Aihe: sanat. 11.10.2009 Viimekesän jälkeen 1 | |
---|---|
![]() 14.06.2009 09:51:19 | |
nämä sanat syntyivät viimeviikolla kuunnellessa upeaa Santanan kappaletta: Santana - Put Your Lights On..http://www.youtube.com/watch?v=q5a0OAtzrXE Asioita joita mietin näissä sanoissa. Onko moi hyvä sana tähän tyyliin? Näkemiin voisi myös tulla kysymykseen. Huom otsikko, se on tärkeää olla juuri näin. Minulle on ominaista käyttää faabeli kerrontatapaa, mikä ei ole aina lainkaan hyvä juttu. Mutta tähän se sopi nyt, ja voivan leppäkerttu ollakin olematta metafora. Ja helpotus muusikoiden netille (ym muille), etten joudu jäähylle. Laitan seuraavat tekeleeni aina tähän ketjuun, tai toiseen, ketjuun: skermän teko alkaa. Etten täytä liikaa tätä palstatilaa. Et semmosii tänä sunnuntaina. 11.10.2009 Viimekesän jälkeen moi..viimekesän jälkeen aurinko painaa enemmän, kuin taivas jaksaa viimekesän jälkeen aurinko painaa enemmän, kuin taivas jaksaa hinata ja pitää paikallaan kumoat leppäkertun selälleen taidat olla karkea ihminen kun kiusaat eläinkuntaa hyönteinen tunnetaan pilkuistaan mut joskus tullaan pisteeseen moi.. joskus tullaan pisteeseen moi.. viimekesän jälkeen aurinko painaa enemmän, kuin taivas jaksaa viimekesän jälkeen aurinko painaa enemmän, kuin taivas jaksaa hinata ja pitää paikallaan merja ritala toinen säkeistä voi olla myös näin: kumoan leppäkertun selälleen taidan olla karkea ihminen kun kiusaan eläinkuntaa hyönteinen tunnetaan pilkuistaan mut joskus tullaan pisteeseen moi, joskus tullaan pisteeseen | |
![]() 14.06.2009 10:41:49 | |
Laitoin tänne linkin, missä on sävellettynä sanoituksiani, joita olen tänne sivuille laittanut. Ainakin Kadonnut työläinen on ollut näillä sivuilla. Muita ovat: Ojo mies sateessa, ja Lokkien nauru. Hans Eränummen sävellyksiä, ja livetaltioita. http://koti.suursaimaa.com/heranumm/Lokkien%20nauru.htm http://koti.suursaimaa.com/heranumm/Ujo%20mies%20sateessa.htm http://koti.suursaimaa.com/heranumm … yolainen,%202vv,%20class.%20gui.htm | |
![]() 14.06.2009 11:18:08 | |
Pieni korjaus edelliseen, piti lukea Ujo mies sateessa (ja se laulu on muuten ylistys kaikille ujoille kaljupäisille miehille) , ja nämä linkit toimivat kai paremmin Internet Explorerin kautta, mut miehän en ymmärrä tekniikasta mitään, ratasaivot ovat erikseen. | |
![]() 18.06.2009 17:21:47 | |
Hyvää Juhannusta kaikille, sehän on rakkauden aikaa, ja ehkä sen jälkeen taas koittaa toiset ajat. Olkaa varovaisia mailla ja merillä. http://koti.suursaimaa.com/heranumm/Kadulta%20toiseen.htm Kadulta toiseen; (Sanat: Merja Ritala / mus.: Hans Eränummi, -08) As.: (Slow) 1. Noin kauniiksi ei ole mua kukaan ennen puhunut, kerro mulle lisää, lisää haen jyvää keskeltä lauseen. x. a) Kun on kaksin lähekkäin, saa lauseen kadulta toiseen jatkumaan. Haen jotain, jota sultakin puuttuu älä pelkää se löydetään. 2. Noin kauniiksi ei ole mua, kukaan ennen puhunut, kerro mulle lisää, lisää haen jyvää keskeltä lauseen. x. b) Kun on kaksin lähekkäin, saa pian kaupunki sisään kaupungin. Haen jotain, jota sultakin puuttuu älä pelkää se löydetään xx. (Latino): Rukousnauha tuo rauhan mä en tiedä onko se totuus? mut tunnen, vilpitön vilpitöntä haluaa jatketaan johonkin kauas mitä toiset ei huomaa. ohikulkija rakkauden vääristää x. a) Kun on kaksin lähekkäin, saa lauseen kadulta toiseen jatkumaan. Haen jotain,jota sultakin puuttuu älä pelkää se löydetään. x. b) Kun on kaksin lähekkäin, saa pian kaupunki sisään kaupungin. Haen jotain, jota sultakin puuttuu älä pelkää se löydetään jatketaan johonkin kauas, mitä toiset ei huomaa. | |
