Aihe: Vainaa
1
oo-p
13.12.2007 23:31:33

Nyt tuli kirjoitettua niin ankeatunnelmainen teksti, että en ole aivan varma joko lipsahtaa aivan groteskiksi. Illalla syntyi ikävän ja ahdistuksen vallitessa, nämä sanat piti saada ulos ennen kuin saatoin alkaa nukkumaan. Sävellyksenkin tähän tein, tosin vasta tänään, semmoista blues/folkia lienee.

Mutta heittäkääpä kommenttinne, joko ollaan liian syvällä synkkyydessä ja säälissä?

Vainaa

Kenen korviin nyt kuuluvat lauluni?
Kenen huulille suudelmani annan?
Kenen silmiin katson, katson kun nauran?
Kenen olalle itkuni sataa?

Kenen sylissä päätäni voin hetken pitää
kun raskaana murhe sitä painaa
Kenen sanat lohduttavat, kädet silittävät?
Kenen nyt, kun on tyttöni vainaa.

Ennen itkussani
sinä lohdutit minua
Nyt itkuani
et voi hiljentää

Kun itkin itseäni
itkin elämää
Sinä lohdutit
niin, annoit olkapään

Nyt itken sinua
mennyttä elämää
Lohduttamaan
ei jäänyt ketään

Vain kylmä olkapääsi
kovana alla pääni
Se ei anna
lohtua enää

Ja kannan murhetta mustaa
Murhetta mustaa
niin ikävänä elävää
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
Ijynx
16.12.2007 04:12:51
Synkkään on kyllä, täytyy myöntää.
"nyt on vaikea tilanne."
oo-p
16.12.2007 18:29:12

Synkkään on kyllä, täytyy myöntää.

...onko se toimivaa vai toivotonta? :D
Enya
16.12.2007 22:15:30
Minä tykkäsin! Tuon kun luki pariin kertaan läpi ja sai vielä sävelenkin sinne, mielikuvineen - niin kas: sieltä tuli Johnny Cash Deliansa kanssa. Älyttömän synkkä, mutta kaunis. Vaikka tarkoitus ei ehkä ollut antaa ymmärtää, että surija olisi itse surunsa kohteen päiviltä päästänyt, niin senkin sain (halutessani) rivien väliin tungettua ja piisin tunnelma hyytyi entisestään. Okei, menin sivuraiteille, mutta joo: minusta toimii!

Sanoituksista muutoin en ole oikein mikään mitään sanomaan, itse kun niitä vain laatikkoon raapustelen. Siksi usein jätän tämän aihealueen kokonaan kommentoimatta, mutta nyt kun tuo Cash tuolta, jonkin ihme aasinsillan kautta, murjaisi itsensä esiin, niin oli vaan pakko mainita =)
"Nauti omin käsin tekemisestä ja iloitse onnistuneesta lopputuloksesta!"
Ijynx
17.12.2007 03:45:18
toimii kyllä!
"nyt on vaikea tilanne."
oo-p
17.12.2007 15:37:38

Sanoituksista muutoin en ole oikein mikään mitään sanomaan, itse kun niitä vain laatikkoon raapustelen. Siksi usein jätän tämän aihealueen kokonaan kommentoimatta, mutta nyt kun tuo Cash tuolta, jonkin ihme aasinsillan kautta, murjaisi itsensä esiin, niin oli vaan pakko mainita =)

Eihän sillä ole väliä, mitä itse teet, vaan sillä, mikä on mielipiteesi. Kiitokset siitä.

..Ja Cash-vertaus on suuri kunnia. :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)