trashead 30.01.2008 19:46:52 | |
---|
Tässä taas yksi sanoituksistani.Kommentia kiitos. Ihmiset rukoilevat kodeissaan pelastusta jumalalta. Mutta ei jumala niitä kuule, hän ei välitä. Hän vain katsoo elämääsi ja nauraa sinulle. Kerto Jumala on paha ja julma. Hän ei auta teitä, hän vihaa teitä . Älkää uskoko häneen. Hän on tappaa teidät ja läheisenne. Hän raiskaa tuttunne ja sairastuttaa kaikki muut Ihmiset uskovat jumalaan ja hänen voimiinsa . He eivät tiedä ,että jumalan on voimaton. he uskovat ,että hän pelastaa ,mutta ei hän sitä tee. Hän vain nauraa teille Kerto Jumala on paha ja julma. Hän ei auta teitä, hän vihaa teitä . Älkää uskoko häneen. Hän on tappaa teidät ja läheisenne. Hän raiskaa tuttunne ja sairastuttaa kaikki muut Papit ovat jumalan kätyreitä ,jotka kertovat teille valheita. He kertovat ,että jumala ja jeesus olisivat kuninkaita ja ,että saatana olisi paha. He sanovat ,että pelastumme ,jos uskomme jumalaan. Mutta tämä on vale. Kerto Jumala on paha ja julma. Hän ei auta teitä, hän vihaa teitä . Älkää uskoko häneen. Hän on tappaa teidät ja läheisenne. Hän raiskaa tuttunne ja sairastuttaa kaikki muut Jumala ja jeesus järjestävät sodat ,kuolemat ja sairaudet. Jeesus ei ole koskaan parantanut ihmisiä. Jumala ei ole koskaan auttanut meitä . Tämä on totuus Kerto Jumala on paha ja julma. Hän ei auta teitä, hän vihaa teitä . Älkää uskoko häneen. Hän on tappaa teidät ja läheisenne. Hän raiskaa tuttunne ja sairastuttaa kaikki muut Jumala tappaa ihmisiä säälittä . Hän kusee teitä silmään. Hän ei välitä teistä ,hän vihaa kaikkea. Ainut mikä häntä kiinnosta on raha ja valta. Kerto Jumala on paha ja julma. Hän ei auta teitä, hän vihaa teitä . Älkää uskoko häneen. Hän on tappaa teidät ja läheisenne. Hän raiskaa tuttunne ja sairastuttaa kaikki muut |
Julmettu 30.01.2008 19:58:19 | |
---|
Iha vitu hyvä!!! /,,/ |
Akitus 30.01.2008 23:25:46 | |
---|
Nooh... Aihe - tai sen käsittelytapa - on ehkä lievästi korni. Jos kerran Jumalan pahuutta haluat uhkaavasti julistaa, niin mielestäni toimivampi tapa olisi koittaa hieman piilottaa sitä vertauksiin ja metaforiin. Tietenkin silloin se julistavuusaspekti katoaisi. Nyt oikeastaan vain toteat, että Jumala on paha ja tekee sitä ja tätä, eikä lukijalle/kuulijalle jää kovin paljon tulkinnanvaraa. Sen myötä tekstistä tulee aika kertakäyttöinen ja - ikävä kyllä - joko tylsä tai (väärällä tavalla) huvittava. Rakenteellisesti säkeet ja säkeet vaikuttavat aika raskailta. Oletko miettinyt, miten saat tämän tekstin laulettavaan/öristävään muotoon? En tiedä olenko oikeutettu antamaan ohjeita, mutta tässä kuitenkin pari: 1. Mieti, mitä oikeasti haluat sanoa. Miksi haluat sanoa sen? Miten se sinua koskettaa? Entä koskettaako se muita? 2. Keksi joku tietty rytmi. jonka mukaisesti haluat sanoja laukoa. (Oletan, että biisisi pohjaa enemmän riffeihin ja rytmiikkaan kuin melodioihin.) 3. Lähde rakentamaan tekstiä tuon rytmin päälle. Jos alkuun on hankalaa, voit vaikka laskea tavuja. Näin on ainakin minusta helpompi hahmottaa, millaisen sanan tarvitsen ja mihin kohtaan. (Huom. jos kokeilet vielä sanoittamista englanniksi, kannattaa silloin unohtaa tavut.) 4. Tarkastele kielenkäyttöäsi. Kokeile erilaisia toistoja; alkusointu, riimi jne. Mieti erilaisia kielellisiä ilmauksia: sanaparit, vastakohdat, sanonnat. Tuovatko ne syvyyttä juuri tähän tekstiin? Voitko kenties tehdä tekstistäsi tuoreen esimerkiksi muokkaamalla jotain käytettyä ilmaisua uudeksi mutta tekstiisi istuvaksi? 5. Kokeile. Lyriikka ei kuulu paperille vaan suuhun. Jos et pysty lausumaan/laulamaan/huutamaan lyriikkaasi, ei siitä ole mitään hyötyä. Tämmösiä tuli mieleen. 42. "Through the darkness of future past. The magician longs to see. One chants out between two worlds. Fire walk with me." |
Epämuusikko 30.01.2008 23:43:18 | |
---|
En sano että se on paskaa. En varmasti sano! Vaikka olisin sitä mieltä. "Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir.
