Ensimmäiset varsinnaiset sanoitukset. Pistäkääpä jotain rakentavaa palautetta tulemaan. Hey There Jack Hey there Jack, are you being useful? I don't think that you are productive I know you say you're not a machine But the more you work, the more we earn So Work! Hey there Jack, you are useless You could just be thrown away This will give you a lesson If you don't work hard, you're worth nothing And you're Fired!
Hey there Jack, it's been a long time Your eyes are red and your arms full of scars You should have worked much harder Cause this is what has become of you Jack! |
Tästä tulee mieleen se all work and no play make Jack a dull boy. Näppärä kantaaottava sanoitus, kömpelyys kielessä vie vähän terää. Mieti tapoja joilla voisit kertoa nuo asiat muuten kuin ensimmäisellä mieleen tulevalla tavalla. Kehityskelpoinen teksti kylläkin, ja suosittelen, että laitat vähäksi aikaa pöytälaatikkoon, otat sen ulos ja tekstiä hyväksikäyttäen kirjoitat sen alusta lähtien uudestaan. Nyt teksti vaikuttaa vielä vähän raakileelta. Älä luovuta vielä! :) "No kyllähän se varmaan kismittää kun pieksen melkein kenet tahansa verbaalisesti ja muutenkin olen aina oikeassa, mutta enhän minä ole ainoa sellainen keskustelija." - nimim. Krice |
Joka säkeistö on täysin erilainen. Tämä on runo eikä sanoitus. Piisille ominainen rakenne puuttuu kokonaan. Nyt on sanoja vain pötkössä. Suositelen, että opettelet sanoitustekniikan ensin suomen kielellä. Kouluenglannilla ei muutenkaan synny kunnollista tekstiä. "Buddy youre a boy make a big noise Playin in the street gonna be a big man some day You got mud on yo face You big disgrace Kickin your can all over the place" Tuossakin on eri säkeiden pituudet eikä alussa oo ollenkaan riimejä. Eikö tämä ole sanoitus? Mulle tuli nimittäin tuosta Hey There Jackista mieleen juurikin We Will Rock You. "No kyllähän se varmaan kismittää kun pieksen melkein kenet tahansa verbaalisesti ja muutenkin olen aina oikeassa, mutta enhän minä ole ainoa sellainen keskustelija." - nimim. Krice |