Aihe: Grazy Mama & the Sidekicks : 5 uutta kappaletta (Rock/Pop)
1 2 3
Demostudio
13.02.2006 22:23:19
Bändin nimi: Grazy Mama & the Sidekicks
Kappaleen nimi: 5 uutta kappaletta

Genre: Rock/Pop

URL: http://koti.mbnet.fi/rikuke/mama (Mp3)

Seuraavasta osoitteesta pääset kuulemaan Grazy Mama & the Sidekicksin uutta matskua. Biisejä on viisi, toinen toistaan hyvin paljon enemmän tai vähemmän erilaista.

Olkaa hyvät, kuunnelkaa.. ja palautetta täällä demostudiossa otamme enemmän kuin mielellään vastaan. Kiitos.

Täältä voitte ladata biisit:

http://koti.mbnet.fi/rikuke/short-call.html

Ovat siellä toistaiseksi, mutta jossain vaiheessa joudumme tekemään tilaa taas uudelle matskulle;)

Terveisin Daddy Ritchie / Grazy Mama & the Sidekicks
BaariMikko
13.02.2006 23:19:32

Kuuntelin koko pläjäyksen kerran läpi, tämä ei siis ole mikään syväanalyysi. Vaan joka tapauksessa ehdottomasti parhaan vaikutuksen näistä biiseistä teki "Puut vain nukkuvat" - sai korvat hörölle ihan eri malliin. Muista biiseistä ei samalla lailla jäänyt jälkifiiliksiä kuin tästä.

What the Hell -tyyppistä menoa jäin odottamaan lisää.
Life is very short, and there's no time for fussing and fighting, my friend - I have always thought that it's a crime
Osta reggaeta! Surviainen - Olenkorento
KooAa
13.02.2006 23:34:53
Musta kissa ja Aamu - hyviä biisejä mutta laulu sais olla siistimpää, siis ilman niitä rääkymisiä. Minusta ei sovi biisin tunnelmaan.

Muut biisit hieman kesympiä kokonaisuuksia. Kaikenkaikkiaan kuitenkin positiivinen kuva jäi, senverran hyvää materiaalia.
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen.
Jussi Guitar
14.02.2006 03:11:59
Jaaha, tiukkaa kritiikkiä tulossa.

Saundit nkp=(niinkupitääki)
miksaus nkp

Suru ansa
Säkeistön laulu osuudet ei oikein tavottanu, mut kersin laulut rokkas ihan niinku pitääki. En tiedä miks, mut mun mielestä jokasessa biisissä pitää olla maailmanvaltiaskitarasoolo. Vika on varmaan mussa mutta jotenki mä en osaa sanoo suomenkielisestä musiikista muutaku et se on vireessä ja oikein soitettu.

Musta kissa-nakit irti
Heeeelllll jeeeeaah, kitara rokkaa. mimmillä on ihan rokkaava saundi tosin paris kohdas meni vehä överiksi karjuminen tai en mä tiedä jos se olis tullu englanniksi niin kukaan ei varmaan huomais mitään. kivoja ne "da d a ddad dadadada" jutut".

Aamu
magee Hendrix emulaattori siinä kitarasaundis. Missä on maailmanvaltiaskitarasoolot. hyvä riffi mut jotenki ei tavoita vanhaa paskiaista.

Puut vain nukkuvat
Laulu toimii ylivoimasesti parhaiten näistä biiseistä, onko jopa eri mikkiin tai etuasteeseen laulettu, tai sitte viimesenä miksattu, mutta sellanen selkeys mitä muissa biiseissä ei ollu huokuu tosta lauluraidasta. Paras tähän astisista ja mä kuuntelen näitä tässä järjestyksessä ku "arvostelen".

Eternally feelings
Perkeles englantia. kyllä tää on ookoo tavaraa
PELIMIES SOITTAA VAIKKA OVIKELLOLLA RITARIÄSSÄN TUNNARIN NIIN ETTÄ SE SWENGAA JA SAUNDAA.
Mika Antero
14.02.2006 08:57:42 (muokattu 14.02.2006 08:58:44)
Grazy Maman loistava rokkenroll -ääni säväyttää aina. Toistan itseäni: Mama on vissiin Suomen kovin tai toiseksi kovin rokkimimmi. Bändi soittaa hyvin, toimii kuin tauti ja on Maman arvolle oikein sopiva ryhmä.

Jos tätä viiden biisin pakettia vertaa siihen aiempaan demostudiolla olleeseen biisiryppääseen, niin kehitystä on tapahtunut joka osastolla huimasti, vaikkei mukana nyt olekaan yhtä hillitöntä menobiisiä kuin Throuw me up, liekö nuoruuden into vaihtunut jo vähän seestyneempään ajatusmaailmaan... Mutta nyt kaikki biisit ovat toimivia, hyviä kokonaisuuksia. Aiemmissa näytteissä oli biiseissä vielä monta raakiletta ja vähemmän toimivaa esitystä mukana. Edes suomen kieli ei tällä kertaa häiritse; aiemmin bändi toimi paremmin englanniksi. Suomeksi laulettuna on tietysti paremmat mahdollisuudet saada radiosoittoa.

Sen tarkemmin en kerkiä nyt kommentoimaan, mutta ehdottomasti demostudion parhaita rokkibändejä. On niitä muitakin yhtä hyviä ollut muutama, mutta enhän minä perhana muista niiden nimiä. Mutta jos tämä bändi Grazy Mamoineen ei lyö itseään läpi niin minen ymmärrä kyllä mistään mitään.
Pelsi
14.02.2006 15:43:49
Tehokkaan mainostuksen ansiosta minäkin eksyn silloin tällöin demostudioon...

Hyviä kappaleita kyllä, varsinkin Suru Ansan (onko yhdyssanavirhe tahallinen?) kertosäe on loistava. Mutta edelleenkin suosikkibiisini tältä yhtyeeltä on What the Hell, jonkatyylistä rokkausta kuulisin mielelläni enemmänkin.

Grazy Mama on kyllä loistava laulaja, ei siitä mihinkään pääse. Varsinkin nuo hiukan räkäiset rokkikohdat tulevat niin uskottavasti ettei keltään.
'It's a far cry from small boys in the park, jumpers for goalposts. Isn't it? Mmmmm. Marvellous.'
Eemil
14.02.2006 16:18:33
Enhän mä ymmärrä mitään tämmöisen musiikin päälle. Tilut puuttu kokonaan ja särövallit oli laimeat. :) Mutta oikke, hyviä biisejä jotka varmasti saa toteutettua vielä paremminkin!
Joka taas johtuu siitä että oon mä naisia yrittäny mutten oo onnistunu. -KMT K100 #2
Tetsuo
14.02.2006 22:38:11
hyvä meininki
paras kappale: nakit irti
"axemanilla on runoilijan nimi" -Ekman
Jackall
14.02.2006 23:10:33
Mukava kuunnella. Hyvät soundit, biisit toimii. Vähän jäi kaipaan sitä "vihaista Mamaa" ...tai toisaalta, olihan sitä ripaus tässä mustassa kissassa. Eipä muuta valittamista. Suosikkibiisiksi jäi edelleen What the hell. Kehujakin löytyy, mutta ei sitä nyt jurona suomalaisena viitsi alkaa kirjoittaan koko listaa=o) Jatkakaa!!
PS. Tämäkin meni asian vierestä!
baron
14.02.2006 23:58:29 (muokattu 14.02.2006 23:59:16)

Oottepas tuotteliaita!
Suosikkini oli Aamu, mitään muuta siihen ei kaivannut kuin räkäistä särökitarasooloa.
Kaiken kaikkiaan instruosuudet oli vähäisiä, onko kyseessä vain tähden säestysbändi?
Puut vain nukkuvat omaa potentiaalia humppakeikoillekin.
My name is Baron, Sir Baron.
Annaliini
15.02.2006 00:45:56
Mäkin nyt sitten ekaa kertaa kirjotan tänne demopalstalle. Saundeista ja miksauksesta ei auta sanoa nyt mitään, kun ääni tulee 2mm reijästä matkakoneelta.. Sävellykset kuulostavat kaikkiaan toimivilta, keikoille sitten vaan! Onhan teillä enemmänkin näitä uusia biisejä?

Musta kissa oli oma suosikkini. Intro on mieleenpainuva, laulu ja kitaramelodiat kulkee kivasti käsi kädessä ja laulajan ääni on Erittäin Rock :) Aamu oli hyvä, mutta jotenkin tuntui, että kys. laulaja ei ihan sanojen rooliin sovi, ellei sitten itse seiso kitara kädessä lavalla, kun kuullaan livenä. Tai jotenkin mun olisi helpompi kuulla tuo biisi kitaristi-laulajasolistin suusta :) Loppuspiikki oli hauska ja originelli ;) Puut vain nukkuvat -biisistä mulle tuli hiukan mieleen yhdistelmä Röyhkää ja Radio Novan perushumppaa. Tykkään siis Röyhkästä paljon, soittolistoista en niinkään... Mukavan positiivista ja tyylikästä meininkiä. Sanoituksissa voisi olla ehkä vähän enemmän särmää, mutta tämä on vain mun mielipide... Suru ansan säkeistöistä tuli väkisin mieleen Ultra Bra (vaikea olla muistuttamatta mitään) mutta kertsien ja loppukappaleen angstinen ja toisaalta toiveikas meininki "pelasti"
isojussi
15.02.2006 16:14:13
...Suosikkini oli Aamu...

Sama täällä.

Hyvää soittoo.

Biisimatsku vähän turhan "proleväritteistä" tämmöselle vanhalle kapitalistille.

Onkos mammalla vähän vireongelmia?

Kokonaisuutena ihan jees.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Jani The Rock
15.02.2006 17:05:43

Oukei, ruoditahan!

Suru ansa: Ehkä vähän proge sointukulku meitsille. Sanotus varsin hyvä. Rankka kohta olis ehkä saanut olla vielä raskaampaa jyräystä (tyyliin Mana Mana etc.) mutta kontrasti näinkin ihan oivallinen. Olisin kaivannut loppuun julmetunmoista kaulamikillä soitettua ujellussooloa.

Eternally feeling: Tosi hyvä. Tässä biisissä on atmosfääriä. Iskee heti paremmin, kun on englanninkielistä matskua. Maman äänessä on kyllä fiilistä ja meininkiä. Tykkäsin pirusti.

Musta kissa: Tässä biisissä kuulisin mieluusti pystybasson! Kertsi on äärimmäisen toimiva, mutta sanotuksesta en saanut kauheasti irti.

Aamu: Alun riffittely tosi hyvän kuuloista. Tuo mieleen Noitalinna Huraan rankimmillaan. Lauluosastolla ovelaa sanojen painotusta, pelaa aika hyvin.

Puut vain nukkuvat: Selkeää röyhkämäisyyttä havaittavissa, mutta kertsi kenties vähän turhan poppis. Basisti pistelee aika hienosti. Soolo olis ollut tässäkin poikaa.
Daddy Was A Preacher But Mama Was A Go-Go Girl! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2
Capu
16.02.2006 02:36:53 (muokattu 16.02.2006 02:42:33)
Soitto toimii helvetin hyvin. Kiva kuunnella ku soitto toimii noin hyvin yhteen.

Tykkäsin eniten Aamusta. Hyvät ne väliriffit. Jatkakaahan samaan malliin pojat.

Vähän kritiikkiäkin pitänee laittaa, kyllä te sen kestätte;)

Mamalla on tuo virepolitiikka vielä vähän hakusessa. Hyvällä rähinällä laulu tulee ja sen kuulee, että on vedetty tunteella. Ei löysä ääni ei ollenkaan, mutta ei vaan pysy vireessä. Jokainen pitkä veto vibraa vähän missä sattuu. Siihen kannattaisi panostaa jatkossa.

Kaikki fanit voitte hakkaa mut...

e. en voi sanoa, että laulu ei pysy sävelessä, koska nämähän ovat maman omia tulkintoja, mutta en kyllä päässyt tähän lauluun sisään sitten millään.
JCM
16.02.2006 13:08:07

Jeah, kiitos tähänastisista kommenteista!! Hienoa, että olette kuunnelleet.

Aamu- biisistä on muuten nyt englanninkielinen versio tuolla biisisivulla linkin takana, se kun taisi olla alunperinkin tarkoitus laittaa näytille:)

Jussi Guitar:

Suru ansa
En tiedä miks, mut mun mielestä jokasessa biisissä pitää olla maailmanvaltiaskitarasoolo.

Tätä on mietitty, ja itse asiassa mä olen itse sitä mieltä ollut alusta asti tässä jutussa, että ehkä parempi kun jättää sooloiluja vähemmälle kun musasta iso osa syntyy nimenomaan Maman laulun ympärille. Ja sit ku oon vielä vähän huono tuossa sooloiluhommassa niin paree ku antaa olla näin:)

Ja kun totta puhutaan niin esim. duo-keikoilla pelkkä kitarasoolo on hmm.. ehkä turhaa, ja kun biisejä on paljon niin kahdenlaisten sovitusten treenaaminen olisi myöskin työlästä. Eli soolottomuus on aikalailla kompromissi, mutta tokihan joitakin sooloja meiltä löytyy.. ihan joka biisiin ei vain parane tunkea;)

Aamu
magee Hendrix emulaattori siinä kitarasaundis. Missä on maailmanvaltiaskitarasoolot. hyvä riffi mut jotenki ei tavoita vanhaa paskiaista.

Kts. edellinen vastaus, tosta soolosta:)
Jeah, kitarasoundi on peräisin Peavey Classic 30, Morley NSW-wahista ja Epi LP Gold-topista.. tietty miksaajallakin on oma osuutensa soundiin:)

Puut vain nukkuvat
Laulu toimii ylivoimasesti parhaiten näistä biiseistä, onko jopa eri mikkiin tai etuasteeseen laulettu, tai sitte viimesenä miksattu, mutta sellanen selkeys mitä muissa biiseissä ei ollu huokuu tosta lauluraidasta. Paras tähän astisista ja mä kuuntelen näitä tässä järjestyksessä ku "arvostelen".

Tähän mä uskallan laulajan puolesta vastata, että samalla kokoonpanolla vedettiin kaikki biisit, ja oiskohan tää ollu sit kolmantena biisinä vuorossa.. ja sama järjestys tais olla miksauksessakin. Tää biisi oon vaan muutenkin niin erityyppinen ku muut, et se sen varmaan tekee.

Kenkkunen:

Grazy Maman loistava rokkenroll -ääni säväyttää aina. Toistan itseäni: Mama on vissiin Suomen kovin tai toiseksi kovin rokkimimmi. Bändi soittaa hyvin, toimii kuin tauti ja on Maman arvolle oikein sopiva ryhmä.

Kiitos, toivotaan, että Mama on bändistä samaa mieltä.. mehän olemma Mamasta ilman muuta samaa mieltä kanssasi:)

Jos tätä viiden biisin pakettia vertaa siihen aiempaan demostudiolla olleeseen biisiryppääseen, niin kehitystä on tapahtunut joka osastolla huimasti, vaikkei mukana nyt olekaan yhtä hillitöntä menobiisiä kuin Throuw me up, liekö nuoruuden into vaihtunut jo vähän seestyneempään ajatusmaailmaan...

Jep, myönnetään kyllä, että tekninen toteutus ensinnäkin on huolellisempi. Edellinen lätty oli enemmän ns. live- vetoa, eikä klikkiä käytetty. Tätä varten on jopa hiukan treenattu, jokainen tahollaan:)

Throuw me up EP on parhaillaan Akun tehtaalla painossa, ja ihan aluksi kun sitä suunniteltiin, tarkoitus ei ollut tämä.. se tavallaan puolivahingossa lähti kulkemaan ja aktivoi tämän bändin. Alkujaan se oli ihan harmiton, vaihtelun hakuinen, osaksi nettiprojekti. Mutta hyvä näin:)

Sen tarkemmin en kerkiä nyt kommentoimaan, mutta ehdottomasti demostudion parhaita rokkibändejä. On niitä muitakin yhtä hyviä ollut muutama, mutta enhän minä perhana muista niiden nimiä. Mutta jos tämä bändi Grazy Mamoineen ei lyö itseään läpi niin minen ymmärrä kyllä mistään mitään.

Kiitos mielipiteestäsi ja kannustavasta kritiikistä, myö jatkamme eteenpäin:)

Pelsi:

Hyviä kappaleita kyllä, varsinkin Suru Ansan (onko yhdyssanavirhe tahallinen?) kertosäe on loistava.

Vertaa "Throuw me up"- nimeen:) ..tai ehkä tämä on enemmänkin sanaleikki, Mama tietää paremmin;)

Mutta edelleenkin suosikkibiisini tältä yhtyeeltä on What the Hell, jonkatyylistä rokkausta kuulisin mielelläni enemmänkin.

Onhan sitäkin varmasti luvassa, tosiasia kuitenkin on, että elämme hetkessä emmekä suunnittele biisimatskua etukäteen. Sitä tulee mitä tulee ja ihan varmasti täräkämpääkin rokkia on vielä luvassa, takuulla ;)

Baron:

Oottepas tuotteliaita!

Koitetaan olla.. ja ollaankin, mutta harmiksemme emme ehdi millään purkittaa kaikkia biisejä mitä haluaisimme.. valmiita on melkoinen läjä ja tulee koko ajan lisää.

Kaiken kaikkiaan instruosuudet oli vähäisiä, onko kyseessä vain tähden säestysbändi?

Mamastahan tämä kaikki on saanut alkunsa, tärkein elementti näissä biiseissä omasta mielestäni on Maman tulkinta ja lyriikka, jota koitan/koitamme parhaamme mukaan tukea omine sävellyksinemme/instrumentteinemme.

Puut vain nukkuvat omaa potentiaalia humppakeikoillekin.

Jeh, mutta sen kehtaa soittaa rokkikeikallakin:)

Kiitti.

Annaliini:

Musta kissa oli oma suosikkini. Intro on mieleenpainuva, laulu ja kitaramelodiat kulkee kivasti käsi kädessä ja laulajan ääni on Erittäin Rock :)

Kiitti.

Aamu oli hyvä, mutta jotenkin tuntui, että kys. laulaja ei ihan sanojen rooliin sovi, ellei sitten itse seiso kitara kädessä lavalla, kun kuullaan livenä.

Ehkä Mama itse osaa kommentoida tätä jotenkin, jos näkee tarpeelliseksi, mutta nyt tuolla linkkisivulla on Aamu biisistä englnanninkielinen versio, tsekkaa sekin:)

..mutta tosihan on, että Mama ei näytä Juhannuksen jälkeisenä aamuna krapulaansa valittavalta suomaiselta luuserilta.. eli siinä mielessä lyriikan henkilön rooli ei ehkä kuvaa laulajaa itseään:)

Tai jotenkin mun olisi helpompi kuulla tuo biisi kitaristi-laulajasolistin suusta :) Loppuspiikki oli hauska ja originelli ;)

Loppuspiikki tossa biisissä, onkin oikeastaan alkuspiikki seuraavaan biisiin:)

Puut vain nukkuvat -biisistä mulle tuli hiukan mieleen yhdistelmä Röyhkää ja Radio Novan perushumppaa. Tykkään siis Röyhkästä paljon, soittolistoista en niinkään... Mukavan positiivista ja tyylikästä meininkiä. Sanoituksissa voisi olla ehkä vähän enemmän särmää, mutta tämä on vain mun mielipide...

Jep, tällaisia vertauksia on tosi mukava kuulla.. jänniä, itsellä ei ensimmäisenä välttämättä tule samat mieleen:)

Suru ansan säkeistöistä tuli väkisin mieleen Ultra Bra (vaikea olla muistuttamatta mitään) mutta kertsien ja loppukappaleen angstinen ja toisaalta toiveikas meininki "pelasti"

Et ole ensimmäinen, joka Ultra Brahan vertaa tätä.. heh, ja sekin on mukava kuulla. Saa itsekin uutta perspektiiviä biiseihin.

Jani:

Suru ansa: Ehkä vähän proge sointukulku meitsille. Sanotus varsin hyvä. Rankka kohta olis ehkä saanut olla vielä raskaampaa jyräystä (tyyliin Mana Mana etc.) mutta kontrasti näinkin ihan oivallinen. Olisin kaivannut loppuun julmetunmoista kaulamikillä soitettua ujellussooloa.

Kertsin kitarasoundia mietittiin, mut aateltiin että ois ehkä liikaa ollu kontrastia jos olisi vieläkin rankemmaksi heitetty.

Noihin olisi kiva soittaa sooloja, mutta just tällä hetkellä katsomme sen tarpeettomaksi.. kuten aikaisemminkin sanoin:)

Aamu: Alun riffittely tosi hyvän kuuloista. Tuo mieleen Noitalinna Huraan rankimmillaan. Lauluosastolla ovelaa sanojen painotusta, pelaa aika hyvin.

Noitalinna Huraa, jeah. Kiitti:)

Puut vain nukkuvat: Selkeää röyhkämäisyyttä havaittavissa, mutta kertsi kenties vähän turhan poppis. Basisti pistelee aika hienosti. Soolo olis ollut tässäkin poikaa.

Oho, enpä missään vaiheessa ajatellut tähän sooloa..:)

Kiitto kommenteista! Allekirjoituksesi natsaa aika hyvin tähän triidiin.. meillä nimittäin on tuon niminen biisikin.. Gogo girl:)

Capu:

Soitto toimii helvetin hyvin. Kiva kuunnella ku soitto toimii noin hyvin yhteen.

Tykkäsin eniten Aamusta. Hyvät ne väliriffit. Jatkakaahan samaan malliin pojat.

Kiitos.

Nyt on aamusta englanninkielinen versio saman linkin takana, tsekkaa sekin:)

Kiitoksia kaikille tähänastisista kommenteista vielä kerran.
Grazy Mama & Daddy Ritchie
Blood Rockers
"..tää oli ihan suunniteltu juttu!"
"..yks ennen sua, hetki vaan!"
superfly
17.02.2006 18:28:54 (muokattu 17.02.2006 19:09:08)
Kuuntelen tässä näitä biisejä ja latelen tähän näitä parin sanan lyhyitä mitäänsanomattomia huomioitani biiseistä. Mä oon huono tässä :)

Suruansa:

Ultra Bra tuli heti mieleen, mutta tämä ei tällä kertaa ole negatiivinen asia. Kertosäkeestä en olisi ihan noin rankkaa tehnyt. Aika synkkä tunnelma tässä oli. Siinä määrin mielenkiintoinen veto että täytynee kuunnella uudestaan myöhemmin.

Musta kissa-Nakit irti:

Jatsia prkl... Olipas räyhäkästä laulantaa. Soitto kulki komeasti.

Puut vain nukkuvat:

Alkoi perse keinua heti. Hyvä fiilis jäi tästä.

Eternally Feeling:

Tämä on ehkä eniten mun mieleeni tunnelmaltaan. Erityiskiitokset siitä että säröä ei poljettu heti alkuun kertsiin päälle, vaikka biisi melkein sitä pyytääkin.

Morning:

Hienoja kitarajuttuja heti alussa. Laulajan rokkifraseeraus toimii tässä biisissä aika komeasti, räkää ja herkkyyttä on oikeassa suhteessa. Kunnon vinkukitarasooloa huutaa tämä biisi kyllä.

Tässä vielä vähän yleisesti näistä biiseistä aatoksia... Laulaja tuo mieleen vanhan kunnon Ballsin ja Marjo Leinosen, Hullu Mamma on varmaan vertauksen kuullut ennenkin. Silti osaan näistä biiseistä olisi sopinut hieman vähemmän villi laulutapa. Noihin lontoonkielisiin rokkivetoihin se toimii todella mainiosti kyllä. Ja niitä kitarasooloja tässä huutelen niin kuin nuo muutkin. JCM on pätevä ukko niitäkin vetämään kyllä. Älä siis ujostele. Bändin yhteensoitto kuulostaa todella hyvältä ja svengaavalta, huomaa että olette vetäneet pitempäänkin yhdessä. Vai ootteko ? :) Keikalla tämä täytyy nähdä. Hieno meininki. En mä näistä osaa enempää sanoa ennen kuin olen kuunnellut uudestaan.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Arppa
17.02.2006 22:16:24
Ensiksi. Suuri kiitos risuista ja ruusuista kaikille.
Sen verran sanon ensin näin rytmiryhmäläisenä, että Peten (rumpalimme) kanssa ollaan ensimmäisen kerran soitettu samassa porukkassa about vuonna 95-96. Olin silloin kitaristi. 2003 talvella aloimme soittamaan Ritchien kanssa Blood Rockers bändissä, jossa Pete on myös mukana (silloin siirryin bassoon). Eli ei ensimmäistä kertaa olla samoissa porukoissa. Kitara soolojen perään on kovasti kyselty. Niitä Ritchieltä kyllä lähtee, mutta sovitus on ajateltu duon sekä bändin soitettavaksi. Eli duon ei tarvi uusia sovituksia alkaa miettimään vaan voi soittaa juuri samoilla sovituksilla. Kun mietitään nykymusiikkia monesti pukataan levy täyteen roinaa. Eli keikka tilanteessa ollaan ihmeissään kun musa ei kuullosta lähellekkään levyn tasoa. Nykyisillä sovituksilla biisit kuulostavat keikalla kuin levyllä ja jopa paremmilta. Roots on kadonnut monesta nyky bändin levytyksestä. Se on todella harmi. Kiitos vielä ja toivottavasti saamme lisää arvosteluja.

Terveisin:
Andy Clay - GMS
Rock`n`roll all night long!
Sistis
18.02.2006 12:21:14
Tutustuin pariin biisiin (Suru ansa ja Puut vain nukkuvat). Toimivat kyllä hyvin. Erityisesti tuo Suru ansa (miksi tuo on muuten kirjoitettu noin? Suruansa olisi kieliopillisesti oikein *nipo nipo*) oli hieno. Tykkäsin kovastikin. Soundimaailma oli kivan psykedelinen, mutta myös paikoin jotenkin raikkaan kuuloinen. Hieno.

Puut vain nukkuvat oli myös kiva kipale. Paikoin sen sävellys oli hitusen tylsempi, kuin tuon ensimmäisen. Mutta ei pahasti. Soundimaailma on kuulaampi, eikä pääse niin psykedeliseksi. Toisaalta ihan toimiva ratkaisu sekin.
www.pirukange.net, www.mikseri.net/pirukange

Progeilevaa suomalaista taide-rockia.
Zarmo
19.02.2006 20:29:30

Kivaa musaa.
GAS ei kuole, GAS nukkuu!
Jabe
20.02.2006 12:32:02 (muokattu 22.02.2006 15:53:45)

Kuuntelin Suru ansan. Tykkäsin. Hyvin laulettu, hyvin soitettu.

Yksi parannuskohde tuli heti mieleen: 25 sekunnin intro on ihan tarpeeton neljän minuutin rokkibiisissä. 2 tai 4 tahtia vaan, ja asiaan saman tien.

e: Kuuntelen muitakin biisejä, jahka kerkeän. Kyllä tämä kiinnostuksen herätti.

e2: Nyt kuuntelussa Puut vain nukkuvat. Hyvä meininki tässäkin!

Btw, Grazy Mama -nimi herätti ennakkomielikuvan jostain Hurriganesista naisvokalistilla tjsp. :) Mutta tämähän on paljon taiteellisempaa ja herkempää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt