Demostudio 05.03.2004 13:09:21 | |
---|
Bändin nimi: Poème Kappaleen nimi: Rough Around The Edges URL: http://www.genera.fi/~tommi (Mp3) Taas uusi biisi kuunteluun... Varmaan jotkut tietää bändin. |
Timo JM 05.03.2004 16:24:06 | |
---|
Aika hyvä meininki. Manicsien vaikutteet kyllä kuuluvat. Sounditkin ovat sieltä samoista vaikutteista ja kuulostavat epämuodikkaan raikkaalta muuhun demopalstan matskuun verrattuna. Komppiskitta klippaa vähän. Olisi kannattanut äänittää huolellisemmin. Soitto toimii tosi hyvin, mutta itse biisi ei valitettavasti ole kovin vahva. "Pelasta päiväsi ja jymäytä pitkätukkaa." |
NHR 06.03.2004 17:58:07 | |
---|
Melko mielenkiintoinen kokonaisuus kieltämättä. Kertosäe ei kuitenkaan mielestäni nouse tarpeeksi säkeistön yläpuolelle. Soundit erittäin miellyttävät ja biisiin sopivat. Kyllä tämäkin kuuntelua kestää. Jaa niin, basso pitäisi virittää, on se aika vuodesta. - Jonte |
tommi/poeme 08.03.2004 09:02:13 | |
---|
Manicsien vaikutteet kyllä kuuluvat. No hyvä! Mä ajattelin, että tästä tulee jotain muita mielenyhtymiä. Komppiskitta klippaa vähän. Olisi kannattanut äänittää huolellisemmin. Ei ole äänittäessä klipannut vaan miksauksessa. Ajoin liikaa putkiblugaria päälle. Olen jo korjannut sen uuteen miksaukseen. itse biisi ei valitettavasti ole kovin vahva. No katsotaan taas... Nää on näitä juttuja. |
tommi/poeme 08.03.2004 09:06:22 | |
---|
Melko mielenkiintoinen kokonaisuus kieltämättä. Kertosäe ei kuitenkaan mielestäni nouse tarpeeksi säkeistön yläpuolelle. Soundit erittäin miellyttävät ja biisiin sopivat. Kyllä tämäkin kuuntelua kestää. Tämähän olikin tarkoitus. Amatöörimäistä olisi vetää kertsi vielä rokimmaksi ja sen jälkeinen "RATM" kohta jäisi hyvinkin vaisuksi. Ei sen kertsin tarvitse aina olla se tykittävin kohta. Milloinkohan jengi oikeasti alkaa kelaamaan asioita uudelleen eikä niin kuin ne on aina ennenkin tehty? Tää biisi kestää ihan varmasti kuuntelua. Mä itse tylsistyn biiseihin nopeasti ja tää on kestänyt hyvin, vaikka oma biisi onkin. Yleensä omaan matskuun väsyykin nopeiten. |
basistivol666 08.03.2004 09:07:18 | |
---|
Mikäköhän tää nyt oli kun tuli säkeistöstä niin rhcp mieleen et alko ihan tutiseen. Kunnon rock on aina hyvä asia! Pääasia on soittaa vain heviä, samahan se millä sitä soittaa kunhan soittaa. - Aadolf Virtanen |
tommi/poeme 08.03.2004 17:17:10 | |
---|
Älkääs nyt antako tän valua tuonne tyhjyyteen... Pistän kohta puolin tuonne vielä pari muuta biisiä ladattavaksi ja olis mukava saada oikein kunnon keskustelu aikaiseksi. Mä olen ainakin ihan vitun kyllästynyt siihen, että täälläkin huonolla englanninkielellä laulettu pilipali musa kerää ihan pirusti kommentteja. |
tommi/poeme 08.03.2004 18:43:44 | |
---|
No niin! Tuolla on nyt myös viimeisin ja lopullinen versio kappaleesta Ever Since The Day ja sitten ihan uusi biisi Ink'd. Laittakaa nyt niistäkin veistiä kehiin... Tätä kokonaisuutta me nyt sit lähetellään kaikkialle. Poème - Marked For Life |
Timo JM 08.03.2004 23:10:02 (muokattu 08.03.2004 23:39:29) | |
---|
Tää on kyllä edukseen erottuva bändi tällä palstalla. En voi sanoa, että tunnen kaikki maailman starat, mutta ainakin mun korvaan tässä on riittävästi persoonallista otetta niin biisien, soundien kuin sovitustenkin puolesta. Laulajan äänessä on myös jotain maagista. Ei välttämättä radiokamaa, mutta erittäin mielenkiintoista silti. Eiköhän joku sainaa kun Manicsit lakkaavat kummittelemasta ja se mahdollinen hitti syntyy. --------------------------------------- Mä olen muuten Poèmen Tommin kanssa samaa mieltä siitä, että aina kun joku paskantaa tälle palstalle, niin jokaisen täytyy käydä haistamassa sitä ja kertoa kuinka hyvälle se tuoksui. (Sori toi vähän ronski ilmaisu.) "Pelasta päiväsi ja jymäytä pitkätukkaa." |
tommi/poeme 09.03.2004 10:32:08 | |
---|
