Aihe: Kosteusprosentti : Oravanpyörä (Rock/Pop)
1
Demostudio
11.04.2007 00:49:13
Bändin nimi: Kosteusprosentti
Kappaleen nimi: Oravanpyörä

Genre: Rock/Pop

URL: http://www.students.tut.fi/~kiiskit/kosteusprosentti_oravanpyora.mp3 (Mp3)

Murisevaa rokkia suomenkielellä. Ihan mieletöntä...
Sistis
11.04.2007 12:03:02
Pakkohan sitä on tuttujen jamppojen biisiä kommentoida, varsinkn kun biisin teksti on minun kynästäni lähtenyt.

Tekstiä en siis sen suuremmin analysoi, mutta Hude olisi voinut hieman huolellisemmin lukea lapusta, mitä sinne on kirjoitettu. Parissa kohtaa tulee näet päästettyä suusta jotain pseudosuomea.

Ensimmäinen säe siis pitäisi mennä:

Olen kuunnellut satakieltä kun se laulaa öisessä puistossa
Olen kuullut NOIN sataa kieltä...

Ja samanlainen pieni moka tapahtuu toisessa säkeistössä. Siis:

Olen nähnyt NOIN sata unta joissa kaupunki peittyy tuhkaan
Olen nähnyt kun sataa lunta...

Eli keikoilla sitten tuohon korjausta. Ja levydiilin jälkeen tehtyyn uusittuun versioon. :)

Itse biisiin sitten... hemmetin hyvää jamittelua. Saattaa kuulostaa alkuun hieman eteenpäin kaatuvalta tekeleeltä, mutta parin kuuntelun jälkeen tähän pääsee jo täysin sisälle. Laulu on tutusti hemmetin hyvässä kuosissa. Kappaleen loppupuolella tulevia pieniä kitaratilutteluja voisi viljellä ehkä jopa rohkeammin, ne näet toimivat helvetin hyvin.

Tämä on varmuudella toimiva live-kappale. Levylläkin tämä pelaa komeasti. Pitää tutustua noihin muihinkin kappaleisiin.
"Jokaisen ekstentristä suomirokkia diggaavan ihmisen lempiyhtye Piru Kange" (Tommi Wehmas @ Stalkermusic)
Imper
13.04.2007 19:14:28

Jea! Kiitos kommentoinnista, hyviä pointteja! Kommentoikaahan lisää!

Ja vielä lisäykseksi: biisit äänitti ja miksasi samic ja masteroinnista vastaa askomiko.
Everyone is a per-son
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt