarin-vieläkin' -poljennossa, mutta juuri tällä kohtaa särähtää korvaan tuo faijan auto. Kuulija odottaa riimiä sanalle 'tietenkin'. Eli ehkäpä siis laulunkirjoittaja alleviivaa tuota ristiriitaa |
brn2sk8 30.11.2007 17:18:07 | |
---|
veljeyttä ei mainita. No onhan se kiva että kuulijakin saa miettiä. Näin on, mutta sekin yhdistää niitä että toinen on hiljaisin ja toinen äänekkäin... Kelan sanotukset on mun mielestä tosi hyviä, tykkään paljon sen biiseistä Cry Baby and ask me WHY WHY |