Näin kappaleen lävitse kuultuani todettakoon, jotta soitto pelaa sangen mallikkaasti ja tarkkaan, sen suhteen ei moitteen sanaa löydy. Mutta.. Omaperäisyydellä tässä ei juuri järin ratsasteta. Erityisesti suomalaisten folk metal -orkestereiden vaikutteet kuuluvat vaivaannuttavan selkeästi tästä läpi; etenkin haitarisyna saa aikaan perin ikävän "Onks tää jotain näitä tusina Finntroll-ripoffeja" -tuntemuksen. Sanoitusten osalta suosittelisin lämpimästi tutustumista oikeaan kansanperinteeseen ja shamanismiin (minulta saa kirjasuosituksia, jos kiinnostaa), mikäli tämäntyyppisistä aiheista on tarkoitus tehdä biisejä. Tällaisenaan teksti ei vaan oikein mitenkään toimi. Eli pähkinänkuoreessa: omaperäisyyttä vaan lisää ja rutosti sittenkin, perehtymistä laulettuihin aiheisiin ja kansanperinteisiin, niin kokonaisuus parannee varmasti huomattavastikin. :) http://www.hirwenkota.tk |
Kiitos. Imen tuon kritiikin itseeni parantaakseni ulosantoani. Sen verran pistän kuitenkin vastaan, notta perinteitä tämän biisin ei ole tarkoituskaan tuoda esille. Teksti on lähempänä väkivaltaista lasten iltasatua. Sävellys on joka tapauksessa useamman vuoden vanha, kuten myös teksti. Toivottavasti olen oppinut jotain ja nykytuotanto olisi omaperäisempää sekä vakavampaa ja asiantuntevampaa :) Edit: Mutta olen kuitenkin todella iloinen siitä, että kappale aiheutti palautteen, toisin kun muut kappaleet tähän mennessä. |
Sen verran pistän kuitenkin vastaan, notta perinteitä tämän biisin ei ole tarkoituskaan tuoda esille. Teksti on lähempänä väkivaltaista lasten iltasatua. Vaikkei perinteisyyksiä olisi tarkoituskaan sellaisenaan tuoda millään tasolla esille, kannattaa silti uhrata aikaa niiden selvittämiselle. Silläpä juuri silloin saattaa omaan näkemykseen saada hieman syvyyttä enemmän, kuin että jos sivuutetaan moinen homma epäoleellisena. ;) Mutta olen kuitenkin todella iloinen siitä, että kappale aiheutti palautteen, toisin kun muut kappaleet tähän mennessä. Jeps, eipä tuossa mitään. :) Ajattelin pistää parisen sanaa, kerta osui tämä topiikki muista eniten erottuen silmään. http://www.hirwenkota.tk |