Olin jo tehnyt sanat, kun huomasin, että Kaija Kärkisellä (laulaja jonka äänestä muuten pidän) on kappale Yökiitäjä, mutta mahtuuhan maailmaan yökiitäjiä monessa merkityksessä.
Ja Niin Tekivät Kaltaiseni (4.2.2010) Olet jotain, miten sen kuvailenkaan mä väsyn sun hitauteen, ei käy en nyökkää, huomenna ei mua näy pitsinnyplääjät, ja kaltaiseni, on erikseen minunlaiset naiset tahtoo parikseen yökiitäjän jota lähtee seuramaan miehen joka ei hehku yksinään kerro mihin yön ihmiset kulkeekaan minä lupaan, en laita vastaan, ei käy vaikka tiedän, pako luotas tuskin onnistuu pitsinyplääjät, ja kaltaiseni, on erikseen vaistonvaraiset tunteet ottaa omakseen ja kohta sukellan koboltinsiniseen yöhön ja liityn palaviin yökiitäjiin liityn häneen, liityn yökiitäjiin liityn öisen niityn yli lentäviin perhosiin liityn häneen, liityn yökiitäjiin liityn öisen niityn yli lentäviin perhosiin Olet jotain, miten sen kuvailenkaan mä väsyn sun hitauteen, ei käy en hyökkää, hyvä mies, ei mua näy pitsinnyplääjät, ja kaltaiseni, on erikseen kerro mihin yön ihmiset kulkeekaan minä lupaan, en laita vastaan, ei käy vaikka tiedän, pako luotas tuskin onnistuu pitsinyplääjät, ja kaltaiseni, on erikseen liityin häneen, liityin yökiitäjiin liityin öisen niityn yli lentäviin perhosiin liityin häneen, liityin yökiitäjiin liityin öisen niityn yli lentäviin perhosiin Olit jotain, miten sen kuvailenkaan mä väsyin sun hitauteen, ei käy en nyökkää, huomenna ei mua näy --------merja Ritala |