Laitoin tuonne kansioon vielä levyn kannet, jotta jos joku haluaa polttaa tän itselleen audioksi niin saa kannet mukaan. Tätä voi kutsua huoletta DIY levyksi. Biisit on itse äänitetty-miksattu-masteroitu ja kannet pakerrettu parissa timmassa. Punk attitude rules! |
monotone 09.03.2004 16:03:10 | |
---|
Mä olen muuten Poèmen Tommin kanssa samaa mieltä siitä, että aina kun joku paskantaa tälle palstalle, niin jokaisen täytyy käydä haistamassa sitä ja kertoa kuinka hyvälle se tuoksui. (Sori toi vähän ronski ilmaisu.) Ummm, eikös se juuri ole tämän palstan tarkoitus - kerätä feedbackia? Kun on oletettavaa, että suurin osa esillä olevista demopläjäyksistä on kuitenkin harrastelijoita/amatöörejä, niin ei aina voi ihmeitä odottaakaan. Silti voi palautteen antaa rakentavassa ja rohkaisevassa hengessä. Ja yleensä juuri ne heikoimmat esitykset eniten rohkaisua kaipaavatkin. Kommentoidaan näitä biisejäkin samalla. Taitavan kuuloinen orkesteri, tiiviisti pysyttelee tyylinsä puitteissa. Kun tämä genre ei itselleni ole kovin läheinen, nousee tuo tyylisidonnaisuus rajoitukseksi - tässä ei ole suuremmin sellaisia aineksia, jotka myöskään houkuttelisivat tämän tyylilajin pariin. Näin siis meikäläistä ainakaan. Yleisilme ehkä vähän raskassoutuinen, mutta ehkä sitä juuri haettiin. "Suurena miehenä tajusin mä sen, että mulla oli aukkoja tiedoissa." |
Timo JM 09.03.2004 17:39:29 | |
---|
Ummm, eikös se juuri ole tämän palstan tarkoitus - kerätä feedbackia? Kun on oletettavaa, että suurin osa esillä olevista demopläjäyksistä on kuitenkin harrastelijoita/amatöörejä, niin ei aina voi ihmeitä odottaakaan. Silti voi palautteen antaa rakentavassa ja rohkaisevassa hengessä. Ja yleensä juuri ne heikoimmat esitykset eniten rohkaisua kaipaavatkin. Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Silti jokainen joka näitä tämän palstan näytteitä säännöllisesti kuuntelee voi huomata, että täällä on myös aika paljon sellaista "ulostamista", jonka tarkoitus on ainoastaan herättää huomiota. Sillä ei ole mitään tekemistä minkään osaamisen tai osaamattomuuden kanssa. Minä en kuitenkaan halua alkaa miksikään palstapoliisiksi. Jatkukoon elämä entisellään ja annetaan kaikkien kukkien kukkia. Ja mitenkäs sitä sanotaan, kyllä maailmaan aina ääntä mahtuu... "Pelasta päiväsi ja jymäytä pitkätukkaa." |
tommi/poeme 10.03.2004 09:19:10 | |
---|
Joo mahtuu toki ja mun mielestä voimakkaat ilmaisut on hyvästä. Mun mielestä vois kuitenkin keskittyä tason nostamiseen. Täällä oli jossain vaiheessa puhetta, että pitäisikö mörkö-heavylle olla oma palsta, mutta mun mielestä ei. Tämähän on demostudio, eiköstä juu? Eikö dilloin kaiken maailman pissa-kakka läpät jouda jonnekkin muualle. Toki niitä voi heittää jos ei energiaansa saa muuhun tuhlattua. Tää on tälläinen kierre. Kaikki on tietenkin sallittua. En mä mitään fasistimeisinkiä halua. |
ulina21 10.03.2004 15:08:18 | |
---|
Diggasin biisistä. Se oli tosiaan vähän manic-tyyppinen mut silti ihan omaa juttua. Ainoa juttu mikä häiritsee on toi laulun miksaus . Eli laulu, joka biisin tärkein juttu (riippuu musast tiätty). Tossa on nyt tehty perinteiset elikkä jemmattu se sinne jonnekin että sitä saa tosissaan kuuntelemalla hakea. Kun kerta laulaja osaa laulaa ni sillon laulut framille. |
monotone 10.03.2004 17:15:57 | |
---|
...tarkoitus on ainoastaan herättää huomiota. Näyttäisi noudattelevan viihdealan lainalaisuuksia, noin niinku pienoismuodossa. :-) "Suurena miehenä tajusin mä sen, että mulla oli aukkoja tiedoissa." |
superfly 10.03.2004 17:39:30 | |
---|
Tää potki ihan hienosti. Hyvä meininki saatu narulle tarttumaan. Kitaristi välillä vähän villiintyi liiaksi efektiensä kanssa tosin. Whammykö se oli? Laulajalla hyvä kansainvälinen tatsi eikä mitään mikahäkkismeininkiä. Livenä haluaisin tämän nähdä. Harppu on alaston piano |