lamppu palaa. kotimainen mies istuu keittiön pöydän ääressä ja sylkäisee hiomakiveen.. kävin minä kylässä ja karmit kaulassa lähdin pois kun en viittiny olla kävelin kotia jopa sovinnolla otin kirveen selästä ja ajoin tahkolla vanha akka oli mulle jättäny viestin tule käymään kylässä ja siellä minut piestiin halolla kun naputtivat tunnin vähän toista amalgaamit irtosivat hampaan paikoista poika oli kuulemma täyttäny vuoden pöytä notku tavaroita mitä oli tuoneet helevetin tyyris ja hieno kiikkulauta karvahattu, sekä vino pino kintaita turvonneena ajattelin ei jumalauta akka ollu paksuna muttei pirrauta viimeset sanat oli kun minä läksin takasin jos tulet lähet kruunun kärräyksin poika kiikku laudalla ja tuijotti seinää yhen vuoden vanhalta luonnon jo vei nää "potki vähän vauhtia siihen kiikkulautaan" liike jos loppuu tiput nuorena hautaan suku taasen silimille jäin alakynteen pojan eno rohkeena sipas puukon kylkeen verisenä keräsin korvan lattialta vihjailivat tovin poistuisitko paikalta eli, kävin minä kylässä ja karmit kaulassa lähdin pois kun en viittiny olla kävelin kotia jopa sovinnolla otin kirveen selästä ja ajoin tahkolla ..viimeiset hitaat vedot ja terä kiiltää. sillä entisellä kälyllä oli ruma nenä. taustalla soi hey joe.. ? |