Aihe: Bluesmies : One Promise, One Secret (balladi) (Rock/Pop)
1 2
Demostudio
19.01.2008 20:35:02
Bändin nimi: Bluesmies
Kappaleen nimi: One Promise, One Secret (balladi)

Genre: Rock/Pop

URL: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=310901&type=dl (Mp3)

Eeppinen teos lupauksesta, salaisuudesta ja siitä seuranneesta kuolemasta.

Kunnianhimoinen tekele. Lopputuloksen voitte arvioida te. Kiitollinen olen jokaisesta arvostelusta.

(Mikäli linkki ei toimi, tuossa mikseriin linkki: http://www.mikseri.net/artists/?id=42733)
hapan
20.01.2008 01:28:46 (muokattu 20.01.2008 01:31:53)
Sun pitää vaihtaa nimimerkkisi Limaballadimieheksi. Ei mulla muuta.

EDIT: No okei, kommentoidaanpas nyt biisiäkin.

Aivan liian pitkä. Aivan liian ei mitään. Vätystelevä, ikävä, nahkea, hieman karvaan kitkerä. Aavistuksen Väyrysmäinen. Suomeksi sanottuna: hyi helvetti. Pitää kokeilla tätä myös selvinpäin. Joskus.
Bluesmies
20.01.2008 19:55:31
No ohhoh, johan tuli teilaus. No ei mitään, mielipiteesi sinullakin.

Lisää arvosteluja, kiitos.
Vebu
20.01.2008 21:12:34
Pakko kyllä yhtyä tuohon ensimmäiseen kommenttiin. Ymmärrän kyllä että itse pidät "teosta" käänteentekevänä ja olet ehkä käyttänyt siihen monen monta yön pimeää tuntia. Tää on oikeesti aika tylsä kokonaisuus. Mutta jos yksityiskohtiin jotain sanoisin niin laulu kuulostaa siltä että vetelet äärirajoilla, mitä se varmaan onkin. Itse laulusoundi on ihan miellyttävä, vaikka toi englannin lausuminen vaikeeta onkin. Kitaranäppäily on tylsää, vivahteetonta ja apaattista. Jos noihin kitarasoolopätkiin olis saanut jotain räkää, venytyksiä ja vibraattoa niin johan olisi tullut kivaa kontrastia, mutta samaa läävintää alusta loppuun.

Kaiken musiikin ei tarvitse olla yleisöä varten. Tämä tuntuu ainakin siltä, että tekijä itse tästä eniten saa irti.
Vebu
20.01.2008 21:13:22
Se salaman jyrähdys oli muuten äärimmäisen korni :/.
Bluesmies
20.01.2008 21:14:49
Juu voisin kommentoida, että kaverini laulaa tässä. Mutta tosiaan joo, voit olla oikeassa, että tästä ehkä itse saan eniten irti, olen miettinyt tätä samaa juttua itsekin. Soundit ovat melko kotitekoiset, koska kämpillä tämä on vaan vedetty ilman sen kummempia nauhotusvehkeitä suhteellisen hiljaisella volumella.
mahan
20.01.2008 21:45:12

NO NIIN!
NYT ON SITTEN PUOLUSTUKSEN PUHEENVUORO!
Eihän tämän foorumin tarkoitus ole teloittaa muusikoita sen takia että ovat ehkä valineet väärän bändinimen taikka soittavat omaperäistä tai liian imelää musaa, eihän?
Kritisoida saa, ja pitääkin, mutta rakentavassa mielessä.

Ja sitten biisin kimppuun:

Sävellys on erittäin monipuolinen, siitä löytyy monia eri osioita ja tässä meillä on ongelma, tekijä on ahdannut yhteen biisiin liikaa tavaraa, tästä riittäis useampaankin biisiin.

Sitten paikoin kun biisi sovituksellisesti kasvaa isommaksi niin jää kaipaamaan kunnon bassoa ja rumpujen mäiskettä, se antais biisille nousut ja laskut, lisää kontrastia ja mielenkiintoa.

Kitaroiden soundeissa on kyllä toivomisen varaa niinkuin joku jo totesi. Näppäilykitara voisi pitää pienen "kahvitauon" välillä niin päästäisiin eroon siitä yksitoikkoisuudesta.

Laulusta tykkään, kiva soundi, tarttee vaan hiukan lisää treenausta ja kokemusta.
Ja stemmatkin istuu kivasti, ehkä liian toiseen korvaan panoroitu, laulappa vielä toinen samallainen stemaaraita ja panoroi se toiseen kanavaan niin, voilaa!

En tykkää siitä kirkkourkuosastosta biisin lopussa, hiukan liian dramaattinen. Niitä urkuja vois tietty käyttää taustalla jossain säkeistössä ehkä.

Mutta kokonaisuus on hyvä ja biisissä on potentiaalia vaikka mihin, tarttee hiukan lisää ruuvausta ja miettimistä sovituksen suhteen. Ja keikkakämppänauoitukseksi ei tän tarttee hävetä yhtään!

Tzemppiä!

t. mahan
HarriP
21.01.2008 20:09:24

Tässä on hyvä rakenteen taju -- ne on harvassa ne biisintekijät jotka pystyvät pitämään näin pitkän biisin kasassa. Tosi lupaavaa.
Luomala
22.01.2008 20:10:29
Onhan se varmaan hienoa, että on kunnianhimoa ja rakenteen tajua. Ja vielä osaa säveltääkin. Se ei vaan auta jos biisi on umpitylsä ja korni. Sori. Ehkä tuosta sais ankaralla sovituksella jotain, jos kerran rakenne on hieno ja vielä pysyy "koossa". Soittotaidosta en sano mitään, ei oo vara sitä kommentoijja. Minä kuuntelen miltä kuulostaa ja nyt pitkästytti todella pahasti. Korni biisi. Vaan ehkä se siitä vielä joskus.
Mr.Jones
22.01.2008 21:26:11

Nonni!! Mun mielestä tämä oli ihan mielyttävän kuulosta!! Toki vähän pitkä mutta ei mua silti alkanut tylsistyttämään... Hienoja stemmoja laulussa ja muutenkin mielyttävä lauluääni. Varmasti jos olisi myös rummut ja bassot mukana niin sais biisin tarvittaessa lähtemään enemmän "lentoon"
Ja siihen keskivaiheen pienosooloiluun voisi kehittää jotain mielenkiintoisempaa ja ehkä ottaa muutama sormi lisää soittoon =)
Nitrodelay
23.01.2008 11:20:57

Musta tää on jees-biisi, sellanen meditatiivinen ja aidonoloinen laulu. Pitääkös sitä musaa tehdä aina ahtopaahdin persiissä, kustannustehokkaasti, trendikkäästi ja mediaakosiskelevasti. Sellasta "3,5 minuuttia, pannaako pakettiin vai meneekö käsissä"-kamaa.

Kyllä täällä demopalstalla paljon ulkokohtaisempiakin vetoja pyörii nytkin, vaikka on naamioitu muka-aidoiksi fiilikseltään.
...ja suurimman citymaasturin ratin takaa löytyy pieni, lihava, kalju siannäköinen mies... Biisejä:http://www.mikseri.net/artists/?id=67267
Luomala
23.01.2008 21:33:14
Heh heh! Vai että meditatiivinen ja aidonoloinen. Niin no. Ainakaan meditatiiviseen ei välttämättä laulutaitoa tarviikkaan, siinä mielessä hyvä biisi. Heh heh.

No, asiaan. Nythän on raaka totuus, että harvassa on ne jotka kuuntelee yli neljän minuutin biisejä vaikka miten hyviä olis. Sehän on vaan valinta kysymys. Jos haluaa että kuuntelijoita on enemmän, karsii vähän ja "paahtaa paahtimella". Jos ei välitä siitä että kuuntelijat on harvemmassa, niin sitten tekee niinkuin "hyvä" tulee.

Vaan mikäs siinä. Kuka mitenkin, eihän sillä väliä ole.
Loppujen lopuksi musiikin teko on melko joutavanpäiväistä puuhaa.
HarriP
23.01.2008 22:29:09

Kyllä täällä demopalstalla paljon ulkokohtaisempiakin vetoja pyörii nytkin, vaikka on naamioitu muka-aidoiksi fiilikseltään.

Toi oli olennainen kommentti. Kuuntelin tänään treeniksellä 16 horsepoweria; ja siinä ehkä se kaikkein vakuuttavin osanen on se että David Eugene Edwards oikeasti uskoo siihen mitä se laulaa ja se tulee läpi kovaa ja kuuluvasti.

Hyväksynnän hakeminen formaattia kopioimalla ei johda mihinkään.
Nitrodelay
24.01.2008 09:40:07

"Loppujen lopuksi musiikin teko on melko joutavanpäiväistä puuhaa..."

Tästä olen Eskopojan kanssa täysin samaa mieltä. Joutomiesten hommaa - jasson-pelaamiseen verrattavaa touhua, tosin siinäkin voittaa todennäköisemmin.

Korneinta on täällä demokerhossa huomata, että aika vähilläkin eväillä koitetaan noudatella näitä kaupallisuuden tai genren vaatimuksia ja samalla mennään yhä syvemmälle metsään ja kauemmaksi omasta ilmaisusta. Metallimusa varsinkin on sellasta "110 metrin-aidat" -suorittamista ettei mitään rajaa.
...ja suurimman citymaasturin ratin takaa löytyy pieni, lihava, kalju siannäköinen mies... Biisejä:http://www.mikseri.net/artists/?id=67267
Simo78
24.01.2008 10:25:11
Metallimusa varsinkin on sellasta "110 metrin-aidat" -suorittamista ettei mitään rajaa.

Tämä on valitettavan totta, omalaatuisia metallisuunnan bändejä tulee aivan liian vähän. Noita kopion kopioita taas vähän liikaakin.

Mitä itse biisiin, niin ei toi nyt mikään täysin huono ollut, mutta kerta kuuntelu riitti mulle. En ostaisi levyä...
Mika Antero
24.01.2008 10:27:18
Näköjään demostudioonkin tulee vipinää kun joku heittää kerrankin vähän tylympää kommenttia...
http://youtube.com/watch?v=V6JvHUFY72A&feature=related
hapan
24.01.2008 14:18:08 (muokattu 24.01.2008 14:18:45)
Näköjään demostudioonkin tulee vipinää kun joku heittää kerrankin vähän tylympää kommenttia...

Niinpä. Jotenkin tuntuu siltä, että täälläkin moni jättää kommenttinsa sanomatta, kun pelkää fooruminaaman menetystä. Keskustelu biisistä jää käymättä ja tekijälle luu käteen. Mä luulen, että tätä biisiä on kuunneltu jo pelkästään tän keskustelun takia enemmän, kuin montaa muuta kommentitonta kappaletta. "Ei demoja saa haukkua, niiq."
mahan
24.01.2008 19:46:12 (muokattu 24.01.2008 19:51:15)

HIENOO JÄTKÄT, OIKEIN HIENOO!

TÄLLAISTA KOMMENTOINTIA JA KESKUSTELUA VARTENHAN TÄMÄ DEMOFOORUMI ON PERUSTETTU. ETTÄ YHDESSÄ PÄÄSTÄÄN KUOROSSA HAUKKUMAAN JA TEILAAMAAN TÄÄLLÄ ESILLE TUOTUJA TUOTOKSIA. JA NIIDEN SÄVELTÄJIÄ.
MITÄ ROHKEEMMIN SITÄ USKALTAA PASKAKSI TUOMITA SITÄ HIENOMPI ON KOMMENTTI JA SEN ANTAJA.

OTETAAN ESIMERKKEJÄ TÄMÄN KYSEISEN HIENON KESKUSTELUN POHJALLA OLEVAN BIISIN KOMMENTOINNISTA:

- "Sun pitää vaihtaa nimimerkkisi Limaballadimieheksi, Aivan liian pitkä. Aivan liian ei mitään. Vätystelevä, ikävä, nahkea, hieman karvaan kitkerä. Aavistuksen Väyrysmäinen. Suomeksi sanottuna: hyi helvetti."

SIIS ERITTÄIN ROHKEA JA ASIANTUNTEVA KOMMENTTI, TÄLLAISTA KANNUSTAVAA TEKSTIÄ MUUT KOMMENTOIJAT JUURI KAIPAAVAT JA OSAAVAT ARVOSTAA.

- "Pakko kyllä yhtyä tuohon ensimmäiseen kommenttiin"

ELI HIENO KANNUSTUSKOMMENTTI ENSIMMÄISEN KOMMENTIN KIRJOITTAJALLE. NÄIN SIIS TUEMME JA KANNUSTAMME TOISIAMME ROHKEISIIN KIRJOITUKSIIN.

- "Loppujen lopuksi musiikin teko on melko joutavanpäiväistä puuhaa."

HIEMAN OMITUINEN KOMMENTTI AJTELLEN KUINKA MONI TÄMÄN MAAPALLON PÄÄLLÄ SITÄ HARRASTAA JA KUINKA MONI SIITÄ LEIPÄNSÄ ANSAITSEE....

- "Korneinta on täällä demokerhossa huomata, että aika vähilläkin eväillä koitetaan noudatella näitä kaupallisuuden tai genren vaatimuksia ja samalla mennään yhä syvemmälle metsään ja kauemmaksi omasta ilmaisusta. Metallimusa varsinkin on sellasta "110 metrin-aidat" -suorittamista ettei mitään rajaa.

VARMAAN PALJON TOTTA em. KOMMENTISSA, MUTTA MITEN SE LIITTYY KOMMENTOITAVAAN BIISIIN. YLEISESTI VAAN TODETTU MITEN MUSA TÄÄLLÄ "DEMOKERHOSSA" MENEE METSÄÄN. JA VARSINKIN METALLIMUSA.... KYLLÄHÄN TÄMÄ ARVOSTELUSSA OLEVA BIISI ON AIKA KAUKANA METALLIOSASTOLTA.

SE MIKÄ MINUA TÄSSÄ IHMETYTTÄÄ ON SE ETTÄ MIKSI MUUSIIKIN HARRASTAJA EDES VAIVAUTUU KOMMENTOIMAAN KERTOAKSEEN ETTÄ BIISI ON "PASKA" EIKÄ SITTEN KERRO SYITÄ MIELIPITEESEENSÄ SAATIKA KOMMENTTEJA MITEN BIISIÄ MAHDOLLISESTI VOISI PARANTAA. MITÄ SELLAISELLA KOMMENTILLA HALUTAAN SAAVUTTAA, PAHAA MIELTÄ BIISINTEKIJÄLLE KORKEINTAAN.

KYLLÄHÄN TÄNNE BIISEJÄ LAITETAAN KAIKEN KANSAN KUUNNELTAVAKSI SIIN TOIVOSSA ETTÄ JOTAIN RAKENTAVAA KOMMENTTIA VOI MAHDOLLISESTI KÄYTTÄÄ PARANNUKSIIN.

JOS JOSTAIN BIISISTÄ EI TYKKÄÄ, NIIN EIKS OO HELPOMPI SEKÄ ITSELLEEN ETTÄ MUILLE ETTÄ JÄTTÄÄ KOMMENTOIMATTA. EI KAIKESTA MUSASTA TARTTE TYKÄTÄ.
TAI KOMMENTOI JOS ON JOTAIN JÄRKEVÄÄ JA RAKENTAVAA SANOTTAVANA.

TÄMÄHÄN ON MUUSIKOIDEN NETTI, ELI KANNUSTETAAN NIITÄ JOTKA KANNUSTUSTA TARVII, KUNNON KRITIIKKI ON PARAS KANNUSTIN. JA KUNNON KRITIIKKI ON RAKENTAVA.

JA JÄTETÄÄN NE LOUKKAAVAT JA ALENTAVAT KOMMENTIT MUUALLE. NIITÄ PASKAVIESTEJÄ VOI LÄHETELLÄ YKSITYISESTI, EI TÄÄLLÄ JULKISELLA SIVULLA.

YRITETÄÄN PITÄÄ TÄMÄ DEMOFOORUMI HENGISSÄ POSITIIVISELLÄ HENGELLÄ, OISHAN SE TOSI HUONO ASIA JOS UUSIEN BIISIEN KIRJOITTAJAT JA TEKIJÄT LOPETTAISIVAT BIISIEN TUOMISEN TÄLLE MIELESTÄNI HYVÄLLE FOORUMILLE!

SÄVELTÄKÄÄ, KOMMENTOIKAA, KRITISOIKAA.
ILMAN MUSIIKKIA MAAILMA EI PYÖRI

t. Johan
(amatööri kotistudiomuusikko joka on saanut paljon hienoa rakentavaa kritiikkiä täällä demofoorumissa)
hapan
24.01.2008 19:52:49
Sulla on selkeesti jotain ongelmia, kun otat tommosen kookospähkinän hetulaan.
Mika Antero
24.01.2008 21:35:46 (muokattu 24.01.2008 22:36:35)
Huuliharppu introssa oli oikein mukava mauste, outron urkusoundia olisi kuullut mieluusti vaikka itse biisissäkin. Heviballadi tämä kai lähinnä on ja sellaisena ihan hyvä ja melodinen sävellys. Pituutta on liikaa, mutta ihmeen hyvin mielenkiinto säilyi lähes kahdeksan minuuttia.

Kitarasooloissa on ihan hyvä soundi välillä, mutta ovat senkin takia kuin jostain toisesta biisistä. Tyylitaju ja kokonaisnäkemys ovat edelleenkin Bluesmiehellä (olen ihmetellyt tuota nimimerkkiä minäkin...) vähän hakusessa sooloilun osalta, vaikka sävellyskynä alkaakin olla ihan hyvässä terässä. Laulukin kuulosti ihan hyvältä.

Jos tähän saisi sitä bluesia pikkuisen mukaan niin a vot. Mutta on tämä tämmöisenäänkin ihan hyvä tyttöjen silmänurkan ja ties minkä kostuttaja.

EDIT: Miten helkkarin monta kertaa sitä ihminen pystyy käyttämään määrettä "ihan hyvä" muutamassa lauseessa. Aika mahottoman monta, ainakin neljä.
http://youtube.com/watch?v=V6JvHUFY72A&feature=related
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt