Aihe: Luminis : Sumu
1
Demostudio
27.09.2004 21:57:50
Bändin nimi: Luminis
Kappaleen nimi: Sumu

URL: http://www.mikseri.net/www/play.php?type=dl&id=65770 (Mp3)

Luminiksen demon viimeinen, mutta monen mielestä paras kappale. (Tyyli: suomenkielinen poprock)
Timo JM
28.09.2004 14:01:22

Heti alkuun on todettava, että on erittäin hienoa kuulla täällä tämän kaltaista tyylikästä suomi-poppia.

Alku lupaa paljon, mutta odotukset eivät oikein täyty biisin edetessä. Laulajan hieman teennäinen ja ylimakea fraseeraus ei oikein innosta. Siitä puuttuu tunne aidosta ja rehellisestä tulkinnasta. Huomasin ihmetteleväni myös stemmojen puutetta - puhumattakaan tyylikkäistä aa-kuoroista.

Rummuissa viive kuulostaa kivalta. (Itse asiassa olen omalla kohdallanikin odottanut biisiä jossa tuota kikkaa voisi soveltaa.) Sovitus oli oikealla tavalla niukka, mutta jotain kasvattavia elementtejä siihen olisi silti toivonut aika moneenkin paikkaan. Nyt kerto ei oikein noussut säkeistöstä riittävästi.

Tämä on aika paljon soundeista elävää musaa joka hyvällä tuotannolla menee usein jo varsin pitkälle. Tässä tapauksessa hiukan keskeneräiseltä vaikuttava toteutus ei oikein riitä kannattelemaan ihan niin hyvin kuin voisi. (Siis kriittisessä kuuntelussa.) Hyvä kokonaismeininki kuitenkin.
...siis mun mielestä.
Vilhelmus
28.09.2004 21:17:48

Lähti hienosti heti pienenpienellä paisutuksella säkeistöön - pikkujutulla heti herää kiinnostus.

Tykkään myös säkkärin rennosta otteesta, laulajan äänestä ja virvelin delaysta.

Kertsi kaipaisi ehkä mun mielestä hiukan enemmän sellaista "nyt mennään" -otetta. Vielä kun sanojen välissä on taukoja, niin tulee vähän laahaamisen meininki.

Samalla tuli roikuttua keskusteluissa niin mukavasti rullasi taustalla, mutta pelkillään kuunneltuna olisi ehkä kaivannut myös pientä tiivistämistä.

Ihan hieno biisi ja onnistunut toteutus. Viilaamisella hemmetin hieno. Hyvä.
"Akvaari jossei o kaloja eikä vettä vaan hämyheikkeijä."
- Steelin kuvaa terraariota
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt