Stone: Pitkästä aikaa jotain julkaistavaksi Poe's Army nimikkeellä oman bändikuvion ulkopuolelta. Ei tarkoita etteikö koko ajan jotain kehitteillä, mutta aika rajallisempaa meillä kahdella vanhemmalla herralla.
Nyt materiaali suoraviivaisemnpaa aiemmista proge/folk demoista poiketen. En väitä etteikö tekniikoita ym. olisi voinut hioa vielä paljonkin, mutta taas tullaan tuohon "ajankäyttöön" ;)
Kuitenkin...
https://poesarmy.bandcamp.com/track/her-underworld
Rakentava palaute otetaan myötämielisesti vastaan. Minä olen kyllä hirmuinen valehtelija... En vain voi jättää säveltäjää ja soittajia epävarmuuteen funtsimaan, "Missä vika, kun ei ketään kiinnosta?"
Haluan siis sanoa ainakin jotain, ei ehkä mitään rakentavaa, mutta ainakin tiedätte, että olen kuunnellut Teidän musiikkianne, ja kirjoitan siitä:
"Her Underworld";
Taustalta kuuluvat kuoromaiset, hiljaisemmat, mutta voimalliset pitkät lauluosuudet ovat hyvä lisä tähän ja ainakin "Lonely Spirit":iin.
Ja yleensäkin mielestäni olette tyylillisesti 70-luvun hippimusiikin alueella kotonanne, minusta se on hieno asia. Siellä oli hurjan laaja skaala kaikessa, mitä vain pystyi keksimään omaan musiikkiinsa.
Taisitte muistaakseni molemmat olla kitaristeja? Niin minäkin arvelen olevani, tai olenkin.
Laulussa on hiukan epätarkempia paikkoja, muttei pahoja ollenkaan, siitä ei tarvitse huolestua.
Tuli mieleeni, että tästä biisistä voisitte joskus tehdä vielä rankemman, tai ainakin tulkinnaltaan aktiivisemman uuden version, on mielestäni sen arvoinen.
"Deliverance";
Rummuissa olin kuulevinani hieman kiirehtimistä? Ja taisi olla, että kitaristi rummuttaa, vai muistanko väärin? No, jos muistan oikein, voin sanoa, että ns. 'oikeat' rumpalit vihaavat minun rummutustani, ja yksi selitys saattaa olla ehkä oikeakin: eräs rumpalikaverini arveli, että soitan rumpuja, kuin soittaisin kitaraa. Korostuksia ja katkoja tulee, kuten kitaraa kompatessa. Mutta jotkut eivät sano mitään syytä, joku sanoo, että soitan epätarkasti. Helvetillistä...
Biisi on jälleen ihan ok, ja äänityslaatu jostain syystä siistimpi ja 'parempi', kuin uusimmassanne.
"Lonely Spirit";
Tämä olikin tuttu biisi, ehkä tuo edellinenkin.
Tällaisia kuvioita ja ideoita kudoksessa synnyttävät ehkä vain kitaristit. Tai niin arvelen. Biisejä voi säveltää niin monella tavalla, alusta lopetukseen.
"Good Day in Heaven";
Laulussa jälleen hieman tarkentamista, mutta ei pilaa mitään silti.
Lopetus oli kuin kantelemusiikkia, eli kansanmusiikkia, joka on ihan hieno homma.
Yleensäkin: minusta Te teette Hippimusaa, joka on itsellenikin rakas alue. Minun sanomisillani ei ole mitään merkitystä, jatkakaa vain omaperäisien biisienne tekoa sanoistani välittämättä.
Ovat hyvin neitseellisiä, eli eivät tuo mieleeni mitään jo olemassa olevaa teosta. Lisää vain biisejä, niin maailma paranee vähän kerrassaan!