Tämmöinen pikkuinen apokalyptinen tarina. --- viime yönä nousi vesi kattojen ylle oli onni, venevajassa nukuttiin kun herättiin kylmän meren syleilylle me kirkkovene telineiltä kaadettiin - koko kylä oli peittynyt veden alle ja kirkosta ristinkin enää näin olisiko tämä loppu maailmalle vai kääntyisikö kaikki vielä parhain päin? on pisin yö miesmuistiin minä jotakin lohtua näin siinä että virran mukana kuljimme maailman laitaa päin kaupat ja pellot aallokko peittää muistan nuoruuden päivät, kesäiset yöt siellä saimme nuorna arvalla heittää kuka tyttöjen kanssa saisi lemmentyöt vaan tässä yössä ei henkemme liiku näemme vedessä kansaa kelluvaa ei silti purtemme heilu, ei kiiku emme nosta vedestä vainajaa on pisin yö miesmuistiin minä jotakin lohtua näin siinä että virran mukana kuljimme maailman laitaa päin jossain tuolla ulapalla kuulen mä pauhun tiedän - siellä vesi alas putoaa ystävieni silmissä näen kauhun tietävät, siellä maailma katoaa minä tiesin sen kaiken jo heitä ennen että elämä joskus päättyä saa siksi jätin kaiken jo aiemmin tullen mennen koska tahansa laita odottaa on pisin yö miesmuistiin minä jotakin lohtua näin siinä että virran mukana kuljimme maailman laitaa päin maailman laitaa päin maailman laitaa päin "No kyllähän se varmaan kismittää kun pieksen melkein kenet tahansa verbaalisesti ja muutenkin olen aina oikeassa, mutta enhän minä ole ainoa sellainen keskustelija." - nimim. Krice |
Mama tykkää :) Ihan parhaimmasta päästä sinua! Tarina on hyvin kerrottu ja sopivassa pituudessa- plussaa :D Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtäaikaa perillä.... |
Tämmöinen pikkuinen apokalyptinen tarina. Hieno visio! Pari kohtaa pistivät silmään, eivät kovin häiritsevästi tosin, mutta kokonaisuus on hieno. Tarinankerronta suomalaisessa lyriikassa on tätä nykyä niin heikolla tolalla, että on aina mukava löytää jotakin joka lisää toivoa. Riimittelykään ei häiritse ollenkaan, ei kuulosta väkinäiseltä, niin kuin aivan liian usein käy. Yksi parhaista M-netissä lukemistani teksteistä, kiitos tästä. ..Mutta tässä yksi pieni tök: koko kylä oli peittynyt veden alle ja kirkosta ristinkin enää näin ..tuo ristinKIN nimittäin. ..ei kai sitä -kin -päätettä tarvitse? ..en mielelläni keksi parannusehdotuksia, mutta ehkä "ristin vain enää näin", tms.. ..ja toinen ja kolmas säkeistö sisältää molemmat näin-päin -riimiparit. Joka ei kyllä välttämättä haittaa.. ..Mutta kuten sanoin, kokonaisuudessaan hieno teksti. Terve, ja kiitos kaloista!
..Delay, missä viivyt?! |
Kiitos kommenteista! :) ..Mutta tässä yksi pieni tök: ..tuo ristinKIN nimittäin. ..ei kai sitä -kin -päätettä tarvitse? ..en mielelläni keksi parannusehdotuksia, mutta ehkä "ristin vain enää näin", tms.. Juuei, tämä oli hyvä huomata. Mulla on näköjään jonkinlainen kin-sokeus, sillä korjasin myös yhdestä aiemmasta biisistäni rivin "sitten keksinkin, että voisinkin" riviksi "sitten keksin, että voisinkin" Ja palautteen saamiseksihan näitä tänne laitetaan, tuo oli hyvä maininta, kiitos siitä. ..ja toinen ja kolmas säkeistö sisältää molemmat näin-päin -riimiparit. Joka ei kyllä välttämättä haittaa.. Tuo taas on tietoista, koska "ristin enää näin" on konkreettista 'oikeaa' näkemistä, ja "kävisikö kaikki parhain päin" on sellainen abstrakti ilmaus. Seuraavassa taas "minä jotakin lohtua näin" taas on abstraktia näkemistä, kokemista kun taas kuljetaan konkreettisesti "maailman laitaa päin". Eli siinä molemmat sanat ovat eri rooleja toimittamassa. "No kyllähän se varmaan kismittää kun pieksen melkein kenet tahansa verbaalisesti ja muutenkin olen aina oikeassa, mutta enhän minä ole ainoa sellainen keskustelija." - nimim. Krice |