![]() 20.06.2009 20:33:32 | |
AURINKO ZENIITISSÄ- taskut taivaaseen päin (20.6.2009) Mä laahustin pitkin Brooklyn bridgeä laamapaita hikisenä aurinko Zeniitissä nainen ja pokeri sai mut liikkeeseen hän ja pokeri sai mut autot tööttäili ja kirosanat lenteli mut korttihain päivä oli lauantai mun taskut aukes taivaaseen päin näin sut vuosia sitten sun hiukset nautti(vat) lunta mut mitään muuta viatonta en kohdannutkaan heitin sanan ohikulkijalle, hello jäin melkein yhden auton alle pyyhin hikee paidan kulmaan mut yhtä pulmaa piti kehittää kun silta oli saatanan pitkä autot tööttäili ja kirosanat lenteli mut korttihain päivä oli lauantai mun taskut aukes taivaaseen päin nainen ja pokeri sai mut liikkeeseen hän ja pokeri sai mut niinpä niin, korttihain päivä on lauantai ja mun taskut aukes taivaaseen päin mut yhtä pulmaa piti kehittää kun silta oli saatanan pitkä merja ritala | |
![]() 23.06.2009 20:37:21 | |
soihtu55: Hyvää Juhannusta kaikille, sehän on rakkauden aikaa, ja ehkä sen jälkeen taas koittaa toiset ajat. Olkaa varovaisia mailla ja merillä. http://koti.suursaimaa.com/heranumm/Kadulta%20toiseen.htm Tämäpä oli kaunis. Pidin myös lauletusta versiosta, joskin monet kohdat olisin itse toteuttanut toisin. ~Volyymi korvaa puuttuvan taidon~
www.mikseri.net/sapiska | |
![]() 23.06.2009 21:08:39 | |
Kiitos, itse pidän ehkä Hansin sävellyksistä, eniten Lokkien naurusta, Se on upea sävellys, ja ujo mies sateessa, kaikessa erkoisuudessaan. Arvostan Hansin ominaisuutta, tuoda esille myös keskeneräisyyttä, ei loppuun hiottua. Ja kokeiluja. Itse pidän häntä hyvä säveltäjänä, hän on saanut sävelen hyvin vaikeisiinkin sanoihini. Toivon, että hän saa vielä arvostusta, mikä hänelle kuuluu. hänellä on oma äänensä, omassa tyylilajissaan. Mutta musiikki on makuelämys,, .... Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja näin oletin kun se ei laulanut. Ruokatunnilla söin eväät kaupungin puistossa, lähellä mies soitti viulua paljain sormenpäin häntä tuskin erotti lehdettömistä puista -merja ritala- | |
![]() 27.06.2009 11:53:40 | |
sanat syntyivät kuunnellen tätä kappaletta http://www.youtube.com/watch?v=cLZhNs7M1oE&feature=related ............................................................................ Pidin Yoko Onosta vuonna 1972 (27.6.2009) Lähiön koirat kusee puskiin ja mä herään tuskaan haistan vanhan nahan ei millään pahalla tähän tottuu ei millään pahalla tähän tottuu kippaan itseni eteiseen nappaan avaimet taskuun haen häkistä Jopon se lienee köyhän Yamaha koira juoksee rinnallani kieli pannan alla tien pientareeseen kasvaa pitkää keltaista ruohoo koiraa haistaa sen sun rauhanaate onkin vain väljä vaate jonkun vieraan päällä mun maastopuku on köyhän surukumpu rintakehä tyhjä rumpu ei millään pahalla tähän tottuu ei millään pahalla tähän tottuu mun maastopuku on köyhän surukumpu rintakehä tyhjä rumpu merja ritala | |
![]() 04.07.2009 09:07:42 | |
Taitaa, Merja, tämä kesä näkyä täälläkin? | |
![]() 04.07.2009 10:49:38 | |
Ojenna kätesi yli maiden, kaupunkien, merien, ja sen pienen järven missä kesäisenä päivänä kalat nousevat veden pintaan kuiskaten meille, pitäkää kiinni toisistanne vanha puuvene ei kestä tulevaa aallokkoa merja ritala | |
![]() 19.07.2009 10:46:09 | |
Lupaus (18.7.2009) Luvattu maa, missä se on onkaan ei sitä olekaan vain paljas maa mihin astutaan askeleet ensimmäiset ja pian nekin tien päähän päätetään Luvattu rakkaus, missä se onkaan ei sitä olekaan nyt yksin hän ja minäkin ne kaikki paheet ja pian nekin tien päähän jätetään kertosäe: jäämeri tai kuohuva veri rotko tai selkäsi notko kaikkea sitä tulen kaipaamaan kun löydän sen maan, mitä ei olekaan vielä lämpö hohtaa maan pintaan kun löydän sen maan, mitä ei olekaan vielä lämpö hohtaa maan pintaan kertosäe: jäämeri tai kuohuva veri rotko tai selkäsi notko kaikkea sitä tulen kaipaamaan -mr- | |
![]() 20.07.2009 23:51:16 | |
Nämä laulunsanat syttyivät kuunnellessa kaunista kappaletta jota ihan sattumalta kuuntelin mikserinetissä. Silent Parade: ja kappale I Come From The Dark (en ole aiemmin kuullut kyseistä bändiä). Irlannin tyttö (20.7.2009) Glooria sulle, et jaksoit odottaa kun yritin parantaa maailmaa hytisin kylmyydessä mä pukeuduin maastopukuun amputoitu käsi ei pysty tappamaan rukoilin et vielä kohtaan sinut Irlannin tyttö Irlannin tyttö sun uumaa kiertää pelko et en enää saavukaan vaan palan savuna ilmaan ja liekki nousee joka aamu muistuttaa sua, mä paransin maailmaa mun politiikka kai mahtuu tyhjään pulloon ja kuvaan sinusta Irlannin tyttö Irlannin tyttö sun uumaa kiertää pelko et en enää saavukaan vaan palan savuna ilmaan ja liekki nousee joka aamu muistuttaa sua, mä paransin maailmaa Irlannin tyttö, Irlannin tyttö ja liekki nousee joka aamu muistuttaa sua, mä paransin maailmaa Irlannin tyttö, Irlannin tyttö ja liekki nousee joka aamu muistuttaa sua, mä paransin maailmaa Irlannin tyttö, Irlannin tyttö -merja ritala- | |
![]() 03.08.2009 09:12:21 | |
Lomalla on aikansa. Kaikella taikansa. Minä taidan lähteä pienelle lenkille Aarnimetsään. Kannattaa kuunnella mitä luonto puhuu... http://62.78.102.34/~hans/Miettivat%20kalat.htm ............................................................ Miettivät kalat; (17.8.08, sanat: Merja Ritala / Hans Eränummi, -08) **) Alkusoiton pääteemaa soitetaan näppäillessä aina Am-pääsäkeistössä! As.: 1. Kaloja vaeltelee Pihlajaveteen ne ui naisen eteen Sillä on suora luonne ja otsatukka ja se ajattelee puhtaita asioita 2. Kalat miettii kuoleeko koukkuun vai ajautuuko ruoto ansaan hiekkarantaan. x. Naisella on paljaat jalat joita vesi huuhtoo huuhtoo vesi paljaan nilkan Kun se kävelee pitkässä mekossaan jälkiä jää santaan xx. En mie tiijä onko järvi puhas se laulaa Vai saastuuko ves kohta tännään Huomiseen mie nukun tuohon kallion kolloon Vs.: 3. (1.) Kaloja vaeltelee Pihlajaveteen ne ui naisen eteen Sillä on suora luonne ja otsatukka ja se ajattelee puhtaita asioita Ls.: --------------------------- Kaloja vaeltelee Pihlajaveteen, ne ui naisen eteen... --------------------------- | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)