Bustard #1 |
MrQ 31.01.2008 11:57:01 | |
---|
minä sanon. Lyyrikkona yläasteikäsestä lähtien näen punaista kun tällaista lähdetään tekemään. Jos angles argonzying in hells olikin kammottavin englanninkielen raiskaus sitten bushin linjanvetopuheiden, niin tämä on vain totaalisen paskaa, onnetonta ja mitäänsanomatonta lyriikkaa. Ongelmat ovat selkeitä: Kirjotitaja ei osaa suomenkielen alkeitakaan kunnolla, tunne aineistoaan tai sen lähteitä millään tavalla ja tasolla, lisäksi henkiolentojen syyttäminen -etenkin tilanteessa jossa näiden suoraa vaikutusta maailman menoon ei voida osoittaa toteen mitenkään, hyvään tai huonoon suuntaan- omasta pahoinvoinnista on niin umpikulunutta että alta ja pois. Minulle on se ja sama jos uskontokritiikkiä harjoitetaan suoraan tai epäsuorasti mutta tämmöinen paskalla kielellä hihasta vedetty teiniangstiräpellyt on niin kammottavaa kuraa ja turhaa uhoa että vituttaa senkin puolesta. Okei, tehdään blackmetallia, hyvä. Se onkin niin vitun pahaa ja kvlt musiikkia että alta pois. Yksin vanhassa testamentissa julistetaan Jumalan tappaneen noin kaksi miljoonaa henkeä ja saatanan vajaat kymmenkunta eikä tässä edes puhuta siitä mitä ko. jumalolento meinaa koraanissa puuhata kunhan saa aikaiseksi. Jos halutaan evil fucking nuclear holocaust corpseshred tomb molestation metallia tehdä niin ehkä jumalanmyönteinen asenne lie enemmän paikallaan. Mikä vittu siinä on että teiniuho pitää melkein aina kääntää tuhoisaksi energiaksi joka synnyttää AINA pelkkää PASKAA. Saatana, täällä pitäisi olla joku ennakkoraati sensuroimassa näitä räpellyksiä ja antamassa bannia jos näin huonoa kliseiden irvikuvia lyödään surutta kehiin. |
Jaristoteles 31.01.2008 12:07:24 | |
---|
Tää toimii!!! |
MrQ 31.01.2008 12:12:30 | |
---|
sitä paitsi kunnon tr00 blackmetallissa ei vittu ole mitään kertosäkeitä, yksi tai kaksi korkeintaan. |
Jaristoteles 31.01.2008 12:18:10 | |
---|
Mun mielestä tää on hyvä pari sille enkeli-biisille ja näkisin oikein hyvin nuo kaks biisiä peräkkäisinä levyllä. |
MrQ 31.01.2008 12:20:45 | |
---|
Mun mielestä tää on hyvä pari sille enkeli-biisille ja näkisin oikein hyvin nuo kaks biisiä peräkkäisinä levyllä. mä ootan sitä hetkeä kun tästä saadaan joko ekholm-tyylisesti a cappella tulkinnat kehiin tai vielä pahempaa, impaled northern moonforestpastissi "kun ei vielä tota bändiä oikein ole eikä kajaria kitaralle ni nää demot soitin broidin akustisella..." vitun ryan parryt, saatana... |
Tuomas 31.01.2008 13:03:47 | |
---|
evil fucking nuclear holocaust corpseshred tomb molestation metallia Minkä takia tuollaista soittavat näyttää aina siltä kuin niillä ois ummetusta? No joo. Tässä on vähän enemmän luettavaa kuin edellisessä, koska suomeksi kommunikoit edes jonkin verran selkeämmin kuin englanniksi. Mutta: jumala on paha ja julma. Hän ei auta teitä, hän vihaa teitä . Älkää uskoko häneen. Hän on tappaa teidät ja läheisenne. Hän raiskaa tuttunne ja sairastuttaa kaikki muut ja he uskovat ,että hän pelastaa ,mutta ei hän sitä tee. Hän vain nauraa teille ja Jumala ja jeesus järjestävät sodat ,kuolemat ja sairaudet. Kuulostaa aika ilkeältä kaverilta. Pistää kuus nolla kaikkia, mutta sitten: Ihmiset uskovat jumalaan ja hänen voimiinsa . He eivät tiedä ,että jumalan on voimaton. Siis mitä. Just äsken varoitetaan että varokaa tätä kaiffaria kun se tappaa ja raiskaa ja sairastuttaa ja nauraa päälle. Ja nyt se on voimaton? Häh. Sitten: Jumala tappaa ihmisiä säälittä . Hän kusee teitä silmään. Hän ei välitä teistä ,hän vihaa kaikkea. Ainut mikä häntä kiinnosta on raha ja valta. Tääkään ei nyt silleen toimi, koska jos kiinnostaa raha ja valta niin silloin on aika maallinen hahmo ja nyt puhutaan eteerisestä jumalhahmosta. Tää vois toimia paremmin (tosin kliseisesti silloinkin, mutta paremmin) jos puhuisitkin "Jumalan kätyreistä". Siis mallia "Jumalan kätyrit tappavat ihmisiä säälittä Valheellisen hahmon nimessä kusevat teitä silmään" tjsp. Eli siis puhuisit ihmisistä jotka käyttävät Jumalaa omien asioidensa ajamiseen. Silloin tosin mentäisiin Bad Religion -tyyppiselle punklinjalle mut sou not. Näitä ajatuksia mulle tuli. "No kyllähän se varmaan kismittää kun pieksen melkein kenet tahansa verbaalisesti ja muutenkin olen aina oikeassa, mutta enhän minä ole ainoa sellainen keskustelija." - nimim. Krice |
MrQ 31.01.2008 13:07:57 | |
---|
Minkä takia tuollaista soittavat näyttää aina siltä kuin niillä ois ummetusta? No joo. koska ne on ihan täynnä paskaa. |
Jaristoteles 31.01.2008 13:45:02 | |
---|
Kuulostaa aika ilkeältä kaverilta. Pistää kuus nolla kaikkia, mutta sitten: ... Siis mitä. Just äsken varoitetaan että varokaa tätä kaiffaria kun se tappaa ja raiskaa ja sairastuttaa ja nauraa päälle. Ja nyt se on voimaton? Häh. EI! Tottakai tässä pitää jättää pieni mahdollisuus ja takaportti auki ihmiskunnalle. Vaikka kuinka tulee kuusnolla päihin niin silti pitää muistaa että ei se Jumis niin kova jätkä olekaan, koska ihmikset on itse sen keksineet. Eli se on voimaton jos siihen uskojat niin haluaa. Katsos mullekin joulupukki lakkas olemasta just sillä hetkellä kun en enää uskonut siihen. Tää tapahtui suunnilleen silloin kun sinä kerroit olevas joulupukki. Ensin epäilin hetken, että niinku what, voisko Tomppa olla joulupukki muttei se voi koska sillä ei kasva parta, eikä sillä oo lahjoja. Olen sitä mieltä että tämä teksti on edelleen erittäin hyvä ja toimiva. |
Kukkis 77 31.01.2008 13:50:52 | |
---|
Parasta tossa sanoituksessa oli nuo sanojen välissä olevat rakoset. Klikki, Beat Detective, triggerit, Autotune ja Pro Tools, siitä syntyy vittu Rock'n'Roll! |
Tuomas 31.01.2008 13:57:56 | |
