Aihe: Kronik : Valveilla
1 2 3
sickboy
15.09.2004 22:25:02

Voi olla. Sen voi minusta tulkita kummalla tavalla tahansa, mutta ehkäpä minulta on jäänyt jokin nyanssi huomaamatta. En kyllä yleensäkään ole erityisen hyvä tulkitsemaan lyriikkaa...

On totta, että nuo voi tulkita kahdella tavalla, mutta tässä tapauksessa tekstin tekijä on tarkoittanut lopullista lähtöä. Onneksi ei tosin ole omakohtaista kokemusta tuosta.

Aika jännä juttu toi soundihomma tossa edellisessä viestissä? Masteroimattomassa versiossa oli ongelmia, mutta masteroinnin jälkeen on kyllä kuulostanut missä vain hyvältä. Tosin kun biisin muistaa jo unissaankin ni ei varmaan osaa täysin objektiivisesti kuunnella hukkuuko kertsin falsettilaulu vai ei.

Kiitos kuitenkin kaikille kommenteista.
Tellervo
16.09.2004 22:05:17
Mulla tuli tästä biisistä jotenkin hyvä olo. Tässä oli jotain hyvää ja kaunista, kuulaan kaunista. Sanoihin en nyt keskittynyt, kuuntelin vain itse musiikkia.
Voi helekkyvä helevetin hellurei! (Jani The Rock)
paavi
17.09.2004 08:45:28

Aika jännä juttu toi soundihomma tossa edellisessä viestissä? Masteroimattomassa versiossa oli ongelmia, mutta masteroinnin jälkeen on kyllä kuulostanut missä vain hyvältä. Tosin kun biisin muistaa jo unissaankin ni ei varmaan osaa täysin objektiivisesti kuunnella hukkuuko kertsin falsettilaulu vai ei.

Jees. Täytyy myöntää, että viime päivinä mulla on ollut korvat jotenkin jumissa johtuen väsymyksestä ja mitä lie. :) En kyllä edelleen kuule, mitä siinä lauletaan. Muuten biisi kyllä paranee kerta kerralta.
täältä näen kaiken (eikä kukaan näe minua)
larinparaske
18.09.2004 19:49:02 (muokattu 18.09.2004 19:51:22)

Jees, piti ihan kuunnella uudestaan tämä vielä kotona kunnon kajareilla.

Hieno biisi, joka aukeaa parhaiten ehkä jokusen kuuntelun jälkeen (niinkuin usein hyvä musa tekeepi). Ja niin taas kuten moni muukin täällä, täytyy mun sanoa, ettei tämä ole ehkä sellaista tavaraa mitä itse kuuntelisin, mutta who cares. Hyvin (adjektiivi) tuotetun kuuloinen, hyvä sävellys, sanoituksessa oli ideaa, vaikken nyt siihen hirveästi keskittynytkään. Lajissaan hyvä.

Joku sanoo, että kuulostaa don huonoilta jne...no, vaikken ole ihmeemmin donkkareita kuunnellut, niin kyllä siellä selkeästi sitä osastoa kuului. Käsittääkseni kuitenkin tämän genren suurimpia vaikuttajia on DH, joten luonnollista että sävyjä eksyy väkisinkin mukaan...Zen cafe tuli mieleen alussa delay-kitarasta (eipä tiennyt tyttö). Enpä tiedä, pikku juttuja, ja kuka nyt ei kuulosta _vähääkään_ keltään toiselta ?

Summa summarum: Hyvä....mutta ei ehkä sävellyksenä paras Kronik kuitenkaan ? Tai sitten on, vaikea sanoa, toteutuksena kyllä.

EDIT: Ai niin, hemmetti. Täytyy olla nyt samaa mieltä 'paavin' kanssa tuosta kertsistä, laulu hukkuu sinne kunnon vallitusten (sananmuunnos, huom) joukkoon.
I want to be the king and queen of cheese
murjaani
23.09.2004 14:11:37

Bändin nimi: Kronik
Kappaleen nimi: Valveilla

. Kiitämme kaikista kommenteista - olivat ne sitten ruusuisia tai risuisia :-)

=)

Joo, kommentoidaanpa sitten, biisianalyysit on aina hauskoja, ainakin tekijälleen.

Tosi valmista kamaahan tuo biisi on , täytyy sanoa.

Pidän biisin soundiväristä, se on sellainen vähän salaperäinen tjsp. Laulu on tunteikasta ja toimii. Toivois vain että korkeat nuotit tulis välillä voimalla: kuulostais hienolta.

Sanoja en yleensä kuuntele, joten niistä en sano mitään(ilman mitään taka-ajatuksia)

Basso soi täyteläisenä ja hyvin mun kuulokkeista.

Mut täytyy sanoa, että toi kitarakuvio, joka soi laulun kanssa yhtäaikaa on kyllä hyvä, mutta se vie liikaa huomiota ja7tai riitelee laulun kanssa. Itse olisin valinnut tummemman soundin ja enemmän taustalle, ehkä delaytä(kyllähän siellä sitä on, eipä silti) ja kaikua yms -mutta ainakin se hämää jotenkin tommonsena kuin nyt.

Aika jännä soundi biisissä on kaiken kaikkiaan; ei mitenkään ylituotettua, vähän rouheaa ja karheaakin, ehkä pikkasen liian kuivaa mun makuun. Mutta soundaa hyvältä.

Rumpusoundesita pidän paljon, ei oo liikaa kompressoitu ja muutenkin.

Olisin kyllä kertsissä hieman laskenut skittaa ja nostanut laulua.Tai joku muu ratkaisu että balanssi olisi tasottunut.

Joo, tosi hyvä biisi! Mun kommentit oli täysin makukysymyksiä, ja toi skittajuttukin kuulostaa aiva vaan paremmalta kun tässä biisi on pyörinnä.
musa
24.09.2004 11:21:20 (muokattu 24.09.2004 11:22:36)
Mielettömästi kiitoksia jälleen kaikille palautteistanne. Jos kiinnostaa, niin osoitteesta www.kronik.net/musiikki.html löytyy hyvänpituiset klipit myös EP:n kahdesta muusta biisistä. Ei minul muuta. Viikonloppuja!
sickboy
24.09.2004 15:33:01

Musa, sä näytät kauheen pelästyneeltä tossa sun uudessa kuvassa. Haa.
(liittyipä tosi paljon tähän demoaiheeseen)
musa
24.09.2004 16:13:57
Musa, sä näytät kauheen pelästyneeltä tossa sun uudessa kuvassa. Haa.(liittyipä tosi paljon tähän demoaiheeseen)

Ai näytän, niinpä näytänkin, haa. Ei mut näinhän me saadaankin pysymään tää biisi Demopalstan ensimmäisenä. Meidän bändin oma off-topic katos. No ei vaineskaan. Vitsivitsi. Toi sun uus avataris on muuten aivan sairas, mitä muuta vois odottaa nimimerkiltä sickboy.
"Etkö laittaisi mun sormustain..."
leka
12.10.2004 11:43:35
Miten tämän piisin saa pois soimasta päässä?
Taukki
Juha86
12.10.2004 18:28:44
Miten tämän piisin saa pois soimasta päässä?

Heh, mulla oli toi sama ongelma =) Kuuntelen biisiä vieläkin satunnaisesti, mut en yhtä paljon kuin silloin kun latasin sen.. No, eihän hyvän biisin päässäsoiminen haittaa =)
Täs biisis on kyl paras loppuosa..
You and me, we will be Part of the autumn harmony, Together sleeping the endless dream
Esko Deel
15.10.2004 08:20:54
Tämä toimii aivan kympillä. Ainoa asia mistä minäkin narisen on "Ushman" laulun hukkuminen kertsissä.
Hoida se tyynyllä - yöllä
musa
21.10.2004 09:32:08
Ehkä tämänkin kehtaisi vielä kerran nostaa. Kommentit tästä kappaleesta ovat siis tervetulleita edelleen.
Tsekkaahan tästä piikkien määrä aamukammassani.
Tupuna
31.10.2004 15:38:21
Jesh.

Kitarat miksattu liian koviks tossa kertosäkeessä. Haluaisin kuulla nuo olettamani laulustemmat, sekä sanat. Ei saa hukata hyviä laulustemmoja pauhaavien kitaroiden alle!

Hyvä kitarariffi tossa varsinaisessa säkeistössä. Vai voiko sitä nyt ees riffiksi kutsua. Ihan hyvää suomipoppista, ei itseeni iske niin kympillä, mutta ei missään nimessä huono biisi! Hyvin tuotettu yleisesti ottaen, hyvät soundit ja aika pro silleen niinku muuten. Laulajan ääni sopii musiikkiin. Hyvä pojat...
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
NORTON
31.10.2004 16:10:08

Tässä biisissä oikeastaan tiivistyy kaikki ne asiat joita en voi nykymusiikissa sietää; siinä mielessä siis hyvä saavutus ;) Koska tilanne on tosiaan se, että minä en voi henkilökohtaisesti sietää tällaista musiikkia, niin sanon vaan että biisi oli kaikin puolin onnistunut omassa tyylilajissaan.

Eihän sitä voi kaikesta pitää. Älkää siis pahastuko.
Anteeksi!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt