Aihe: Valveuni blues (Minä ja Paholainen) 1 | |
---|---|
![]() 10.07.2008 20:50:59 | |
Kuvittele eteesi valkoiset kasvot ja niissä silmät suljetut Ja näet mitä minä näin näyssäni valveunessani kohtasin Aamuyön aikaan, ennen aurinkoa -tunsin kuinka joku painoi rinnallani lailla paaden -istui päällä sydämen "Katso, näetkö kasvot?" -se kysyi minä avasin silmäni "Katso, tutut kasvot" -sanoi minä avasin silmäni Ja minä avasin ja katsoin -ja pelkäsin Rinnallani, kuin varjona -istui Paholainen ja painoi lailla paaden -"näetkö kasvot" -kysyen Ja minä katsoin seinälle -näin tyttöni kalpeana Tauluun piirtyneenä kasvonsa -Armaani kuvana "Voi, minä näen kasvot" -sanoin -"Kasvot kalleimpani" "Voi, mitä sinä tahdot?" -kysyin -Varjolta rinnallani "Tiedätkö mis' on tyttösi?" -Kysyi Piru hymyillen "Entä tiedä, mutta kaipaan. Minä häntä niin kaipaan. Ja taivaan tähden älä koske häneen sormellasikaan!" "Tiedätkö mitä tyttösi, tiedätkö mitä hän tekee? Ja kenen kanssa tyttösi, ja missä hän lienee?" "Kasvot taulussa, katso niitä hymy huulillaan nousee. Vaan sinun hymysi ei nouse, ellet sopimusta tee." Ja minä huusin- "Päästä minut!" "Riivaaja, Paholainen!" "Anna kätesi minulle ja tule katsomaan" sanoi Paholainen, nosti minut seisomaan Ja minä seurasin ja itkin käteni kädessään kun hän kulki pitkin autiota käytävää "Voit avata tuon oven, katsoa pihamaalle pimeään" Nähdä kuinka käy jos tarttuu käteen väärään" Ja minä avasin ja katsoin näin toisen Paholaisen Joka kantoi sylissään Tyttöäni kylmää Joka kantoi sylissään tyttöäni kylmää. Terve, ja kiitos kaloista!
..Delay, missä viivyt?! | |
![]() 11.07.2008 11:18:55 | |
Tämä kohta runollinen, muutoin ei ihan minun makuun nämä sanat, hyvän ja pahan vaihtelua on sanoissa, ehkä liiankin laidasta laitaan... mutta aina nää on makuasioita ...mut musiikki tekee aina tehtävänsä suuntaan tai toiseen. Aamuyön aikaan, ennen aurinkoa -tunsin kuinka joku painoi rinnallani lailla paaden -istui päällä sydämen | |
![]() 11.07.2008 13:51:43 | |
Tämä kohta runollinen, muutoin ei ihan minun makuun nämä sanat, hyvän ja pahan vaihtelua on sanoissa, ehkä liiankin laidasta laitaan... mutta aina nää on makuasioita ...mut musiikki tekee aina tehtävänsä suuntaan tai toiseen. Kiitos. Sävellyksellisesti olisi ajatus saada aikaan semmoinen vanhankansan delta-blues-biisi, saapas nyt nähdä, jos sellainen vain tästä sävelkynästä irtoaisi. Aika pitkähän tuo teksti on, ja pelotti vähän että tuleeko siitä liian raskas/puuduttava, mutta koitin kuitenkin olla kirjoittamatta mitään ylimääräistä. Siksi kerronta on hyvin suoraa, joka ehkä hieman vaivaa minua. Mutta toisaalta, ei kai kannata lähteä kiertelemään, jos ei tiedä mitä kautta. Terve, ja kiitos kaloista!
..Delay, missä viivyt?! | |
![]() 11.07.2008 14:52:09 | |
Hyvin sanottu tuo....(Mutta toisaalta, ei kai kannata lähteä kiertelemään, jos ei tiedä mitä kautta.) Noin se usein menee, ensitunnelmat paperille ja sitten voi karsia ja lisäillä. Mutta olen huomannut, mitä enemmän joutuu tekemään muutoksia sen kankeammaksi menee teksti. Tekstihän riippuu mielialasta täysin ainakin minulla. Joskus kevyempää rakennetta syntyy ja joskus painaa niin paljon, että kantoapua jo melkein tarvitsee. En nyt tarkoita painavuudessa sisältöä, vaan rakennetta. Mutta kirjoittamisen prosessi voi tietysti olla hyvin monenenlainen. | |
![]() 11.07.2008 14:55:47 | |
niin ja piti sanoa vielä tekstin pitudesta, jotenkin se ei tässä häirinnyt. Vielä kun kerroit minkä tyyppiseen tekstiin aiot sen sovittaa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)