Aihe: uuden sikermän teko alkaa 1 | |
---|---|
![]() 27.04.2009 13:24:01 | |
Sikermä sanoituksia alkaa . Kysymys mitä mieltä olette alla olevasta ideasta? Ajattelin pitkästä aikaa tehdä laulunsanoja naisen näkökulmasta. Ehkä johtuen lomasta ja suhteellisen virkeästä olosta. Tarkoituksena on tehdä sikermä laulunsanoja, mitä nyt luontevasti syntyy. Aiheena intohimo/erotiikka, ja ehkä ujutan jokaiseen sanoitukseen jonkun luonnon jutun esim. kukan, kasvin ym, syystä siitä, että en pidä erityisesti kukista muuta kuin luonnossa. Haluan että näihin sanoihin syntyy joku teema, olkoon se vaikka nuo edellä mainitut asiat, tai ehkä se muuttuu matkalla, mutta tässä ensimmäiset aihiot pariin sanoituksiin. Ensimmäistä tehdessä soi Judas Priestin kappale Diamonds and Rust, eli mieluummin rockia, tai?? Tällä haluan vain kertoa mihin suuntaan haluaisin musiikin kulkevan.. 1) Mun musta kavaljeeri (27.4.2009) Natisevan hetekan ja (sinut) musta kavaljeeri haluan elämääni, tarviin ravitsemaan mun vähäistä pääomaa ja vartaloni tahtoo lisää eihän siinä mitään pahaa oo jos nainen tahtoo mun musta kavaljeeri samettiseen pukuun pukeutuneena katsoo silmistä sieluun mua ja silloin mun halu herää ja sä keräät lumpeita jäistä näihin käsiin ne tuskin päätyy vaan taitaa joku toinen niiden päälle käydä lepäämään Natisevan hetekan ja (sinut)musta kavaljeeri haluan elämääni, tarviin ravitsemaan mun vähäistä pääomaa ja varataloni tahtoo lisää sä kaadat samppanjaa lasikenkiin mut jonkun toisen suuhun se taasen helmeilee ja mä taidan käydä nukkumaan mun musta kavaljeeri samettiseen pukuun pukeutuneena katsoo silmistä sieluun mua ja silloin mun halu herää Natisevan hetekan ja (sinut)musta kavaljeeri haluan elämääni, tarviin ravitsemaan samettiseen pukuun pukeutuneena katsoo silmistä sieluun mua ja silloin mun halu herää .. 2) Rosa (27.4.2009) Miks kukaan ei mua kukaan ei mua rakasta rakastele et aamulla hymyilen mä taidan laittaa neilikan takin kaulukseen niin taitaa vieraat tavata toisiaan susta tuli mulle tuntematon menneiden aikojen aalto sä et enää laineita tee me vaan kauas sä et enää laineita tee mee kutemaan toiseen veteen et enää laineita tee minuun puhalsi uusi tuuli ruusunlehti mun selkään siiveksi taitettiin mä sekoitin yön ja päivän koin sen kaiken vaivaan susta tuli mulle tuntematon menneiden aikojen aalto sä et enää laineita tee me vaan kauas sä et enää laineita tee mee kutemaan toiseen veteen et enää laineita tee minuun puhalsi uusi tuuli ruusunlehti mun selkään siiveksi taitettiin -merja ritala- | |
![]() 30.04.2009 22:01:49 | |
Hyvää Vappua Taustamusiikkina kirjoitellessa: Loreena McKennitt- All Souls Night ---------------------------------------------------------------------- 3) liittyy sikermään jota kirjoitan; naisten lauluja Naistrubaduuri (30.4.2009) (Irkkumusiikkia) Pimeydestä suuni tuskin puhuu vaan lemmenkannel siinä soi toin korissa sulle rypäleitä ja viininkin juotin, itsekin join mut tinapillit ja miehet villit alkoi mua pyörittää (säkkipillit) jotain ihmeellistä taikaa siinä juomassa join tanssin ylläni vain sinun kätesi kumma kyllä mä häpesin mut vain sitä vierailu luonasi kesti niin vähän aikaa jotain kumman taikaa sun puheessa koin hoin vain viiniä lisää, viiniä miks en hävennyt mitään Kaarle Kuninkaani pimeydestä suuni tuskin puhuu vaan nautinnosta nauraa viulu toin korissa sulle pihlajanoksan ja viininkin juotin, itsekin join hoin vain viiniä lisää, viiniä miks en hävennyt mitään Kaarle Kuninkaani hoin vain viiniä lisää, viiniä miks en hävennyt mitään Kaarle Kuninkaani hoin vain viiniä lisää, viiniä hoin vain viiniä lisää, viiniä -MR- | |
![]() 01.05.2009 23:04:33 | |
Oli kiva viettää Vappupäivä ilman rapulaa, ja aukaista harmaat aivoslut musiikille, kirjoittaa laulelman sanat vaikka, (Loreena McKennitt- Skellig) tahtiin neljännet sanat sikermään kysymys: sanajärjestys mereen tuntemattomaan, vai tuntemattomaan mereen? Sypressi (1.5.2009) (irkkumusiikkia) Harmaannuin kun laiva ui mereen tuntemattomaan jäi käteeni sentään kirjekyyhkynen mua elävänä muuriin haudattiin arkun kantta jo naulattiin vaan vahvaan liitokseen kasvaa pajunoksa ja houkuttaa sypressin syli ei silloin ketään saa nukkumaan alkaa kaikki uudestaan ja laiva saapuu satamaan kyyhkynen voi jäädä katon räystääseen muuri täyttyy vihreään sammaleen arkun kansia jo avataan vaan vahvaan liitokseen kasvaa pajunoksa ja houkuttaa sypressin syli ei nukkumaan silloin ketään saa -MR- | |
![]() 03.05.2009 10:57:12 | |
naiiviksi menvät sanat, mut menköön) Tein eilen netissä pari älykkyystestiä ja masensi tulos ja siksi ymmärrän miksi puuhaan näitä juttuja. tässä täytyy olla innokas, mutta ei niin älykäs. ja taustalla soi tehdessä, siitä pomin tunnelman: Loreena McKennitt- Beneath a Phrygian Sky http://www.youtube.com/watch?v=exJmnYa8nok&feature=related 5) sikermään naistenlauluja Hennot neidot (2.5.2009) (irkkumusiikkia) Ei narrit tanssi kuutamossa niiden askeleet kuuluu käytävillä ne kuiskii korviin jutun ja juorun ei ne muka pahuuteen kuningasta vie kulkuset kilisee hihansuissa hymy hyräilee jutuissa noissa poissa on kohta hennot neidot tyrmään heidät viedään sietää täytyy taas vääryys vapauteen ei neito koskaan päädy vaan tyrmään jääty sydän narrit kujeilee ja saa kansan nauramaan mut mihin päätyy hennot neidot tyrmän seinää pitkin kasvaa muratin oksaa tyrmän seinää pitkin noruu neidon kyynel kulkuset kilisee hihansuissa hymy hyräilee jutuissa noissa poissa on kohta hennot neidot narrit kujeilee ja saa kansan nauramaan mut mihin päätyy hennot neidot MR | |
![]() 06.05.2009 07:20:07 | |
Sikermään naisenlauluja (6) taustalla soi kirjoitellessa: LOREENA MCKENNITT THE MUMMERS' DANCE http://www.youtube.com/watch?v=0B7sH5QLyXY&feature=related Ruusun värinen veri ( 5.5.2009) Kuun viikate leikkaa heinää nainen levittelee käsiään ketä se poloinen odottaa hän pudottaa maahan nenäliinan kenen kaulaan pujottaa sen raskaan kultakäämin ruskeayö lyö vasten maata ja taivas sataa ikiveden nainen ryömii pitkin maata vesilinnut kahlaa veteen nainen juo maan mahlan ja raapii kynsin multaa kerjäläinen poloinen pelkää päivää ja huutaa viekää turvaan, viekää giljotiini odottaa ja ruusun veri putoaa hameen helmaan kerjäläinen poloinen pelkää päivää ja huutaa viekää turvaan, viekää giljotiini odottaa ja ruusun veri putoaa hameen helmaan ruusun veri putoaa hameen helmaan ruusun veri putoaa hameen helmaan MR | |
![]() 10.05.2009 12:38:24 | |
Sikermään naisten lauluja, taustalla soi musiikkina. (Iva Zanicchi - La riva bianca, la riva nera) ja siitä se tunnelma sanoihin lähti liikkeelle. Taisi riittää laulun ensimmäiset sävelet. Kannattaa joskus kuunnella itselleen täysin vierasta musiikkia. http://www.youtube.com/watch?v=NWjZD37rkhM&feature=related herra Capital (10.5.2009) Musiikkilaji, ihan mitä vain herra Capital puheesi ovat satua johon nainen niin helposti lankeaa laitat vaan minut istumaan auton leopardin nahkaiseen penkkiin radion soimaan jotain italialaista sävelmää ja niinhän siinä käy ja niinhän siinä käy sen jälkeen minua näkyy vähän minua tuskin tunnistaa vaan ummistan silmäni ja rakastan, rakastan! herra Capital hiuksesi kiiltävät mustaa johon hennot käteni koskettaa huivi kaulassani ottaa vastaan tuulta avoautoon joka kiitää rantaviivaa kuuma hiekka odottaa pariaan ja niinhän siinä käy ja niinhän siinä käy sen jälkeen minua näkyy vähän minua tuskin tunnistaa vaan ummistan silmäni ja rakastan, rakastan! herra Capital puheesi ovat satua kuulin huhua miten moni sua kaipaa sinä vaan laitat sormen huulilleni ja kiellät puhumasta mitä petos on ilmeesi vallaton paljastaa kaiken ja niinhän siinä käy ja niinhän siinä käy sen jälkeen minua näkyy vähän minua tuskin tunnistaa vaan ummistan silmäni ja rakastan, rakastan! herra Capital puheesi ovat satua johon nainen niin helposti lankeaa laitat vaan minut istumaan auton leopardin nahkaiseen penkkiin ja niinhän siinä käy ja niinhän siinä käy sen jälkeen minua näkyy vähän minua tuskin tunnistaa vaan ummistan silmäni ja rakastan, rakastan! merja ritala ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Sikermään naisten lauluja oiskohan tämä viimeinen kappale siihen,,, nyt sitten alkaa kohta näiden kaikkien sanojen korjaukset,,aihiot on tehty. Näkymä Firenzen kujiin (9.5.2009) Sä oot rakkauden kleptomaani kun vaanit mua väijyit mua sait pitää kultajyvää hyppysissäs puhaltaa ilmaan ja jyvä lensi toiseen maahaan ylitti monta merta, monta kaarisiltaa ohitti yhden kuparisen katon teit mulle arvaamattoman ehdotuksen muuta asumaan viereiseen huoneistoon avataan välillämme salaovi suljetaan ikkunaluukut Firenzen kujiin sä oot rakkauden kleptomaani kun vaanit mua väijyt mua mä aitasin tunteen ja palasin aikaan missä kehäkukat reunusti maantien Firenzen romantiikka repi naisen murusiin jään, vai palaan siihen kohtaan missä saan rauhaa ajatuksiin se mies teki mulle arvaamattoman ehdotuksen muuta asumaan viereiseen huoneistoon avataan välillämme salaovi suljetaan ikkunaluukut Firenzen kujiin suljetaan ikkunaluukut kujiin suljetaan ikkunaluukut Firenzen kujiin suljetaan ikkunaluukut kujiin sä oot rakkauden kleptomaani kun vaanit mua väijyt mua merja ritala | |
![]() 07.06.2009 08:57:44 | |
Liitän tämän tähän sikermään. Nämä sanotukset eivät välttämättä ole jatkumaa toisilleen. Ainut yhdistävä tekijä rakkauden teema ja kukat, kasvit _ Muraalimaalaus (6.6.2009) Diego maalaa seinään työmiehiä ja naisia ehkä muratin seinää pitkin minä itkin koska tiesin en lakkaa häntä rakastamasta halusin minäkin sanoa paljon Kertovat kädet väsyivät maalasin itseni kuvaan tuskan huudon ja värin kylläisyyden En enää halua tuntea sotilaita juosta pelokkaana kujia joissa makaa haavoittuneita tahdon merille purjehtimaan tai matkustamaan rahtilaivaan ....jäniksenä kiihko sinuun isänmaa hiipuu taivun jo olemaan Persona non grata, taivun jo olemaan Persona non grata Persona non grata merja ritala | |
![]() 27.06.2009 20:37:41 | |
Aloitin näiden sanojen kirjoittamisen Juhannuksena, pidän mielettömästi tästä Loreena McKennitt- Tango to Evoralle, http://www.youtube.com/watch?v=Iijklrtljnw&feature=related sen vaikutuksesta kirjoitin sanat. En pidä yleensä lauluissa lalattelusta, mutta hänen kappaleeseen se uppoaa kuin itsestään.. Tosin ajattelen näissä sanoissani,,, lal,lal, laa..kohdan soitettuna..mikä soitin??? ............................................... Keskeneräinen tango Teenkö vääriin pyydän sut tangoon hautausmaalla lal lal laa, lal lal laa lal lal laa, lal lal laa tanssitaan pitkin hiekkaista kujaa ihminen tanssii kylki ihmiseen ja rakkaus hiljaisuuteen pieni ääni tuuleen ei hymyä katkeruuteen niin mä luulen teenkö vääriin pyydän sut tangoon hautausmaalla lal lal laa, lal lal laa lal lal laa, lal lal laa viedään toisiamme pitkin kujaa särkyneiden tanssi korkeuksiin ja rakkaus hiljaisuuteen soitto kallan kellon sellon ääni viipyy niin mä kuulen teenkö vääriin pyydän sut tangoon hautausmaalla lal lal laa, lal lal laa lal lal laa, lal lal laa viedään toisiamme pitkin kujaa ihminen tanssii kylki ihmiseen ja rakkaus hiljaisuuteen pieni ääni tuuleen lal lal laa, lal lal laa lal lal laa, lal lal laa merja ritala | |
![]() 10.08.2009 10:21:21 | |
Guy, Guy, Guy (10.8.2009) Sä oot juuri se, Guy veit mut kun toiset, ei osanneet ne on pelänneet mua kun sukkieni saumat kiristyi villiin ihoon sä oot juuri se, Guy sä teit oikeat liikkeet, ei toiset ne on pelänneet mua kun vauhtini kiihtyi sä aloit viihtymään sä oot juuri se, Guy mun tätyy sanoa hei, valitan en halua alittaa kynnystä kun tulee aika mä vaihdan paikkaa sä oot juuri se, Guy jo oisin käynyt leikkiin pidempään jos oisin käynyt leikkiin pidempään sä oisit juuri sen, Guy sä oot juuri se, Guy -merja ritala | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)