Aihe: LEF SACGEDRA : Rock´n´Roll
1
Demostudio
06.02.2004 22:51:40
Bändin nimi: LEF SACGEDRA
Kappaleen nimi: Rock´n´Roll

URL: http://www.tuhkimo.net/sami/Lef_Sacgedra_-_RockNRoll.mp3 (Mp3)

Länkkäri-tyylinen perus biisi. Ei kuvaa nykyistä linjaamme oikein enää mitenkään, mutta tulipa nauhoitettua.

Tässä on aika kova draivi, ja nimi on tietenkin todella kekseliäs.

No kuunnelkaa, niin sittenpä tiedätte; voihan tällainen jollekin kolahtaa.
Numbie
06.02.2004 23:22:01

Nyt on ainakin keskitytty olennaiseen, tiivis paketti. Kyllä ainakin minulle uppoaa ihan kympillä, tosin urkuun olisi saanut iskeä hieman säröä.
NORTON
06.02.2004 23:45:46

Nyt on ainakin keskitytty olennaiseen, tiivis paketti. Kyllä ainakin minulle uppoaa ihan kympillä, tosin urkuun olisi saanut iskeä hieman säröä.

Harmi kun ei ollut tällä kertaa käytössä aitoa Hammodia ja lepoja, softasta ei saa oikein mitenkään kunnon likaa pihalle.
Anteeksi!
Numbie
07.02.2004 00:16:38

Harmi kun ei ollut tällä kertaa käytössä aitoa Hammodia ja lepoja, softasta ei saa oikein mitenkään kunnon likaa pihalle.

Harmi. Gates of Dawniin toivat aika helvetisti meininkiä.
aslave
07.02.2004 11:49:33

Jytisee. Laulaja kuulostaa vähän Billy Corganilta.
Ehdota jotain parempaa.
BTass
08.02.2004 11:07:42 (muokattu 08.02.2004 11:14:04)

Hyvä Norton, mä diggaan teijän meiningistä. Rok!!
Siis tästä rokimmasta menosta.
Mortal Jane
11.02.2004 13:01:29 (muokattu 11.02.2004 13:11:01)

Olikos Gates of Dawnillakaan. Eikös se nauhoitettu tyyliin verstaalla tai jotain?

Ja ne nyt onkin ainoat vermeet, mitkä Ride On-sessioista puuttui.

Etuasteista puhuit ton Belsez Groovin ketjussa: ne oli kyllä ihan ammattitason analogipöydän, ei sen saundin niistä pitäis olla kiinni... (Voit halutessasi lisätä tähän hymiön)

Minusta nämä rokkaa perkeleesti, etenkin Rings of Fire! (Tuleeko sekin tänne joskus?)

Beware the Furious Kissa.

EDIT: Poistin vittuilun.
Minua on turha syyttää mistään; minä olen aina ollut hyvien puolella.
NORTON
11.02.2004 18:14:33

Olikos Gates of Dawnillakaan. Eikös se nauhoitettu tyyliin verstaalla tai jotain?

Ja ne nyt onkin ainoat vermeet, mitkä Ride On-sessioista puuttui.

Etuasteista puhuit ton Belsez Groovin ketjussa: ne oli kyllä ihan ammattitason analogipöydän, ei sen saundin niistä pitäis olla kiinni... (Voit halutessasi lisätä tähän hymiön)

Minusta nämä rokkaa perkeleesti, etenkin Rings of Fire! (Tuleeko sekin tänne joskus?)

Beware the Furious Kissa.

EDIT: Poistin vittuilun.

Kyllä Gates of Dawnilla on aidot hammondit ja lesliet, se nauhoitettiin watercastlella.

Siis onhan se ihan selviö juttu että kun tekee levyn ammattilaisen kanssa hyvässä studiossa, niin sen soundeista tulee erillaiset.

Mutta kyllähän nämä rokkaavat, ja tällaiseen rupuisempaan menoon juuri pyrittiinkin. Otin asian aiemmin puheeksi vain sen tähden, että kuuntelijat eivät tiedä, miten ja millä resursseilla biisit on nauhoitettu.
Anteeksi!
Mohla
11.02.2004 19:41:08 (muokattu 11.02.2004 19:50:20)

Hmm. Pakko oikaista.

Siis onhan se ihan selviö juttu että kun tekee levyn ammattilaisen kanssa hyvässä studiossa, niin sen soundeista tulee erillaiset.

Niinhän sitä muuten helposti luulisi, mutta oman kokemuksen perusteella teen kaiken nykyään itse.*
(Tietty asiaan vaikuttaa se, että tiedot ja taidot on jo samalla tasolla kuin monilla alalla olevilla "ammattilaisilla", mutta kuitenkin.)

Mitä tuohon leslieen tulee, niin se on kyllä totta että kuulostaa aidoilla vermeillä paremmalta.

*voin joskus soittaa demonstraatiota parilta levyltä, niin selviää että 500€ studioreissulta ei välttämättä tule sellaista jälkeä mitä voisi, vaikka tekijänä olisikin työkseen hommia paiskivia heppuja...

EDIT: Niin, ja siis siihen perään voin soittaa sitten vertailukohdaksi kokonaan itse tehtyä materiaalia.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
NORTON
11.02.2004 19:55:00

Hmm. Pakko oikaista.

Niinhän sitä muuten helposti luulisi, mutta oman kokemuksen perusteella teen kaiken nykyään itse.*
(Tietty asiaan vaikuttaa se, että tiedot ja taidot on jo samalla tasolla kuin monilla alalla olevilla "ammattilaisilla", mutta kuitenkin.)

*voin joskus soittaa demonstraatiota parilta levyltä, niin selviää että 500€ studioreissulta ei välttämättä tule sellaista jälkeä mitä , vaikka tekijänä olisikin työkseen hommia paiskivia heppuja...

EDIT: Niin, ja siis siihen perään voin soittaa sitten vertailukohdaksi kokonaan itse tehtyä materiaalia.

Kyllä, aivan totta pakiset. Kaikki sinun miksaamat jutut on kuullostaneet hyviltä minun korvaani, samoin kuin nämä meidänkin biisimme.

Kysymys olikin oikeastaan vain laitteiden laadusta ja siitä miten ääni saadaan sisään. Asiassa on varmaan paljon puolia, mistä olen tietämätön, mutta väittäisin silti kuulevani eron esim. hammond-soundissa, joka on tehty softalla, sekä aidolla hammondilla.

Suuri kiitos siitä että sait meidän soiton kuullostamaan niin elävältä. Perinteinen studiosoundi olisi varmasti ollut huomattavasti helpompi ja tutumpi rakentaa; siinä olisi kuitenkin karsiutunut jotain olennaista biisien luonteesta.
Anteeksi!
Mohla
11.02.2004 20:09:37

Joo. Tuohon hammond hommaan otinkin kantaa, kun tein vielä toisen editin, mutta olit nopeampi.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt