Aihe: Omat julkaisut
1 2 3 4 576 77 78 79 80110 111 112 113 114
Vuorismo
26.01.2017 11:07:44

Tervestä! Lykättiin kuultaviin tuore biisi Sledgen poikien kanssa. Erikoismeininkiä ku biisu onkin suomeksi laulettu. Ei oo myöskään liian pitkä..!

Sledge - Petteri Orpo
https://www.youtube.com/watch?v=0DI6-5AAMw8

Soiteltu livenä reenikämpällä ja miksailtu meikäläisen toimesta kotona.

Ps. Nimimerkki Hansu E ansaitsee kyllä jonkinlaisen erityismaininnan ja papukaijamerkin tai pari! Itellä tulee vähän vähänlaisesti kirjoiteltua mitään, mutta mukavaa on täällä käydä kuuntelemassa biisuja ja lueskelemassa muidenkin jorinoita ja aatoksia niistä. Hatunnosto jatkuvasta aktiivisuudesta siihen suuntaan!
Kyä se sinne sulaa
Virtakato
26.01.2017 19:46:10 (muokattu 26.01.2017 20:01:12)

Hansu E: Vähän höpöksihän tämä kommentointi täällä on mennyt, jos minä olen ainut, joka jotain arvioi, mutta niin kauan, kuin kukaan ei käske painumaan hittoon täältä höpisemästä, niin aion kannustaa ihmisiä luomaan uutta musiikkia maailmaan.

Ensiksi... biisejähän on hurjasti, joten pääasiassa yleistä tekstiä kokonaisvaikutelmasta, jonka sain:

Ehkä myös teksteistä, mutta myös päälaulajan äänestä ja äänenväristä, tuli mieleeni Neljä Ruusua, ehkä Zen Cafékin, jne. No, 3. biisi toi mieleeni puolestaan Klamydian jollain tasolla.

Sävellykset ovat tarpeeksi omaperäisiä minun korvilleni, vaikkakin ehkä tarkoituksella pelkistettyjä, kuten punkiin kuuluukin, vaikka minulle jää kyllä kuva, että taustalla on paljon laajempi tietämys musiikin perusteista, sointuratkaisuista, ym. Tarkoitan siis, että tuli mieleeni, onko tämä jonkin musiikkikoulun, esim. Taidelukion, opintojen synnyttämää luovuuden satoa?

Tuo kokoonpano - akustinen kitara + basso + rummut, ei ole minullekaan mikään outo yhdistelmä, sillä aikoinaan nauhoittelin itsekin klassisella kitaralla soitetun biisin päälle bassoa ja rumpuja, ja kai muitakin soittimia, tosin laatu oli ihan rupua siihen aikaan. Minusta tuo kokoonpano toimii ihan ok. Rumpali Teillä toimii hienosti biiseissä.

"Rakastellaan"-biisi ei ole minun suosikkilajiani, mutta huomaan, että se oli merkittävin näistä, jotka pystyi kuuntelemaan (ei antanut enempää kuunnella, Spotify siis...).

Se lienee ehkä tarkimmin sovitettu ja harkittu kaikista kuulemistani, naiskuorot olivat erittäin rikkaita ja onnistuneita, siis stemmat niissä olivat hienosti keksittyjä myös. Ja kitaran soinnut tässä biisissä olivat hyvin valittuja ja harkittuja, jopa minussa 'kateutta' herättäviä, koska säveltäjähän haluaisi aina keksiä jotain uutta ja merkittävää, joka vie sävellystä kuitenkin luontevasti eteenpäin, ja tuossa se toimii mielestäni - vaikk'ei biisi ole tyylillisesti ihan mielimusiikkiani.

No, katson myöhemmin, antaako Spotify kuunnella nuo loput biisinne. Ja kysymys: onko noissa biiseissä/nauhoituksissa mukana jonkin meneillään olevan, tai päättyneen musiikkikoulun/koulutuksen antama pohja?

Toivotaan, että muitakin ihmisiä kiinnostaisi sanoa toistensa sävellyksistä ja toteutuksista jotain täällä - tämä menee vähän monotoniseksi minun jaarittelujeni takia.

Kiitos paljon palautteesta Hansu E. Outoa, ettei Spotify antanut soittaa kaikkia biisejä. Levy on saatavilla myös Deezer, Google Music Play, Shazam, Tidal ja iTunes palveluista. Äänityksestä ja miksauksesta vastasi HallaFreakquency. Musiikkiopintoja on soittajilla taustalla, mutta ei kuitenkaan ammatiksi asti. Yritimme tietoisesti jättää soittotekniset kikkailut vähemmälle ja keskittyä enemmän etenemään biisien ehdoilla.

Levyn alkuperäisenä ideana oli soittaa pelkkää punkkia akustisella kokoonpanolla, mutta lopulta heitimme kaikki säännöt roskakoriin. Päätettiin, että nyt tehdään ihan mitä lystää ja luova hulluus pääsi siten valloilleen. Yhtään ideaa ei suoraltaan tyrmätty, vaan kaikkea kokeiltiin ja parhaimmat ideat säästettiin. Ja toivottavasti tuo soittamisen ja tekemisen hauskuus kuuluu myös levyltä.
Dirtyh
29.01.2017 13:38:13

Anu's Trio - Aina miehen vika
https://www.youtube.com/watch?v=ecn_9nn98pQ

Bändin nimi on ehkä perseestä mutta biisistä tuli vallan kelvollinen. Akustinen kitara on alkanut viehättämään lyömäsoittimena joten kaahattiin sitten oikeen kunnolla. Joku näppärä ihminen saattaa muuten kuulla väliosan taustalauluissa jotain kovin tuttua..

Hansu, oletko näppärä ihminen?
Hansu E
29.01.2017 22:37:10

Vuorismo: Tervestä! Lykättiin kuultaviin tuore biisi Sledgen poikien kanssa. Erikoismeininkiä ku biisu onkin suomeksi laulettu. Ei oo myöskään liian pitkä..!

Sledge - Petteri Orpo
https://www.youtube.com/watch?v=0DI6-5AAMw8

Soiteltu livenä reenikämpällä ja miksailtu meikäläisen toimesta kotona...

Iso hyötyhän siitä olisi, jos saisi useampia arvioita, eikä vain minun, koska ihmiset kokevat musiikin niin eri tavoilla. Se olisi paljon rakentavampaa tekijöille.

Niin, ja Teillä on tuo punk-tyyli hanskassa. Tuo on kyllä aika rankkaa - onko sillekin jokin lajimäärite, genre olemassa? Itse en sitä kyllä tiedä. Tuo ainoa 'kertosäe' muuten taisi olla "The House of the Rising Sun":ista, jos noin niin kuin vitsinä sen tähän mainitsen.

Ok. Punkille on kyllä edelleen paikka olemassa.
Hansu E
29.01.2017 22:57:36

Dirtyh: Anu's Trio - Aina miehen vika
https://www.youtube.com/watch?v=ecn_9nn98pQ

Bändin nimi on ehkä perseestä mutta biisistä tuli vallan kelvollinen. Akustinen kitara on alkanut viehättämään lyömäsoittimena joten kaahattiin sitten oikeen kunnolla. Joku näppärä ihminen saattaa muuten kuulla väliosan taustalauluissa jotain kovin tuttua..

Hansu, oletko näppärä ihminen?

Hyvä, hyvä meno biisissä! Muuten - minusta yhteissoitto Teillä on kehittynyt aika hurjasti, liekö se keikkojen ansiota, mutta hyvin kulkee. Rumpupuoli oli erittäin hyvä, ja tietenkin stemmalauluja, tai oivallusta kerron lisälauluosuuksiin, ei voi kuin kehua.

Tuosta näppäryydestä... minä en taida olla näppärä? "Meistä tuli muurareita..."? No ei sentään. Ei ainakaan musiikillisesti ole mitään hätää. Hyvä biisi. Sitä tulee miettineeksi, onko itse sika, vai mistä on kyse. Ok, minä pidin kyllä.
svandah
30.01.2017 06:09:02

Käykää kuuntelee mun uudet demot linkistä: https://soundcloud.com/user-89173738

Uutta matskuu viel tulossa kun kerkian nauhottelee :) Alottelija viel mut jos teil on kommentteja niin otan mielella vastaan arvosteluja.

Kiitos,
svanda
Dirtyh
30.01.2017 09:14:04

Hansu E: Hyvä, hyvä meno biisissä! Muuten - minusta yhteissoitto Teillä on kehittynyt aika hurjasti, liekö se keikkojen ansiota, mutta hyvin kulkee. Rumpupuoli oli erittäin hyvä, ja tietenkin stemmalauluja, tai oivallusta kerron lisälauluosuuksiin, ei voi kuin kehua.

Me ollaan rumpalin kanssa soitettu kimpassa nyt jonkun verran ja tehtiin se Valomerkin levykin. Studiossa itseasiassa oppii musta kaikkein eniten kun ne virheet kuulee niin hyvin. Sitten vaan pitää ottaa opiksi ja harjoitella niitä heikkouksia.

Tuosta näppäryydestä... minä en taida olla näppärä? "Meistä tuli muurareita..."? No ei sentään. Ei ainakaan musiikillisesti ole mitään hätää. Hyvä biisi. Sitä tulee miettineeksi, onko itse sika, vai mistä on kyse. Ok, minä pidin kyllä.

Kun toi biisi tuli kämpille niin yksi kohta kuullosti vähän Sliippareiden Väinöltä. Mietiskeltiin että mitäs sitä vähän kuullostamaan, laitetaan se ihan yksi yhteen samanlaiseksi! Ei sentään kehdattu vetää hei hei hei huutoja..
Hansu E
30.01.2017 11:54:16

Dirtyh: Me ollaan rumpalin kanssa soitettu kimpassa nyt jonkun verran ja tehtiin se Valomerkin levykin. Studiossa itseasiassa oppii musta kaikkein eniten kun ne virheet kuulee niin hyvin. Sitten vaan pitää ottaa opiksi ja harjoitella niitä heikkouksia.

Kun toi biisi tuli kämpille niin yksi kohta kuullosti vähän Sliippareiden Väinöltä. Mietiskeltiin että mitäs sitä vähän kuullostamaan, laitetaan se ihan yksi yhteen samanlaiseksi! Ei sentään kehdattu vetää hei hei hei huutoja..

Hauska juttu sinänsä... Minä tosiaan itsekin ajattelin Sleepy Sleepersiä, mutta se taisi enemmänkin tulla mieleeni siitä alun kitararevittelyriffisoolosta.

Aika mielenkiintoisia assosiaatioita. Se kai se musiikin rikkaus onkin - ne yleensä vievät mielen aina jonnekin...
Berzerkowitz
30.01.2017 18:36:55
naiho
31.01.2017 11:59:12
"JP - What Would I Do" Acoustic/Pop/Singersongwriter

Helou! Siinä on mun tulevan EP:n eka sinkku ja "one shot" musavideo. Kommentoikaa vapaasti!
EP tulee sisältämään myös rytmikkäämpää meininkiä. Oonkin tässä vähän tapellut itseni kanssa tässä että oliko järkevää julkaista ekana sinkkuna tämmönen rauhallinen lurittelu, mutta kun sain ammattiporukan tekemään mulle tähän biisiin musavideon niin antaa mennä!

Youtube:
https://youtu.be/WB0CnxuQbYU

Spotify:
spotify:track:4m0mdyobfaGi1U7M0UHvs7
Hansu E
31.01.2017 13:38:45

naiho: "JP - What Would I Do"

Helou! Siinä on mun tulevan EP:n eka sinkku ja "one shot" musavideo. Kommentoikaa vapaasti!
EP tulee sisältämään myös rytmikkäämpää meininkiä. Oonkin tässä vähän tapellut itseni kanssa tässä että oliko järkevää julkaista ekana sinkkuna tämmönen rauhallinen lurittelu, mutta kun sain ammattiporukan tekemään mulle tähän biisiin musavideon niin antaa mennä!

Youtube:

Spotify:

Erittäin hyvä ääni Sinulla, pidin kovasti.

Kuten tämän päivän musiikkityyleissä näyttää olevan tapana, käytät ääntäsi hyvin säästellen, vaikka uskon, että Sinulla on resursseja käyttää sitä paljon laajemmalla alueella ja rikkaammin. Samoin biisi taisi olla lyhyempi - myös teemojensa puolesta, ja ehkä kestoltaan - kuin mitä se lopullisessa muodossaan voi tulla olemaan..?

Monotonia - vaikka kauniidenkin asioiden toistaminen - on ainakin minulle aika peikko, mutta olen huomannut vuosien varrella, että nuorison, tämän päivän 'radiohittien' tekijöiden musiikissa usein toistetaan samaa 'vahvaa asiaa' niin kauan, että se alkaa jo ottamaan päähän, ainakin minua, jopa raivarin partaalle, ja kokonaisuus jää sitten muuten tosi tylsäksi ja köyhäksi.

Mutta siis... äänelläsi pääsee varmasti pitemmälle, jos biisit vain tulevat olemaan rakenteeltaan rikkaita ja mielenkiintoisia. Ja - itse tiedän, että aikoinaan, kun oikein rakastin jonkin artistin uusia biisejä, Tina Turner, Eput, ym., tai - klassisen musiikin säveltäjien teoksia - niin jotkin hiton kahvimainokset TV:ssä jälkimmäisten osalta, ja toivekonsertit suurimpien hittien osalta molemmilta radiossa, jne., saivat ja saavat edelleenkin minut voimaan pahoin ja vittuuntumaan, jos vielä nykyään joudun taas kuulemaan noita teoksia; jatkuva toisto syö ja kuluttaa loppuun sen vaikutukset ja voimavarat. Enkä usko, että itse olisin ainoa maailmassa, joka sen noin kokee.

Eli siis lauluäänelläsi pärjäät varmasti, ja biisisi oli ihan toimiva, mutta et ottanut siitä irti, kuin murto-osan sen mahdollisuuksista. Anna sen nousta rajuuteen ja korkealle ja käytä sitä koko mahdollisella alueella rikkaasti ja vaihtelevilla tavoilla - en usko, että kukaan sitä tuomitsee, vaan mielenkiinto ja uteliaisuus ääneesi vain lisääntyy. Jos tuo oli koko kappale, niin mielestäni siihen kuuluisi säveltää ainakin toinen puoli uutta materiaalia, niin itse taputtaisin varmaankin täällä sille paljon enemmän.

Ja lopuksi taas... Muista, että minä olen vain yksi ainoa ihminen ajatuksineni täällä, ota monilta muiltakin mielipiteitä, olenko väärässä, vai mahdollisesti ihan oikeilla jäljillä.

Niin - ja muista laittaa uusia biisejä, sitä rankempaa puolta sitten taas tänne... eikö?
naiho
31.01.2017 23:57:41
Hansu E: Erittäin hyvä ääni Sinulla, pidin kovasti.

Kuten tämän päivän musiikkityyleissä näyttää olevan tapana, käytät ääntäsi hyvin säästellen, vaikka uskon, että Sinulla on resursseja käyttää sitä paljon laajemmalla alueella ja rikkaammin. Samoin biisi taisi olla lyhyempi - myös teemojensa puolesta, ja ehkä kestoltaan - kuin mitä se lopullisessa muodossaan voi tulla olemaan..?

Monotonia - vaikka kauniidenkin asioiden toistaminen - on ainakin minulle aika peikko, mutta olen huomannut vuosien varrella, että nuorison, tämän päivän 'radiohittien' tekijöiden musiikissa usein toistetaan samaa 'vahvaa asiaa' niin kauan, että se alkaa jo ottamaan päähän, ainakin minua, jopa raivarin partaalle, ja kokonaisuus jää sitten muuten tosi tylsäksi ja köyhäksi.

Mutta siis... äänelläsi pääsee varmasti pitemmälle, jos biisit vain tulevat olemaan rakenteeltaan rikkaita ja mielenkiintoisia. Ja - itse tiedän, että aikoinaan, kun oikein rakastin jonkin artistin uusia biisejä, Tina Turner, Eput, ym., tai - klassisen musiikin säveltäjien teoksia - niin jotkin hiton kahvimainokset TV:ssä jälkimmäisten osalta, ja toivekonsertit suurimpien hittien osalta molemmilta radiossa, jne., saivat ja saavat edelleenkin minut voimaan pahoin ja vittuuntumaan, jos vielä nykyään joudun taas kuulemaan noita teoksia; jatkuva toisto syö ja kuluttaa loppuun sen vaikutukset ja voimavarat. Enkä usko, että itse olisin ainoa maailmassa, joka sen noin kokee.

Eli siis lauluäänelläsi pärjäät varmasti, ja biisisi oli ihan toimiva, mutta et ottanut siitä irti, kuin murto-osan sen mahdollisuuksista. Anna sen nousta rajuuteen ja korkealle ja käytä sitä koko mahdollisella alueella rikkaasti ja vaihtelevilla tavoilla - en usko, että kukaan sitä tuomitsee, vaan mielenkiinto ja uteliaisuus ääneesi vain lisääntyy. Jos tuo oli koko kappale, niin mielestäni siihen kuuluisi säveltää ainakin toinen puoli uutta materiaalia, niin itse taputtaisin varmaankin täällä sille paljon enemmän.

Ja lopuksi taas... Muista, että minä olen vain yksi ainoa ihminen ajatuksineni täällä, ota monilta muiltakin mielipiteitä, olenko väärässä, vai mahdollisesti ihan oikeilla jäljillä.

Niin - ja muista laittaa uusia biisejä, sitä rankempaa puolta sitten taas tänne... eikö?

Kiitos paljon näinkin pitkästä vastauksesta! Siinä olet oikeassa että biisi ei kyllä paljasta mun äänialaa kokonaisuudessaan. Kirjotin kyseisen biisin varmaankin lähemmäs 4 vuotta sitten ja halusin pitää sen mahdollisimman pelkistettynä ja alkuperäisenä, koska se oli ensimmäinen biisi mitä koskaan kirjoitin. Saattoi olla virhe, tiedä sitten.. Mutta oon tässä ottanut kyllä omistakin ristiriitaisista pohdinnoistani opikseni ja seuraavissa pian tulevissa julkaisussa aionkin käyttää huomattavasti laajemmin äänialaa ja tuoda esiin sitä meininkiä, mikä mulla on aina muutenkin soittaessa ja esiintyessä!
Hansu E
01.02.2017 20:56:55

naiho: Kiitos paljon näinkin pitkästä vastauksesta! Siinä olet oikeassa että biisi ei kyllä paljasta mun äänialaa kokonaisuudessaan. Kirjotin kyseisen biisin varmaankin lähemmäs 4 vuotta sitten ja halusin pitää sen mahdollisimman pelkistettynä ja alkuperäisenä, koska se oli ensimmäinen biisi mitä koskaan kirjoitin. Saattoi olla virhe, tiedä sitten.. Mutta oon tässä ottanut kyllä omistakin ristiriitaisista pohdinnoistani opikseni ja seuraavissa pian tulevissa julkaisussa aionkin käyttää huomattavasti laajemmin äänialaa ja tuoda esiin sitä meininkiä, mikä mulla on aina muutenkin soittaessa ja esiintyessä!

No, jos TUO on eka sävellyksesi, voit aivan huoleti olla siitä oikein ylpeä - omat ekani olivat ihan onnettomia tuohon verrattuna. Ei tuota ensimmäiseksi sävellykseksi kukaan voisi uskoa.

Tämä oma vuodatukseni kohdistuu yleensä pääasiassa yhteiskuntaa ja sen asettamia 'hyväksyttyjä normeja ja käytäntöjä' vastaan, esim. rahantekijöiden rakentamia muoti-ilmiöitä vastaan, jotka useimmiten eivät nosta sitä lahjakasta ja luovaa persoonaa esiin, vaan he tarttuvat siihen, mikä on sillä hetkellä 'in', ja josta liiketoiminnalle on heidän tapauksessaan hyötyä. Eli mikä on muotia juuri sillä hetkellä.

Oma käsitykseni on, että tällä hetkellä taitavat suurin osa artisteista muistuttaa toisiaan, ainakin mitä 'soittolistoilta', TV-ohjelmista, ym. tuntuu kuuluvan. Jokainen matkii toista ja saavat siten myös noiden edellä mainitsemieni rahantekijöiden huomion osakseen.

Voi olla, että yritän täällä kommentoimalla avata luovien nuorten ihmisten silmiä parhaani mukaan, että he voisivat funtsia, onko se touhu 'eetterissä' tosiaan tuollaista, ja antaa heille kipinän innostua tutkimaan musiikkia ja sen elementtejä syvemmältä ja laajemmin. Minä olen hyvin suruissani ja vittuuntunut, kun ajattelen, että ehkäpä te nuoret ette edes ole tietoisia musiikin mahdollisuuksista ja rikkauksista muulla tasolla, kuin tuolla, jota muoti, muoti, muoti tyrkyttää Teille.

Mutta sanokaa, jos olen oman pienen maailmani vanki, ja ihan pihalla. Mutta sen sanon, että musiikki itsessään, kokonaisuutena, on ihana asia, sen historia (esim. säveltäjien elämäkerrat), teoria (teoria ei ole kuivaa, se antaa paljon helpotusta sävellysprosessissa), erilaiset musiikkityylit ja vaikka moodit, erilaisiin soittimiin ja äänialoihin perehtyminen ja niille säveltäminen (eivät ne itsellänikään ole hanskassa, mutta on ihana 'joutua' niihin perehtymään esim. sävellyksen kautta), jne. No... anteeksi tämä vuodatukseni. Sellaista.

Ole siis ylpeä lahjoistasi. Odotan uteliaana sitä rankempaa materiaalia.
Stone
04.02.2017 12:59:59 (muokattu 04.02.2017 18:17:11)

Pari biisiä Soulful Inferno kokoonpanolta.

Laitan uudestaan jo aiemmin täällä olleesta Almost Human kellaridemosta toisentyyppisen version, joka nyt ripeämpänä ja kenties selkeämpänä sovitus kokonaisuutena:
http://maihinnousu.net/s/26958

Sitten uudehko ja melko toisenlainen biisi lisänä:
http://maihinnousu.net/s/26957
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
soihtu55
04.02.2017 18:26:31
naiho: "JP - What Would I Do"

Youtube:

Spotify:

........

Sinulla on kauniista soiva ääni ja kappale tasapainoisen varma. Laulatko myös Suomeksi? no videosta, että ihan ok. Sopii kappaleeseen.
Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja- näin oletin kun se ei laulanut. -MR-
Hansu E
04.02.2017 18:45:41

Stone: Pari biisiä Soulful Inferno kokoonpanolta.

Laitan uudestaan jo aiemmin täällä olleesta Almost Human kellaridemosta toisentyyppisen version, joka nyt ripeämpänä ja kenties selkeämpänä sovitus kokonaisuutena:
http://maihinnousu.net/s/26958

Sitten uudehko ja melko toisenlainen biisi lisänä:
http://maihinnousu.net/s/26957

Vuosia sitten täällä Muusikoiden netissä oli hurjat kiistat (löytyvät kai tuolta rumpaliosuuksista vieläkin) etu- ja takakenoisesta rummutustyylistä. Itse en ole rumpali, vaikka rakastankin omien biisieni rummutusta omissa versioissani, ja olen ymmärtänyt, että kuulun tuohon ensin mainittuun ryhmään tyylillisesti. Yleensä 'oikeat' rumpalit eivät pidä minun rummutusosuuksistani, johtuneeko sitten siitä, että - kuten eräs rumpaliystäväni on arvellut - että siis soitan rumpuja, kuin soittaisin kitaraa. Siis aina juuri 'huulilla', kun tahdin isku tulee. Voi olla tottakin, enkä kai muuten tahtoisi iskua ottaakaan niiden avulla.

Huomasin jo aiemmassa versiossanne tuosta ekabiisistä, että Teidän rumpalinne kuuluu tuohon jälkimmäiseen ryhmään, jos ei se sitten selity nauhoitussysteemienne kautta. Toiset kuulemma vain ovat sen tyylin kannattajia. Tarkemmin en osaa siihen eroon puuttua. Lukekaa, mitä ihmiset ovat riidelleet siitä..?

Katsoin, missä osuudessa siitä oli juttua silloin, ja ainakin 'Rummut: Soittaminen' ja kitarapuolellakin taisi siitä olla hakusanalla 'sleepaaminen' keskustelua, mutta pääasiassa aikoinaan se riehuminen tapahtui tuolla rumpu-puolella. Hakusanat 'takakeno', 'etukeno', jne.

Outoja huomioita sinänsä - minä aina vain soitan, funtsimatta mitään tuollaisia, mutta sinänsä mielenkiintoisia ajatuksenirrottajia nuo asiat.

Kitarat taisivat siinä ekan biisin aiemmassa versiossa kuulua rajummin, vai eikö..?
Stone
04.02.2017 19:11:46 (muokattu 04.02.2017 19:14:10)

Hansu E: Vuosia sitten täällä Muusikoiden netissä oli hurjat kiistat (löytyvät kai tuolta rumpaliosuuksista vieläkin) etu- ja takakenoisesta rummutustyylistä. Itse en ole rumpali, vaikka rakastankin omien biisieni rummutusta omissa versioissani, ja olen ymmärtänyt, että kuulun tuohon ensin mainittuun ryhmään tyylillisesti. Yleensä 'oikeat' rumpalit eivät pidä minun rummutusosuuksistani, johtuneeko sitten siitä, että - kuten eräs rumpaliystäväni on arvellut - että siis soitan rumpuja, kuin soittaisin kitaraa. Siis aina juuri 'huulilla', kun tahdin isku tulee. Voi olla tottakin, enkä kai muuten tahtoisi iskua ottaakaan niiden avulla.

Huomasin jo aiemmassa versiossanne tuosta ekabiisistä, että Teidän rumpalinne kuuluu tuohon jälkimmäiseen ryhmään, jos ei se sitten selity nauhoitussysteemienne kautta. Toiset kuulemma vain ovat sen tyylin kannattajia. Tarkemmin en osaa siihen eroon puuttua. Lukekaa, mitä ihmiset ovat riidelleet siitä..?

Katsoin, missä osuudessa siitä oli juttua silloin, ja ainakin 'Rummut: Soittaminen' ja kitarapuolellakin taisi siitä olla hakusanalla 'sleepaaminen' keskustelua, mutta pääasiassa aikoinaan se riehuminen tapahtui tuolla rumpu-puolella. Hakusanat 'takakeno', 'etukeno', jne.

Outoja huomioita sinänsä - minä aina vain soitan, funtsimatta mitään tuollaisia, mutta sinänsä mielenkiintoisia ajatuksenirrottajia nuo asiat.

Kitarat taisivat siinä ekan biisin aiemmassa versiossa kuulua rajummin, vai eikö..?

Kiitos tuosta rumpali näkökannasta ja itsehän kitaristina en osaa tuohon ottaa kovinkaan kantaa (kunhan se vaan toimii), mutta sikäli hienosti kuulet, koska 1. aiemmassa versiossa (Almost human) rumpuja todellakin soitti kitaristi ja tässä tuoreemmassa ihka bändin oma rumpali.
Saattaa olla, että aiemassa versiossa osa kitaroista oli mixattu enempi pintaan ja tämä nyt tasaisempi. Ehkäpä hyvässä kuin pahassakin, ettei soittovirheitä tai hätäilyä mielestäni tässä jälkimmäisessä niinkään enään kuultavissa. Sano sinä nämä...minä olen aika jäävi arvioimaan biisin tekijänä puoluettomasti kokonaisuutta ;)
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
eliastone
05.02.2017 18:14:56 (muokattu 05.02.2017 18:15:45)
Urja on palannut, tiukempana ja musikaalisempana kuin koskaan! Tässä ensimmäinen lohkaisu tulevalta "Saturnus" -ep:ltä. Mitäs diggaatte?

https://www.youtube.com/watch?v=vlo8r2iJM7k&t=1s
"How low can you go?"
naiho
06.02.2017 19:28:20
soihtu55: ........

Sinulla on kauniista soiva ääni ja kappale tasapainoisen varma. Laulatko myös Suomeksi? no videosta, että ihan ok. Sopii kappaleeseen.

Suurkiitos! Laulan toki joskus myös suomeksi, mutta EP:tä teen tällä hetkellä englanniksi. Musavideossa annoin vapaat kädet ohjaajalle kertomatta tarkemmin omaa näkemystä biisin tarinasta.
Vilperum
12.02.2017 23:15:02

Meidän vaasalainen suomirockbändi Prinssi Rohkea ja Erämaan Rotat julkaisi just uuden musavideon "Bereniken hiukset": https://www.youtube.com/watch?v=dIbgtGaDZyU

Aikaisemmin ollaan tehty tällasta:

Terveisiä Erämaasta! -EP (2014)
Levyllä vieraili koputuspalvelun äänenäkin tunnettu Reidar Wasenius: https://www.youtube.com/playlist?li … =PLd-Cvl5H76YvBCIIPX-GafFbOfvEeL34k

Unelmoiden läpi elämän -CD (2015)
"Poseidon"-musiikkivideo: https://www.youtube.com/watch?v=wy1hUkdgaxw
Koko levy Spotifyssa: https://open.spotify.com/album/1cYwtb5CPSPuFuCqibOo0h

Sivut ja esim. keikkatiedot parhaiten Facesta! www.facebook.com/prinssirohkea

"Jykevää ja innokasta asennetta, tarttuvia koukkuja, humoristisiakin sanoituksia bändi jatkaa suomalaisen melodisen punkpopin perinnettä varhaisen Eppu Normaalin ja Kollaa kestään hengessä. Varsinkin jälkimmäinen tulee elävästi mieleen myös Eemu Laurilan lauluäänestä."
-Pekka Koskivaara/Retrokkiblogi (Unelmoiden läpi elämän -arviosta)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt