Aikani halo, leijuva kaari (11.8.2018)
Heinillä vyötin rakkaani järvelle venhon päästin mä murheita haudoin, mutta hänet niiltä säästin koreat kuuset neulasia satoi tuuleen kivet jalkoja pisteli mistelin oksat ei tänne kuulu, vain vaimea laulu maan povesta tänne yltää, mä en hylkää rakkauden täyttämää maata viimeisiä niittyjä, en mä sanoilla lakoon saata rakkauttako varten mä raadoin pilviä johdattelin kulkuun kiviä pyöritin ja kaadoin ei tästä ihminen muutu vaikk" ristiksi kuuset kiertyy nainen mieheen luutuu heinillä vyötin rakkaani aikani halo, leijuva kaari valojen jano, on mun täytettävä, sun kulkea täytyy saaresta saaren aikani halo, leijuva kaari kaskeksi poltettu saari hedelmäinen maa, saattaa saa, vain vaimea laulu maan povesta tänne yltää, mä en hylkää rakkauden täyttämää maata viimeisiä niittyjä, en mä sanoilla lakoon saata.
merja ritala
Jos villiin korteen mua vertaat (12.8.2018)
Vain surun jälkeen valssin löytää paratiisiomenoiden punan, siis ilon juomaa pöytään tuokaa mulle hetki aamun lakeutta ajatella suokaa, jos villiin korteen mua vertaat mä uskon, sä joudut miettimään mieltäs monta kertaa, maasta kasvoin maahan tahdoin ennen iltaa mä kuitenkin tuudittelin tuulen siltaa tanssiin mukaan lehtien tule, tule, ehtien kahdeksannen kuun kohta vartoo hyhmä, lehdetön on puu siis ilon juomaa pöytään tuokaa mulle hetki aamun lakeutta ajatella suokaa, jos villiin korteen mua vertaat mä uskon, sä joudut miettimään mieltäs monta kertaa
merja ritala Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- |