Demostudio 11.03.2004 05:41:58 | |
---|
Bändin nimi: Helsten Kappaleen nimi: Tuulenhenkäykset URL: http://www.angelfire.com/poetry/muksu/02-Tuulenhenk_ykset.mp3 (Mp3) Tuulenhenkäykset on Helstenin viimeisimmältä 4 biisin demolta. Tuotannosta vastaa Mikko Herranen, jonka liikuteltavan studioyksikön ansiosta äänitettiin suuren maailman malliin useassa paikassa, jopa parissa eri kaupungissa... Biisiä ja äänitettä saa kommentoida. www.helsten.net |
NHR 13.03.2004 05:49:17 | |
---|
Tämähän oli erittäin positiivinen yllätys, oikein mielenkiintoinen ja omaperäinen kappale. Iskelmämeininkiä tuntui myös olevan mukana. Komeaa laulua ennenkaikkea. Pitääpä kuunnella lisää. Onks ne hopparit niitä liian isoja housuja käyttäviä hottentotteja jotka puhuu lauluja? - Walrus |
Timo JM 13.03.2004 20:22:01 | |
---|
Totetus on erittäin mallikasta, mutta itse biisi on vain niin marginaalikamaa. Ei tällaista kyllä jaksa kuunnella. Hyvän laulun tekeminen ei ole helppoa. Sori. "Pelasta päiväsi ja jymäytä pitkätukkaa." |
Lux 14.03.2004 13:12:07 | |
---|
How d'you know I was lookin' at you if you weren't lookin' at me? (Mr Bungle) |
Timo JM 14.03.2004 15:25:53 | |
---|
Kuuntelin kaksi muutakin biisiä ja valitettavasti olen edelleenkin täysin samaa mieltä. Kaikki muu toimii loistavasti, mutta itse biisit tökkivät. "Pelasta päiväsi ja jymäytä pitkätukkaa." |
Vilhelmus 15.03.2004 10:58:25 | |
---|
Soundit hyppäs heti vähän keskivertodemotasoa ylemmäs kun starttas. Biisi on ekakuulemalla vähän "vaikea", mutta pakko on kuunnella toiseen kertaan kun oli niin hyvä draivi soitossa. Jostain pikku vihahteesta tuli jopa mieleen Kingston Wall. Myöhemmin: Hemmetti, tää toimii. Muhevia sointua ja kova kitarasoundi. Omaperäinen ote ja toi edelläkin mainittu pieni iskelmällisyysvivahde. Ammattimainen toteutus. Diggaan. Parit ihan helvetin hienot melodiatkin. Kierroksen paras tähän asti! |
leka 15.03.2004 11:07:12 | |
---|
Y.U.P. tuli mieleen ensimmäisenä... oikein hyvä. livenä olisi kiva nähdä tämmöinen. hopsisheijaa |
Vilhelmus 15.03.2004 14:43:26 | |
---|
Kuuntelinpa noi kaksi muutakin sitten. Mars-biisi ei juuri säväyttänyt, Taunus kulki ihan kivasti ja siinäkin olin kuulevinani jotain pikku KW-viitettä. Kumpikaan ei ollut vaan niin virkistävän erilainen kuin tuo Tuulenhenkäykset. |
Nuuskamuikkunen 15.03.2004 16:14:24 | |
---|
Vallan mahtavaa. En edes osaa sanoa mikä tässä nyt niin viehättää. Tykkään. Kahvi on hyvää, mutta tee on parasta. |
Cutter 16.03.2004 15:37:46 | |
---|
Tykkään. Mullakin tuli tuosta mieleen YUP ensin. Tosi kivasti kulkee tuo melodia, kun välillä se hyppii ihan hämärästi eikä kulje omien odotusten mukaisesti ja välillä tulee taas sellanen pätkä, missä jotenkin saa kiinni siitä melodiasta tosi hyvin ja sitten se taas muuttuu aika hämäräksi. Vaikea selittää, mutta nämä kaks asiaa yhdessä biisissä toimii hienosti.Pitää mielenkiinnon yllä koko ajan, antaa kuuntelijalle jotain pientä, mutta ei avaa koko salaisuutta kerralla eikä ehkä toisellakaan kerralla.YUP:llä on mielestäni monissa biiseissä just tän tyyppistä rakennetta. Siis kerrassa aivan mainio kipale. "Jos sinulla on jotain sanottavaa, sano se. Jos ei, älä vaan sitä sano." |
Capu 16.03.2004 15:56:45 | |
---|
Hienoa musaa! Kuuntelen mielellään lisää.. |
larinparaske 16.03.2004 17:49:04 | |
---|
Hieno. Vähän vaati skarppaamista alkuun, että pääsi kiinni. Sen jälkeen vakuutti kyllä omaperäisyydellä ja hienolla tunnelmalla. Tää nyt ei ollut kauheen rakentavaa kritiikkiä :) I want to be the king and queen of cheese |
NORTON 16.03.2004 20:33:04 | |
---|
Tämä oli sellaista musaa, että minä en tajua pätkääkään. Vaikka toteutus ym, olivat aivan toimivia, niin mitä tällaisella haetaan, kuka tällaista haluaa kuunnella? Minä en vaan tajua. Sanotaan nyt vaikka näin että sovitukset olivat mielenkiintoisia, mutta kokonaisuus epämuodostunut. Anteeksi! |
Tupuna 17.03.2004 01:00:26 (muokattu 17.03.2004 01:08:33) | |
---|
Huh! Olipas erilainen Helsten-biisi. Siis verrattuna niihin aiempiin mitä olen luukuttanut. Jotenkin tosi jännä toi Tuulenhenkäyksiä... lyriikat ovat minun makuuni tekotaiteelliset (no, minähän tykkäänkin siitä lissun-lässyn-luba-luu-lyriikasta), mutta biisi tosi hyvä! Tykkäsin oikeesti todella paljon. Loistavaa! Parempaan suuntaan olette menossa. Tupuna tykkää. Ja Lukkarin ääni on tietenkin tosi hyvä. Ei ole monia hyviä mieslaulajia. Pusihali. EDIT: Ja itseasiassa tuo Marsin Tuliaiset oli kovempi biisi. Tosi vaikee sanoa miksi. Harvaa demobändiä jaksaa kuunnella näin intensiivisesti kuin teitä. Onnittelut. Eikä tämä ole sit mitään perseennuolentaa, vaikka persettä sinulta tietenkin myös haluaisin :) ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
superfly 17.03.2004 18:16:21 | |
---|
Tämä veti vähän hiljaiseksi, mikä on luultavasti hyvä asia. Kuuntelen pari kertaa uudestaan kommentoin lisää sitten kun tajuan tästä jotain. Harppu on alaston piano |