Pieni rumpalipoika 18.08.2004 12:32:24 | |
---|
Mä nostan tän, koska diggaan tätä kerta kerran jälkeen aina vaan enemmän. Jos tää bändi ei tän avulla breikkaa niin se on jo suorastaan epäreilua. (Vaan milloinkas tää bisnes reilua on ollutkaan.) Heh. Noh. Ei meillä mikään kiire ole mihinkään ja paljon on vielä esim. keikkamestoja koluamatta. Mutta tokihan se olisi mukavaa, jos joskus ei tarvitsisi ihan kaikkea säätää ite, eikä myöskään maksaa kaikkea. "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
sickboy 18.08.2004 16:23:32 | |
---|
Kiitos kaikille minunkin puolestani kaikesta rakentavasta palautteesta. On hienoa, että jengi vaivaantuu peustelemaan mielipiteensä. |
lxi 19.08.2004 00:37:17 (muokattu 19.08.2004 00:37:52) | |
---|
Oli jo ihan ennakkoon odotettavissa, ettei tämä mitenkään hirveästi meikäläiseen kolahda. Säkeistö on melkein kuin Discoa, jynk-jynk-kertosäe taas voisi olla peräisin miltä tahansa uudemman polven suomirokbändiltä. Kun rytmin poljento ja sävellajikin vaihtuvat vielä samoin tein, eivät ne oikein tunnu nivoutuvan toisiinsa, ovat kuin eri biiseistä lähtöisin. Kertosäkeessä on kyllä lopussa aika kiva melodiakoukku. C-osan sointu- ja melodiakulku toivat minulle heti mieleen jonkin biisin jota en kuolemaksenikaan saa mieleen. (Hyvin pöllitty!) (EDIT: Perkele, se on CMX:n Vanha talvitie. Kertosäe.) Hitaat C-osat ovat masentavan ylikäytetty juttu ja aivan liian usein juuri C-osa viimeistään torpedoi biisin. Laulu kuulostaa varsin hyvältä, lukuunottamatta tuota älyttömän yleistä taipumusta painottaa konsonantteja luonnottomasti. Hiljaisempi falsetti on erittäin hyvä tehokeino, mutta hautautuu tässä biisissä vähän kurjasti soitinjyrän alle. Soitosta, tuotannosta, äänityksestä, miksauksesta, masteroinnista jne. minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa. Kun en niistä muutenkaan mitn tajuakaan. Kokonaisuutena biisi on kuitenkin minusta suht' mielenkiinnoton. Sori. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. |
passe 19.08.2004 10:58:45 | |
---|
Morjes kronik! Varsin ok luritus. En tieda, mutta oletan, etta biisin laittaminen kaikkien kuunneltavax on samalla toivomus rakentavien kommenttien saamiseksi. Siispa; Musatyyli, mixaus ja kaikki vittaa siihen, etta paikallisten radioasemien soittoaika on ainakin 1 tavoitteistanne. Musa funkkaa ja lead-kitara pumppaa varsin ok riffia. rummut ja basso nyt on suunnilleen niin kuin ne aina hittikamassa mixataan-seniilit mutta myyvat (huom. itse rumpali...) vokaali-masteria vois ehka aavistuksen kertosakeessa nostaa. me like falsetto very much! Tsekkaappa bandi nimelta "muse". Jain kovasti kaipaamaan falsettien loppuun viemista hieman intohimoisemmin. falsetti on just nyt in, ala varo liikoja! tsekkaa muse niin ymmarrat tarkemmin mista puhun. kertosakeen sanat on ehka karvan verran liian "uncatchyt" radiopotentiaalia ajatellen, mutta tieda naista... hyva meininki, rock on ja lycka till! |
Edward 19.08.2004 14:18:08 | |
---|
