Aihe: Asko ja Hevikellit : Neppitrilogian paluu
1
Demostudio
18.03.2004 14:20:34
Bändin nimi: Asko ja Hevikellit
Kappaleen nimi: Neppitrilogian paluu

URL: http://.com (Mp3)

Koska täällä näyttää olevan paljon uutta kuulijakuntaa teen härskin liikkeen ja nostan nämä huumoripalat uudelleen arvosteltaviksi. (Anteeksi!)

Sitä paitsi viime kerralla biisit taisivat mennä jotenkin ohi, koska kommentteja kertyi ainoastaan muutama. (Säälistä?)

Ai, mitäkö on neppaaminen? Neppaus on autourheilua pienillä vanhanaikaisilla leikkiformuloilla. Ainakin meikäläisen ikäpolven kundit Helsingin seudulla ovat lähes kaikki harrastaneet sitä jossain lapsuutensa vaiheessa ja käyneet hurjia kisoja kotipihojen hiekkalaatikoilla. Nykyään tuo jalo urheilumuoto on kasvanut jo niin suureksi, että esimerkiksi Suomen MM Rallin yhteydessä Jyväskylässä järjestetään joka vuosi oma kilpailu. (Osanottajat ovat suurimmaksi osaksi aikuisia miehiä.)

Neppauksen säännöt löytyvät esim. seuraavalta sivulta http://koti.mbnet.fi/neppis/reglesdegp.html Sivulla näkyy myös oikean neppiksen kuva :-)

1. Kellikuningas
http://members.surfeu.fi/op/Kellikuningas.mp3

2. Kuolikseen
http://members.surfeu.fi/op/Kuolikseen.mp3

3. Asko neppaa
http://members.surfeu.fi/op/Asko_neppaa.mp3

Olkaat hyvät!
zapster
18.03.2004 14:57:48
No voe .......ta. : )

Näin Nu-neppaajan näkökulmasta pakko antaa heti kuulematta 9.

Selkeetä kesähitti ainesta ( taidan olla puolueellinen ).

Musiikillisesti en kummemmin perusta huumorimusasta mut tän kerran joka biisille 9 tai 10...päättäkää itse ; )
Sound and technique are obviously two different thing`s, he`s got both, I´ve got volume. Nigel Tuffnel Joe Satrianista
Velli
18.03.2004 16:44:54
Kellikuningas oli ihan ok piisi. Asko neppaa ei ollut ihan niin hyvä, mutta Kuolikseen oli SAATANAN LOISTAVA!!!! Sitä aion kuunnella repeatilla koko viikonlopun!!!!
Timo JM
19.03.2004 09:14:06

Mä olen auliisti jakanut täällä aikaani ja yrittänyt antaa mahdollisimman paljon palautteita eri biiseistä. Olisi kiva jos näihin irroitteluihin saisi, vaikka pienenä vastapalveluksena, enemmän kommentteja. Kiitos.
"Pelasta päiväsi ja jymäytä pitkätukkaa."
NHR
19.03.2004 10:34:02

Olisi kiva jos näihin irroitteluihin saisi, vaikka pienenä vastapalveluksena, enemmän kommentteja.

Niinhän se aina olisi, kunhan ei sitten vaan menisi pelkästään siihen, että kaverit vain kehuvat vastavuoroisesti toistensa biisejä. Ei ole kovin rakentavaa sellainenkaan, jos toki ei ole joku "tää oli ihan paskaa" -kommenttikaan.

No okei, olen saattanut näistä jotain aikaisemminkin sanoa, mutta nyt kun ne ovat näin mukavasti yhdessä paketissa, niin...

Kaksi ekaa biisiä ovat jopa lähes loistavia, hyviä kertosäkeitä, soundit kohdallaan jne. Sanoitukset eivät taas kosketa millään tavalla, kun ei ole tuota kyseistä lajia koskaan tullut harrastettua. Viimeinen ei ehkä ole biisinäkään niin hyvä. Mutta noita kahta ekaa voisi kyllä kuvitella vaikka radiosta kuuntelevansa, jos sanat olisivat "järkevämmät". Levyä tuskin silti ostaisin, ei ole kuitenkaan aivan niin paljon minun makuuni tämä tyyli. Neppausporukoissa niistä voisi kyllä hittejä vielä tulla, jos eivät sitä jo ole.
...onhan ne nätit naiset usein kauniita oli ne sitten alasti tai ei. - PJS
drlecter
19.03.2004 10:43:40

Vaikea kommentoida sellasta mitä ei itse tule kuunneltua.
Just tällänen suomirokki ei kolahda mutta on kait ihan genressään ihan hyvää matskua..
http://koti.mbnet.fi/corrupte/index.html
Timo JM
22.03.2004 11:17:21 (muokattu 22.03.2004 11:26:12)

Haukkukaahan nyt jos ette kehua kehtaa.
...siis mun mielestä.
Vaatturi
23.03.2004 00:11:56

Eka ja toka on loistavia ja se kolmaskin on ihan kiva ;D... tulee kesä mieleen se on aina hyvä juttu =) stemmalaulua voisi olla enemmän... tosin se on vain minun mielipiteeni...
Kuollut kissa hauku ei... Häiriö
Velli
24.03.2004 12:49:27
Pitää vielä kerran kehua tuota Kuolikseen-biisiä! Se on oikeasti aivan sairaan hyvä piisi! Jos laulaja olisi vähäsen parempi ja sanoitukset olisi englanniksi ja kertoisivat perus rock-meiningistä, niin tämä olisi ehdottomasti paras kuulemani biisi demopalstalla. Vaikka eipä se nytkään kaukana siitä ole. Lyhyt kitarasoolo sen puheosuuden paikalle olisi myös ihan jees.
Timo JM
25.03.2004 21:23:21

Pitää vielä kerran kehua tuota Kuolikseen-biisiä! Se on oikeasti aivan sairaan hyvä piisi! Jos laulaja olisi vähäsen parempi ja sanoitukset olisi englanniksi ja kertoisivat perus rock-meiningistä, niin tämä olisi ehdottomasti paras kuulemani biisi demopalstalla.

Hienoa, että joku diggaa!

Eikös rockmusassa tärkeintä ole itse meininki ja vasta sen jälkeen sanat? Mun mielestä näissä neppijutuissa on just se fiilispuoli kohdallaan. Tekstien aiheesta voidaankin sitten olla montaa mieltä.

Nimim. "Biisien miksaaja"
...siis mun mielestä.
NORTON
25.03.2004 21:53:39

Kellikuninkaassa on armottoman positiivinen kasarimeininki. Kuolikseen jatkaa jokseenkin samaa linjaa.

Voisin kuvitella että toisilla sanoilla nämä biisit menisivät jollekin suomigospel-bändille ihan kympillä.

Jotenkin tuli sellainen epäuskoinen olo, että ei näitä ole voitu ihan tosissaan tehdä, ihan siis soundien ja elämäniloisten sävellysten tähden.

Hyvin oli silti toteutettu. Vähän menin vain ymmälleni tästä matskusta.
Anteeksi!
Timo JM
30.03.2004 11:03:54

Jotenkin tuli sellainen epäuskoinen olo, että ei näitä ole voitu ihan tosissaan tehdä. Hyvin oli silti toteutettu. Vähän menin vain ymmälleni tästä matskusta.

Jep, tää on just sitä kuuluisaa huumoria! :-D
...siis mun mielestä.
Jami
07.04.2004 19:53:12

Nyt kotistudio vähän pettää. En saa sanoista tolkkua. Ootko siistiny alapään niin että botnekin hävis? Perusterve kyllä tämä äänitys. No se näistä epäolennaisuuksista.

Soitanta on erittäin rehellistä ja suoraviivaisen istuvaa. Tarkkaa ja taitavaa. Turoshevig tuli mieleen. Tässä on paljon mistä tykkään. Sovitukset istuu hyvin ja toimivasti soitettuja. Bändi on varmasti aivan mielettömän suosittu piireissä jotka ovat neppaamisen termeissä sisällä ja tietävät tunnelmat. Ulkopuoliset, kuten minä, joudutaan vaan arvioimaan musaa ilman syvempää sanomaa. No sisäpiiri on aina sisäpiiri.

Näistä "sisäpiiri"-jutuista tarvitaan myös bändien esityksiä. Nehän ne parhaiten puree. Menestyksen suuruus aina sitten riippuu sisäpiirin suuruudesta. Hevikellien touhusta voi kyllä hyvällä omallatunnolla diggailla ihan musapohjaltakin. Sen verran laadukasta soitantaa.
Aharistaa. Tämä saatanan lakeus. Ei sen vertaa puuta jotta sais ittensä hirtettyä.
Timo JM
07.04.2004 20:55:50 (muokattu 07.04.2004 21:08:49)

En saa sanoista tolkkua.

Siis eikö kuulu vai eikö mene perille? Laulu on miksattu tarkoituksella rock-henkisesti hieman alas. Itse en kyllä koe, että se olisi liian alhaalla, mutta voihan sitä tietysti kuuroutuakin sen suhteen kun tarpeeksi kauan vääntää.

Ootko siistiny alapään niin että botnekin hävis?

Mun mielestä bassoa ei voi kyllä enempää laittaa jos halutaan pysyä hyvän maun rajoissa. Millähän vehkeillä mahdat kuunnella?

Perusterve kyllä tämä äänitys.

Valitettavasti todellisuus on täysin päinvastainen. Alkuperäinen äänimateriaali on erittäin hmm, vaatimatonta tasoa. Eli tässä on pyritty samalla todistamaan vanha väite "paskasta ei saa konvehtia" aikansa eläneeksi.

(Kiva muuten, että miksausta kommentoidaan, koska se on se mun osuus tässä jutussa.)

Hevikellien touhusta voi kyllä hyvällä omallatunnolla diggailla ihan musapohjaltakin. Sen verran laadukasta soitantaa.

Kiitokset tekijöiden puolesta. Diggaajan ominaisuudessa mäkin halusin päästä näitä ruuvaamaan :-)
...siis mun mielestä.
Jami
07.04.2004 21:39:53

Siis eikö kuulu vai eikö mene perille? Laulu on miksattu tarkoituksella rock-henkisesti hieman alas. Itse en kyllä koe, että se olisi liian alhaalla, mutta voihan sitä tietysti kuuroutuakin sen suhteen kun tarpeeksi kauan vääntää.

Sanat ei erotu. Onko laulussa joku efekti joka häiritsee? Alan harrastajat varmaankin asiat erottavat mutta mun pitää oikein heristää korvaa ja sittenkin sanat menee ohi. Eli ei kuulu ja menee muutenkin ohi.

Mun mielestä bassoa ei voi kyllä enempää laittaa jos halutaan pysyä hyvän maun rajoissa. Millähän vehkeillä mahdat kuunnella?

Kuuntelen Studio Jamitallin pro-tasoa paremmilla laitteilla. Norah Jones saa tällä kuuntelulla itkemään. Genelekit on huonoja tähän kuunteluun verrattuna. Sä oot lähes kaiken alle 120herzisen niistäny pois. Botne tulee alle 200 herzisistä ja niitäkin on tuossa äänitteessä erittäin säästeliäästi. Ainakin tässä mp3-tallenteessa.

Valitettavasti todellisuus on täysin päinvastainen. Alkuperäinen äänimateriaali on erittäin hmm, vaatimatonta tasoa. Eli tässä on pyritty samalla todistamaan vanha väite "paskasta ei saa konvehtia" aikansa eläneeksi.

Olette vahingossa siis äänittäneet soittimet sellaisena kuin soittimet on. Mä arvostan sellaista.

Kiva muuten, että miksausta kommentoidaan, koska se on se mun osuus tässä jutussa.

Juuri siksi halusinkin näkemykseni kertoa.

Vois saada tästä kuvan että hyökkään enkä tykänny. No hyökkään ehkä mutta tykkäsin kyllä kuten edellisestä kommentistani voi lukea.
Aharistaa. Tämä saatanan lakeus. Ei sen vertaa puuta jotta sais ittensä hirtettyä.
Timo JM
07.04.2004 22:46:57 (muokattu 07.04.2004 23:06:47)

Kuuntelen Studio Jamitallin pro-tasoa paremmilla laitteilla. Norah Jones saa tällä kuuntelulla itkemään. Genelekit on huonoja tähän kuunteluun verrattuna. Sä oot lähes kaiken alle 120herzisen niistäny pois. Botne tulee alle 200 herzisistä ja niitäkin on tuossa äänitteessä erittäin säästeliäästi. Ainakin tässä mp3-tallenteessa.

Mielenkiintoista! Mä en kyllä pidä itseäni minään homekorvana ja mun mielestä toi bassopää on suht terveellä pohjalla. Piti oikein avata noi mp3:set WaveLabissa. Spectrum Meter vahvistaa mun kuulemani ja näyttää, että siellä on roimasti tavaraa vielä 100 Hz alapuolellakin. Leikkaus tapahtuu vasta 50 Hz alapuolella. Ettet nyt vain kiusaisi?

Tsekkaa kuva:
http://members.surfeu.fi/op/Spectrum_Meter_Kellikuningas.gif
...siis mun mielestä.
Jami
08.04.2004 12:20:24

Ettet nyt vain kiusaisi?

No joo. Tunnustan. Monelta kaupallisesti menestyneeltäkin levyltä löytyy huonompaa jälkeä.
Timo JM
08.04.2004 15:19:21 (muokattu 08.04.2004 17:16:52)

Monelta kaupallisesti menestyneeltäkin levyltä löytyy huonompaa jälkeä.

Aah, saanko mä siis kehuja? Oi, kun ne lämmittää mukavasti! Olen meinaan aika hirviästi pannut energiaa näiden juttujen opiskeluun itsekseni. Kiitos kiitos! Kyllä nyt taas jaksaa vääntää.

(Vai etkö kehtaa tunnustaa, että kuuntelussa oli sittenkin häikkää?)

Saa muuten muutkin kehua, ainakaan vielä ei kyllästytä ;-)
...siis mun mielestä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt