Aihe: Kasvukipu : Ei syytä
1 2
Demostudio
22.01.2006 14:31:50
Bändin nimi: Kasvukipu
Kappaleen nimi: Ei syytä

URL: http://www.kasvukipu.net/eisyyta20060117.wma (Muu)

'Ei syytä' edustaa ehkä sitä toista laitaa Kasvukivun tuotannossa (vrt. 'Chat'). Edelleen suomenkielistä tilitystä monta kertaa ennenkin kalutusta aiheesta. Mukana melodia.
kimke
08.02.2006 11:39:46
No juu, tämä biisi on mielestäni noihin kahteen muuhun täällä olevaan verrattuna nautittavampaa tavaraa. Ne kaksi muuta ovat omaan makuuni liian hilpeitä kappaleita. Tämä taas on ihan mukavan melankolinen, rauhallinen biisi.

Enemmän tavaraa vois tietenkin laittaa mukaan. Mutta ilmeisesti tässä on kuitenkin ihan tarkoituksella lähdetty tällaista pienimuotoista livesoundia hakemaan, ja kyllähän tuo biisi toimii ihan hyvin tuolla rumpu-basso-kitara -sovituksellakin.

Tuossa ihan alussa tulee mieleen, että rummut vois toimia ilman tuota haitsuakin. Siis ainakin ihan tuossa alussa kun laulu tulee mukaan. Voisi olla vielä rauhallisempi fiilis, kun ei haitsu naputtelisi lainkaan.

Kaiken kaikkiaan ihan lepponen biisi. Kokonaistoteutus voisi olla ehkäpä hiukan "tiukempi". Jos nyt ns. suomirokista voidaan puhua, niin tämä sijoittuu, erityisesti noihin muihin biiseihinne verrattuna, enemmän sinne Egotripin suuntaan. Eli siihen suuntaan mistä minäkin ihan pidän.
rlo
08.02.2006 12:43:37 (muokattu 08.02.2006 12:44:52)

Raikashan tämä on kun ei ole liikaa kamaa ängetty, mihin minä taas itse syyllistyn.

Minä kuitenkin laittaisin tuohon matoksi akustisen kitaran hiljaa räps, räps kun tuo sähköskebassa on joitakin kohtia mitkä eivät täytä. Kitara on kylläkin erittäin hyvä.

Olen samaa mieltä edellisen kanssa että intro voisi olla pelkällä kitaralla, se on sen verran jees.

Laulu muuten hyvä, kaikua ehkä kaipaisi hieman.

Mutta tässä on semmoinen live-äänityksen tuntu, mikä on hyvä jos saa kerralla purkkiin ja piste.
Les Is More
mikerocky
13.02.2006 11:17:54

Mukavan surillinen biisi. Himottais väritellä kylläkin sähkiksellä hieman. Siis ei mitään sooloja, vaan sellaisia himmailuja.
rok
14.02.2006 12:30:45
Tämä on teidän biiseistä selkeästi meikäläiselle mieluisin. Hienoa Egotripin suuntaista henkeä. Tosiaan akustisen kitaran minäkin laittaisin tähän taustalle rapsuttamaan sointumattoa. Ja kertseihin sopis kyllä laulustemmat aika loistavasti. Paikoitellen myös kitarafillit isolla kaiulla/delaylla vois toimia. En tiedä sitten menisikö jo liian erityyliseksi :) Jokatapauksessa mielellään tätä näinkin kuuntelee. Ja saundit on ainakin mun korvaan ihan tasapainoiset ja sopivan rosoiset että fiilis välittyy.
"Markalla saa markan tavaran"
rlo
14.02.2006 12:59:43

Kuuntelin taas ihan vaan rumpusoundeja.

Tässähän on aika lähellä minun korvaan rumpusoudit.

Käy kuuntelemassa mun sivuilta se Ry Cooder-biisi, siinä soittaa rumpuja se kaveri, keneltä sait mikitys- ym. ohjeita.
Less Is More
PHy
14.02.2006 14:11:43

Kuuntelin taas ihan vaan rumpusoundeja.

Tässähän on aika lähellä minun korvaan rumpusoudit.

Käy kuuntelemassa mun sivuilta se Ry Cooder-biisi, siinä soittaa rumpuja se kaveri, keneltä sait mikitys- ym. ohjeita.

Kiitos ohjeista.

Olit jo laittanutkin biisin tänne demopalstalle.

Rumpusoundit ovat pitkälti minunkin mieleeni. Koetan kuitenkin etsiä omista rummuistani (biisi äänitettiin lainarummuilla) irti suurinpiirtein samanlaiset äänet, ja tällä hetkellä metsästän bassariin hieman tätä tukevampaa soundia ja tomeihin tuollaista dempatun oloista mutta kuitenkn aavistuksen soivaa ääntä.

Otan siis mielelläni edelleen vinkkejä vastaan.
rlo
14.02.2006 14:14:39 (muokattu 14.02.2006 14:16:47)

Joo, sen takia laitoinkin tuon Cooderin tääne kun tässä "Ei syytä" biisissä alkaa minun mielestä olla hyvät soundit ja lähellä JT:n soundia. Toki täytyy huomioida, että tuo demo on tehty kymmenen vuotta sitten ja silloin JT niitä soudeja haki.

Kandee tosiaan hakea omilla rummuilla ne soundit. Odottelen mielenkiinnolla tuloksia.
Less Is More
PHy
17.02.2006 23:54:14

Joo, sen takia laitoinkin tuon Cooderin tääne kun tässä "Ei syytä" biisissä alkaa minun mielestä olla hyvät soundit ja lähellä JT:n soundia. Toki täytyy huomioida, että tuo demo on tehty kymmenen vuotta sitten ja silloin JT niitä soudeja haki.

Kandee tosiaan hakea omilla rummuilla ne soundit. Odottelen mielenkiinnolla tuloksia.

Noihin soundeihin vaikuttaa melko monta liikkuvaa osaa, ja koetankin saada aluksi pöntöt sellaiseen vireeseen, että niiden ääni miellyttää ilman efektejäkin.

Vinkkejä viritykseen olen lueskellut mm. rumpupalstalta mutta edelleenkin menetelmänä tuntuu olevan: kuuntele neuvoja-lue ohjeita-kokeile-yritä uudestaan-kuuntele neuvoja- jne...-metodi.

Mikit, tila, efektit jne tulevat sitten vuoroon, kun saan rumpujen perussoundit kohdalleen.

Laitan tänne sivuille sitten malleja siitä mitä olemme saaneet aikaan.
Thunderace77
27.02.2006 15:29:31

Ovelan kuuloinen biisi...
Olisin ehkä minäkin kaivannut siihen toista kitaraa,jäi jotenkin vaillinaisen kuuloiseksi,mut ehkä se oli tarkoituksena?

Melankolinen ja hyvän kuuloinen kumminkin,tykkäsin.
Jossain vaiheessa tuntui ehkä vähän siltä,että kaikki olisi soittanut vähän omissa "maailmoissaan".Bassosta tykkäsin kovasti,kiva kuvio...

Onnistunut biisi!
PHy
27.02.2006 15:51:59

Ovelan kuuloinen biisi...
Olisin ehkä minäkin kaivannut siihen toista kitaraa,jäi jotenkin vaillinaisen kuuloiseksi,mut ehkä se oli tarkoituksena?

Melankolinen ja hyvän kuuloinen kumminkin,tykkäsin.
Jossain vaiheessa tuntui ehkä vähän siltä,että kaikki olisi soittanut vähän omissa "maailmoissaan".Bassosta tykkäsin kovasti,kiva kuvio...

Onnistunut biisi!

Kiitos.

Kuten tuossa edellä kerroin, mahdollisesti äänitämme tätäkin vielä uudestaan, joten nuo soundijutut yms. ehkä muuttuvat erilaiseksi. Noiden vinkkien myötä ainakin tiedämme mitä voisi kokeilla...
PHy
02.03.2006 21:55:07

Kuten tuossa edellä kerroin, mahdollisesti äänitämme tätäkin vielä uudestaan, joten nuo soundijutut yms. ehkä muuttuvat erilaiseksi. Noiden vinkkien myötä ainakin tiedämme mitä voisi kokeilla...

Itse itseäni lainaten: Tästäkin teemme uuden version kunhan ehdimme. Silloin nuo soundinappulat saavat varmaankin ison roolin...
PHy
03.03.2006 09:04:54

Itse itseäni lainaten: Tästäkin teemme uuden version kunhan ehdimme. Silloin nuo soundinappulat saavat varmaankin ison roolin...

Jälleen pääsen kommentoimaan itseäni. Lupailin aiemmin uusia versioita biiseistä, ja tässä on osittainen sellainen. Kyseessä on uusi miksaus vanhasta äänityksestä. Soundeja on ruuvattu hieman mutta mistään huimista muutoksista ei kuitenkaan vielä ole kyse.

Kuuntele ja vertaa edelliseen miksaukseen.

http://www.mikseri.net/music/play.php?id=191613&type=hi
rlo
03.03.2006 09:10:07

Nyt on rummuissa paljon, paljon parempi soundi. Näillä duunin luureilla tosin bassaria kovin hyvin kuule.

Lauluun kaipaisin hieman kaikua, muuten kaikki on +++++ paremmin tehty kuin ekassa versiossa.
Less Is More
PHy
03.03.2006 09:19:57

Nyt on rummuissa paljon, paljon parempi soundi. Näillä duunin luureilla tosin bassaria kovin hyvin kuule.

Lauluun kaipaisin hieman kaikua, muuten kaikki on +++++ paremmin tehty kuin ekassa versiossa.

Kiitos.

Rummut ovat siis samat kuin aiemminkin. Miksaus on tällä kertaa kotikutoinen, kun se viimeksi tehtiin studiolla, jossa biisi äänitettiin.

Näköjään se nappuloiden ruuvailu ja kommenttien huomioiminen auttaa asiaa... :)
jaakkima2
04.10.2006 22:42:57
Uutta versiota vieläkin odotan tästä. Tässä on ainekset melkeimpä mihin vain. Tehkää seuraava ajan kanssa. Sitä odotan.
PHy
05.10.2006 16:01:54

Uutta versiota vieläkin odotan tästä. Tässä on ainekset melkeimpä mihin vain. Tehkää seuraava ajan kanssa. Sitä odotan.

Tulossa on jossain vaiheessa. Äänittelemme pikkuhiljaa noita biisejä ja samalla koetamme perehtyä nappuloiden vääntämiseen ja soundien ruuvaamiseen.
jaakkima2
06.10.2006 00:09:29
Pikkuhiljaa ei riitä. SAMA VERSIO on pelittänyt vuodenvaihteesta lähtien. Lakkaan kommentoimasta ja kuuntelemasta teitä, jos uusia versioita ei rupea ilmaantumaan
jaakkima2
22.10.2006 03:13:20
pakko oli kommentoida. ollaan hotellivantaassa ja kaverini
sai ensi kerran (nainen) orgasmin kuunnellessaan tätä biisiä. hyvä poja kyrväkkäät. hieno biisi ja se petu ja eekku on söpöjä.
jaakkima2
23.11.2006 00:55:57
Tässä kipaleessa on potkua. Harva biisi sytyttää ensi kuulemalta ja pistää fanittamaan. IHANA. NEROKAS.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt