Demostudio 07.02.2004 13:57:34 | |
---|
Bändin nimi: The Flyers Kappaleen nimi: Stupid boy URL: http://www.koskenpojat.fi/index1.html (Mp3) Tässä näyte lähes nelikymppisinä aloittaneilta "soittajilta" Biisi löytyy The Flyers linkin alta. |
Jabe 09.02.2004 12:39:04 | |
---|
Hyvä biisi. Tyyli oli jännästi jossain garage-rokin, hardrockin ja pop-punkin välimaastossa. Ihan freesiltä kuullosti. Ne uuu - uuu -uuu -stemmalaulutkin sopivat tällaiseen rokkibiisiin varsin hyvin. Jos iskevää hittibiisiä koittaisi tehdä, niin sitten biisiä pitäisi hieman tiivistää. Ainakin intro voisi olla vähän lyhyempi. Minun kuuntelussa myöskin laulu jäi a-osassa vähän jalkoihin (tämä tosin saattaa johtua minun kuulokkeistani, jotka korostavat jotain outoja taajuuksia ...). Kaiken kaikkia hyvä kuuntelukokemus. Ei kun lisää ämpeekolmosia eetteriin vaan. |
tattis 09.02.2004 13:25:15 | |
---|
Hyvä biisi. Tyyli oli jännästi jossain garage-rokin, hardrockin ja pop-punkin välimaastossa. Ihan freesiltä kuullosti. Ne uuu - uuu -uuu -stemmalaulutkin sopivat tällaiseen rokkibiisiin varsin hyvin. Jos iskevää hittibiisiä koittaisi tehdä, niin sitten biisiä pitäisi hieman tiivistää. Ainakin intro voisi olla vähän lyhyempi. Minun kuuntelussa myöskin laulu jäi a-osassa vähän jalkoihin (tämä tosin saattaa johtua minun kuulokkeistani, jotka korostavat jotain outoja taajuuksia ...). Kaiken kaikkia hyvä kuuntelukokemus. Ei kun lisää ämpeekolmosia eetteriin vaan. Ei sitä "hittibiisiä" nyt välttämättä oltu hakemassa, vaan lähinnä toteuttamassa nuoruuden haaveita. Arvostelusi oli mielyttävää luettavaa, mutta kyllä me aikamiehet kestämme myös "idols" tyyppisen palauteen. Tanssiminen on turhaa pyörimistä hyvän "tavaran" ympärillä. |
NHR 10.02.2004 10:36:19 | |
---|
Oli tämä ihan tarttuva biisi ja melko hyvin vedettykin. Laulu tulee tosiaan ainakin säkeistöjen alussa kovin hiljaa, muutenkin voisi koittaa uskaltaa laulaa enemmän "ääneen" (esim. ne huudahdukset kuulostivat hiukan ponnettomilta), taustalaulut taas toimivat ihan OK. Pientä epätarkkuutta yhteissoitossa olin paikoin kuulevinani, mutta ei mitenkään häiritsevässä määrin. Soolo oli varmaankin sellainen, kuin pitikin, mutta minä en niistä tykkää, joten kommentoikoot muut sitä puolta. Toimii varmaankin livenä sopivalle yleisölle oikein hyvin. Did you ever wonder if your mom gave dad a blowjob just before she kissed you goodnight? |
tattis 16.02.2004 16:06:02 | |
---|
Voisko joku vielä....? Tanssiminen on turhaa pyörimistä hyvän "tavaran" ympärillä. |
Bluesmies 16.02.2004 17:21:39 | |
---|
Voisko joku vielä....? no mikä ettei!! Ei huono ollenkaan! Ihan ok soundit ja muutenkin tälläinen kiva rallatus. Sävellys nyt ei kovin ihmeellinen ollut, mutta toimiva joka tapauksessa. Kyllä tämän kuunteli! Kertosäe vois erottua vähän paremmin. Kitara on tyhmä!!! |
box1306 20.02.2004 16:14:27 | |
---|
Biisi svengaa! Sanotukset aika huumorilla höystetty, ilmeisesti, mitä sain selvää. Hieman rytmiongelmia havaittavissa soitannoissa kylläkin. Laulaja kaipaa treeniä niin äänenlaadussa kuin ääntämisessä. Mutta kuitenkin hyvä suoritus, jos äijät on "vanhemmalla" iällä alotellu soitteleen, ja eka demo mitä ootte purkittanut. Jäädään odottelemaan lisää... |
Timo JM 20.02.2004 22:13:04 | |
---|
Heh heh, tää kuulostaa ihan siltä kuin olis alle 15-vuotiaat asialla. Ensin ajattelin, että rumpali on heikoin lenkki, mutta kun soolo tuli en enää ollutkaan varma. Biisi sinänsä oli ihan kiva. Rumpalilla oli tosiaan breikit vähän missä sattuu, ja välillä ne oli kateissa kun olis voinut vetäistä. Laulu oli aivan liian hentoa hyminää. Mutta hei, tärkeintähän on, että hauskaa piisaa :-D P.S. Meidänkin ryhmän ikähaitari on neljänkympin molemmin puolin http://members.surfeu.fi/tm/popco.htm"Pelasta päiväsi ja jymäytä pitkätukkaa." |
tattis 21.02.2004 19:19:07 | |
---|
Heh heh, tää kuulostaa ihan siltä kuin olis alle 15-vuotiaat asialla. Ensin ajattelin, että rumpali on heikoin lenkki, mutta kun soolo tuli en enää ollutkaan varma. Prk Juuri kun alettiin ylpistyä. Tanssiminen on turhaa pyörimistä hyvän "tavaran" ympärillä. |
L.Ruoska 21.02.2004 21:19:14 | |
---|
Mahtavaa nähä että vanhat äijätkin alottaa soittamaan =) Tuntuu että mnetissa kaikki vanhat äijät on niitä jotka on skulannu 20+ vuotta =) Anyway tää biisi on must ihan jees, asiallisesti järjestelty noita eri kohtia. Niinkun melkeen kaikilla demoilla niin laulu on liian hiljanen/mussutusta, mutta tässä se on musta vaan miksattu liian taakse. Diggailen biisille jopa tunnuksenomaisesta rumpufillistä "tykkydy-dykkydy". Kuuntelin ton wma-pätkän ja vaikka siinä onkin bitrate aika alhainen niin hyvät soundit joten oletan että tää kuulostais aika mukavalta mp3senakin =) (kts. mun ääninäyte) |
tattis 26.02.2004 11:12:31 | |
---|
Mahtavaa nähä että vanhat äijätkin alottaa soittamaan =) Tuntuu että mnetissa kaikki vanhat äijät on niitä jotka on skulannu 20+ vuotta =) Anyway tää biisi on must ihan jees, asiallisesti järjestelty noita eri kohtia. Niinkun melkeen kaikilla demoilla niin laulu on liian hiljanen/mussutusta, mutta tässä se on musta vaan miksattu liian taakse. Diggailen biisille jopa tunnuksenomaisesta rumpufillistä "tykkydy-dykkydy". Kuuntelin ton wma-pätkän ja vaikka siinä onkin bitrate aika alhainen niin hyvät soundit joten oletan että tää kuulostais aika mukavalta mp3senakin =) "Kiitos kaikille palautteesta, vieläkin sitä voi antaa! Ensi viikolla heitämme tänne uuden demomme lauteille.Kappale on iloinen kesärallatus, kesää kun kerran lähestytään" Tanssiminen on turhaa pyörimistä hyvän "tavaran" ympärillä. |
Topah 01.03.2004 11:45:01 | |
---|
Ei huono. Muutamia ihan hyviä kohtia. Parannusta vaan jokaiseen osa-alueeseen, niin hyvä tulee. Yhteissoitossa on tosiaan kuultavia "rytmihäiriöitä". Rumpali ilmeisesti on jännittänyt äänitettäessa. Tommosta komppia on aika vaikea ilmeisesti soittaa rennosti ja jos ottoja on ollut jo aika monta alla alkaa jo musiikin ilokin olla koetuksella. Ja aina kun soittaa breikin, niin se on ihmeellinen asia, kuinka taimi kärsii. Klikin kanssa harjottelua ja ehkä simppelimpää oisin halunnut kuulla. Kitarasoolossa muuten hyvä meininki, mutta bendaukset hanskaan. Ja vielä tuo onko se kerto missä soitatte Bm Eb Cm Db7, niin mentäessä e:hen ja varsinkin Db7:aan, niin toivoisin vielä tiukempaa esilletuontia niissä kohdissa. Paremmat aksentit niihin kohtiin? Hyvä suunta. :D ! Joka päivä voi oppia uutta, mutta poisopiskelu on tärkeämpää. "Tapa vanhempasi" |
monotone 01.03.2004 15:05:17 | |
---|
Juuh, tiivistäminen ei olisi pahasta. Tommonen 2:40 saattaisi olla sopiva. :-) Laulaja ei aivan yltänyt tyylillisesti sovituksen tasolle. Ehkä asiaa voisi lähestyä toisinpäin - sovitetaan bändin sointi tukemaan laulajan tyyliä. Eli ehkäpä kevyempi ote bändiltä ei loisi aivan yhtä jyrkkää soinnillista epäsuhtaa. Intensiteetistä ei tarvitse luovuttaa piiruakaan vaikka komppikitarana olisikin akustinen tai heleä Rickenbacker-tyylinen soundi. Tämä jättäisi enemmän tilaa laulajan luontaiselle tyylille eikä tarvitsisi väkisin yrittää olla "rok". Semmoinen tekovääntäminen ei koskaan oikein kuulosta hyvälle. "Suurena miehenä tajusin mä sen, että mulla oli aukkoja tiedoissa." |
tattis 01.03.2004 18:30:48 | |
---|
Juuh, tiivistäminen ei olisi pahasta. Tommonen 2:40 saattaisi olla sopiva. :-) Laulaja ei aivan yltänyt tyylillisesti sovituksen tasolle. Ehkä asiaa voisi lähestyä toisinpäin - sovitetaan bändin sointi tukemaan laulajan tyyliä. Eli ehkäpä kevyempi ote bändiltä ei loisi aivan yhtä jyrkkää soinnillista epäsuhtaa. Intensiteetistä ei tarvitse luovuttaa piiruakaan vaikka komppikitarana olisikin akustinen tai heleä Rickenbacker-tyylinen soundi. Tämä jättäisi enemmän tilaa laulajan luontaiselle tyylille eikä tarvitsisi väkisin yrittää olla "rok". Semmoinen tekovääntäminen ei koskaan oikein kuulosta hyvälle. Taitaa olla helpompaa vaihtaa laulajaa :) Tanssiminen on turhaa pyörimistä hyvän "tavaran" ympärillä. |
monotone 01.03.2004 18:55:09 | |
---|
Taitaa olla helpompaa vaihtaa laulajaa :) Elähän nyt...kyllä se siitä. Kunhan ehdottelin. :-) "Suurena miehenä tajusin mä sen, että mulla oli aukkoja tiedoissa." |
tattis 08.03.2004 17:14:19 | |
---|
Ku tää tota.... hautautu aika syvälle. Vai onks tää nii syvältä? Tanssiminen on turhaa pyörimistä hyvän "tavaran" ympärillä. |