Ihan Hyvä. Alkuvaiheen liidikitaran panorointi kovaa laitaan teki vähän ilkeää jo kajareilla kuunnellessa. Luureilla tulisi varmaan se ikävä tunne, kun korva meinaa irrota. Saundipuoli on ihan ok, paitsi että rummut on turhan takana ja kitara taas tyrkyllä minun makuun. Suurin heikkous on kuitenkin, että juuri tällaista jyrävallikitaraa on kuultu aika paljon jo. Pitäisi tehdä niillä jotakin todella uutta, jotta kiinnostus heräisi. Kitarat muuten kuulostivat erittäin mallinnetuilta. Miten lienee tehty? Sävellys puhkikalutussa hevimaastossa ihan kuitenkin mielenkiintoinen. Sovituksessa tarpeeksi rytmikikkaa ja dynaamista vaihtelua, jotta mielenkiinto säilyy. Toimivia koukkuja pitkin biisiä. Ja siitä plussaa, että biisiä ei ollut turhaan venytetty, vaikka osia olisi ollut riittämiin sitäkin ajatellen. Jopa laulusuoritus on kohtuullisen miellyttävä, mikä on mukava yllätys. Vähän tarpeetonta Yö-paatosta ehkä jossain välissä ja kuulemani perusteella "hän makaa vain ja hodottaa", mikä kuulostaa melko hoopolta. Muuten oikein hyvä siis. Sitten ne huonot uutiset: sanat on mulle puolet biisiä, varsinkin "vakavamielisessä" musiikissa. Tässä ne, joista sain parilla kuuntelulla selvää, eivät - kauniisti sanottuna - puhutelleet. Syy on yksinkertainen: en löytänyt sanoista mitään syvyyttä. Mitä tässä haluttiin sanoa? Että joku on haudattu elävältä ja se on kauheata? Koska en ymmärtänyt mitään muita ulottuvuuksia, tämä menee minulle samaan kategoriaan Speedyn ja Sakun "Paha keisari syö kaikilta pään" -vuodatuksen kanssa. Ja olihan siellä kai joku kielioppivirhekin. Tyylikeinona sellainenkin toimii - tässä oli luullakseni kuitenkin kyse virheestä. Ja sekin sattuu meikäläisen korvaan. Ostaisin: sävellys ja sovitus onnistuneet, soitto & laulu kulki hyvin Jäisi kaupan hyllyyn: tällaista kuulee paljon, sanat eivät auenneet Kouluarvosana: 7+ Rok. DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään.
"Uniikki unikorni olikin korni koni!" |
Paljon kiitoksia asiallisesta kommentoinnista, tälläistä kaivataan. Kyllä, sanoituspuoli on sitä mitä on. Mutta, kun tutustuu esim. death metal lyriikoihin niin ei niissäkään (yleensä) paljoa sanottavaa ole (ja tällä en tahtonut pahoittaa kenenkään DM fanin mieltä). Totta on että emme todellakaan soita death metallia tai sinnepäinkään, mutta silti. Mutta, mielipiteitä on monia ja niistä on paha väitellä. hiljaisuus rokkaa kovemmin |