Morjes kronik! Varsin ok luritus. En tieda, mutta oletan, etta biisin laittaminen kaikkien kuunneltavax on samalla toivomus rakentavien kommenttien saamiseksi. Siispa; Musatyyli, mixaus ja kaikki vittaa siihen, etta paikallisten radioasemien soittoaika on ainakin 1 tavoitteistanne. Musa funkkaa ja lead-kitara pumppaa varsin ok riffia. rummut ja basso nyt on suunnilleen niin kuin ne aina hittikamassa mixataan-seniilit mutta myyvat (huom. itse rumpali...) vokaali-masteria vois ehka aavistuksen kertosakeessa nostaa. me like falsetto very much! Tsekkaappa bandi nimelta "muse". Jain kovasti kaipaamaan falsettien loppuun viemista hieman intohimoisemmin. falsetti on just nyt in, ala varo liikoja! tsekkaa muse niin ymmarrat tarkemmin mista puhun. kertosakeen sanat on ehka karvan verran liian "uncatchyt" radiopotentiaalia ajatellen, mutta tieda naista... hyva meininki, rock on ja lycka till! "Hei tosi fankkii shittii ja fucking muija heittää koko ajan öögaa..." hoho. I'm just asking - Olen vain persekuningas |
Vilhelmus 19.08.2004 21:57:11 | |
---|
Eka kuulemalla en tykännyt ja luulin ettei tarttunut. Sitten.. kertosäkeen "se täyttyy vihalla" kuulostaa niin helvetin tutulta, mutta en saa mieleen. Osaksi sen takia oli siis sittenkin jäänyt kertsi päähän. Tää on taas soitannaltaan, laulannaltaan ja tuotannoltaan aivan ammattitasoa. Mun mielestä biisi, joka ei ole huono, jää silti vähän laimeaksi kaiken sen rinnalla. Delay-kitara on sangen trendikäs, samoin falsettikohdat. Vähän lyhyempänäkin olisi kelvannut. Kronik on osaava bändi, mutta jotenkin mun mielestä pahassa raossa tyylillisesti (kuulemieni 3 biisin pohjalta). Vähän liiankin muusikkomaista pikkutytöille, ehkä, eikä kuitenkaan ihan tuota Egotrippi-osastoakaan. Eikä perinteistä suomirockia. No, toivotaan että kuulijoita löytyy, taitavia jannuja asialla. Anteeksi epäloogisuus, kirjoitin kuunnellessa. Harva meistä on äetsäläinen tanistaja. |
musa 02.09.2004 11:11:11 | |
---|
Tohdin tämän pitkästä aikaa nostaa ja pistää kaiken lisäksi vielä törkeän mainoksen: Kyseinen kappale soi toissa iltana YleX:n demoskabassa. Olisimme erittäin kiitollisia, jos kävisitte antamassa äänenne kappaleelle osoitteessa http://www.yle.fi/ylex/kilpailut/sivu.50.shtml Äänestysaikaa on huomiseen iltaan klo 17 asti. Kiitämme ja kumarramme. |
Rattata 03.09.2004 02:27:38 | |
---|
Ääni annettu. "Take seven aspirins and call me in the morning" |
Heguli 03.09.2004 11:20:52 | |
---|
Loistava biisi. Ääni annettu. |
Artu Pupunuss 03.09.2004 17:36:17 | |
---|
Täähän oli ihan kuin Olavi Uusivirtaa tai jotain vastaavaa, YleX:n kuuntelijoihin uppoaa varmasti. Hyvin tehtyä tavaraa kaikin puolin, omaan makuuni kuitenkin turhan pliisua. What doesn't kill you, makes you wanna die! |
Juha86 06.09.2004 16:36:42 | |
---|
Tää oli hyvä. Parhaita biisejä mitä täältä on löytynyt. Täs yhdistyy positiivisuus ja melankolisuus hiton hyvin! Tekee koko ajan mieli kuunnella uudestaan ja uudestaan tätä. Laulaja soundaa pirun hyvältä, biisin lopussa tulee mieleen vähän Egotripin laulajan soundi. Tällasta kamaa on ilo kuunnella.. =) ~totuus ei pala tulessakaan~ |
Säätäjä 06.09.2004 17:46:23 | |
---|
Miten muuten demoskabassa kävi? Loud fucker! |
Pieni rumpalipoika 06.09.2004 20:03:18 | |
---|
Miten muuten demoskabassa kävi? Jonkun muun bändin isillä ja äiteillä oli vielä enemmän aikaa lähetellä työsuhdekännyköillään tekstiviestejä. Hoho. "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
jannu 13.09.2004 01:07:07 | |
---|
Tää oli omassa lokerossaan(anteeksi kirosana) varsin hienoa ja valmista menoa. Myös sikäli poikkeuksellista, kun meikäläinen harvemmin tämäntyylisestä edes diggaa. Tykkäsin siis. "Reklamoinnissa ynnä muussa kirjallisessa valittelussa on kuitenkin muistettava kaks pää-sääntöä: Perkele kirjoitettaan piänellä, paitti virkkeen alusa. Kuritushuone o yhdys-sana... Noilla pärjääpi." -fox |
Progressor 13.09.2004 20:48:29 | |
---|
Tämähän oli oikein mainio kappale. Kauniita melodioita, sointukuvioita ja lauluharmonioita. Rumpalilla on hyviä sellaisia vähän "myöhästyneitä" fillejä. Kappaleen sanat eivät oikein kolahda, koska alan jo olla korviani myöten täynnä tuota samaa "nainen lähti ja kaikki on synkkää" -teemaa. Mutta se on pientä. Toivottavasti saatte lisää kannatusta, koska valtavirrassa näin hienot sävellykset ovat kyllä aika harvassa. |
Timo JM 13.09.2004 21:11:44 | |
---|
Kappaleen sanat eivät oikein kolahda, koska alan jo olla korviani myöten täynnä tuota samaa "nainen lähti ja kaikki on synkkää" -teemaa. Kuuntelitkohan sanat tarpeeksi huolella. Siinä nimittäin nainen todellakin lähti - lopullisesti. Mä toivon, ettei tässä ole omakohtaista kokemusta takana. Surullinen ja kaunis teksti! (Mä olen kyllä aika pahasti tän biisin koukussa.) ...siis mun mielestä. |
Progressor 13.09.2004 21:40:41 | |
---|
Kuuntelitkohan sanat tarpeeksi huolella. Siinä nimittäin nainen todellakin lähti - lopullisesti. Mä toivon, ettei tässä ole omakohtaista kokemusta takana. Surullinen ja kaunis teksti! Kommenttini oli ehkä vähän jyrkkä, koska tuo sanoitus on kyllä sinänsä mielestäni oikein tyylikäs. Välillä vain tuntuu siltä, että nykyään ei oikein osata kirjoittaa tekstejä mistään muusta kuin päättyneestä parisuhteesta. Tässä ei ole mitään henkilökohtaista - minusta on vain tylsää, kun joka kappaleessa lauletaan samasta asiasta. Älkää suuttuko :-) |
Timo JM 13.09.2004 23:03:03 | |
---|
Välillä vain tuntuu siltä, että nykyään ei oikein osata kirjoittaa tekstejä mistään muusta kuin päättyneestä parisuhteesta. Niinpä, mutta sehän se on iskelmämusiikin peruskauraa. Tosin tuossahan ei ollut kyseessä tavallinen päättyminen vaan tytön kuolema - mikäli oikein olen ymmärtänyt. ...siis mun mielestä. |
Progressor 14.09.2004 16:39:05 | |
---|
Niinpä, mutta sehän se on iskelmämusiikin peruskauraa. Tosin tuossahan ei ollut kyseessä tavallinen päättyminen vaan tytön kuolema - mikäli oikein olen ymmärtänyt. Voi olla. Sen voi minusta tulkita kummalla tavalla tahansa, mutta ehkäpä minulta on jäänyt jokin nyanssi huomaamatta. En kyllä yleensäkään ole erityisen hyvä tulkitsemaan lyriikkaa... |
paavi 15.09.2004 13:45:35 | |
---|
Moi! Aluksi mulle fiilis, että nyt tulee parasta kronikia, mitä oon kuullut. Tuollainen haikea, ilmava tunnelma kuitenkin on aina vedonnut meikäläiseen. Kaunis laulumelodia. Oikein lupaava biisi aluksi. Heh, aikasta muodikas komppi loppusäkeistössä. :) Kertosäkeestä en sitten saanut mitään selvää. Sanoista en saanut selvää. Muutenkin ehkä liian suuri muutos kompissa ja harmonisessa maailmassa säkeistöön nähden. Skitta kyllä kivan rouhea, mutta liian pinnalla. Yritin kokeilla winampilla ja real playerilla ja eri säädöillä, mutta edelleen jäi ikävän epäselväksi. Vertailin myös muihin vastaaviin kappaleisiin. Kuitenkin kyseessä on musiikkityyli, jossa odottaisi kertosäkeen pureutuvan selkeästi päähän sanoineen kaikkineen. Vaikka oonkin sitä miltä, että täällä demopalstalla ei liikaa kannata kiinnittää huomiota soundeihin, tässä tapauksessa on mun mielestä tapahtunut kokonaisuuteen vaikuttava kömmahdys. Se suvanto-osa "olenko valveilla..." on erittäin onnistunut. Samun laulu tulee tunteikkaasti ja lämpimästi esiin. Ihan ok biisi. Säkeistö todella hyvä. täältä näen kaiken (eikä kukaan näe minua) |