---|
EI! Tottakai tässä pitää jättää pieni mahdollisuus ja takaportti auki ihmiskunnalle. Vaikka kuinka tulee kuusnolla päihin niin silti pitää muistaa että ei se Jumis niin kova jätkä olekaan, koska ihmikset on itse sen keksineet. Eli se on voimaton jos siihen uskojat niin haluaa. Katsos mullekin joulupukki lakkas olemasta just sillä hetkellä kun en enää uskonut siihen. Tää tapahtui suunnilleen silloin kun sinä kerroit olevas joulupukki. Ensin epäilin hetken, että niinku what, voisko Tomppa olla joulupukki muttei se voi koska sillä ei kasva parta, eikä sillä oo lahjoja. Olen sitä mieltä että tämä teksti on edelleen erittäin hyvä ja toimiva. Mut eihän se Jumis sit oo tässä pääpahis vaan ihmiset itte. Mun mielestä on tyhmää syyttää henkiolentoa jos onkin se itte. "No kyllähän se varmaan kismittää kun pieksen melkein kenet tahansa verbaalisesti ja muutenkin olen aina oikeassa, mutta enhän minä ole ainoa sellainen keskustelija." - nimim. Krice |
Linda 31.01.2008 13:59:25 | |
---|
Mut eihän se Jumis sit oo tässä pääpahis vaan ihmiset itte. Mun mielestä on tyhmää syyttää henkiolentoa jos onkin se itte. Entä mites toi että Jumala loi ihmiset omaksi kuvakseen? Joskaan, edes tuon analogian kautta, en löydä tästä tolkkua. Miten tässä vielä käy? (täytyyhän minunkin joskus todistella olemassaoloani 28.1.2008)
Kyttä on POLIISI! Systeemi on järjestelmä! Punk on mielentila paitsi jos sanotaan että punkki niin se on eläin! |
Tuomas 31.01.2008 14:01:04 | |
---|
Entä mites toi että Jumala loi ihmiset omaksi kuvakseen? Joskaan, edes tuon analogian kautta, en löydä tästä tolkkua. Eli siis Jumis onkin itte tää tyyppi joka hyväksikäyttää itseään muiden takia? How emo can you get. "No kyllähän se varmaan kismittää kun pieksen melkein kenet tahansa verbaalisesti ja muutenkin olen aina oikeassa, mutta enhän minä ole ainoa sellainen keskustelija." - nimim. Krice |
Jaristoteles 31.01.2008 14:16:43 | |
---|
Mut eihän se Jumis sit oo tässä pääpahis vaan ihmiset itte. Mun mielestä on tyhmää syyttää henkiolentoa jos onkin se itte. NONIIN! Nythän sä todistit että tämä on sittenkin erittäin nerokas ja monimuotoinen sekä -tulkintainen kappale. |
MrQ 31.01.2008 14:28:28 | |
---|
Parasta tossa sanoituksessa oli nuo sanojen välissä olevat rakoset. ei ollut. loppu oli paras |
Tuomas 31.01.2008 14:28:35 | |
---|
NONIIN! Nythän sä todistit että tämä on sittenkin erittäin nerokas ja monimuotoinen sekä -tulkintainen kappale. Silmäni ovat auenneet. "No kyllähän se varmaan kismittää kun pieksen melkein kenet tahansa verbaalisesti ja muutenkin olen aina oikeassa, mutta enhän minä ole ainoa sellainen keskustelija." - nimim. Krice |
Jaristoteles 31.01.2008 14:52:01 | |
---|
Silmäni ovat auenneet. Hyvä. Taas kerran: ei lukkoon vaan laminaattiin tämä ketju. Minä olen taas oikeassa. |