Aihe: Mind Of A Soil : Cultural
1
Demostudio
20.10.2004 21:52:21
Bändin nimi: Mind Of A Soil
Kappaleen nimi: Cultural

URL: http://members.tiscali.fi/sicksakke/soil.mp3 (Mp3)

Yksi biisi piakkoin valmistuvalta EP:ltä. Mind Of A Soil on eräs lukuisista sooloprojekteistani..kaippa tää on jonkinmoista friikkimeteliä mansonin ja system of a downin suuntaan. Miksausta varmaan vielä jonkin verran hion mutta en järjettömän paljoa. kommentteja otetaan vastaan.
Sikksakke
26.10.2004 21:18:39
aattelin nyt nostaa tätä kun ei tänne oo mitään sanottavaa tullu..jos ei tälläkään yrittämällä tule niin sitten saakoon hukkua unohduksen valtamereen=)
hahuusko
26.10.2004 22:56:53
Konerummut ja -basso olivat aika yksitoikkoiset, niissä saisi olla jotain pientä vaihtelua. Soundit olivat ehkä vähän karut, mutta paljon pahempaakin on kuultu. Laulun vireeseen kannattaisi kyllä kiinnittää huomiota, nyt ei melodioista saanut tolkkua kun koko ajan mentiin nuotin vierestä. Mutta ei tämä muuten yhtään hullumpi ollut; kitarointi kuulosti ainakin ihan hyvältä ja biisin rakenne toimi.
Spiralmind
27.10.2004 20:42:48

Suosittelisin yrittämään vähän kovemmin... tai jotain. Tässähän on miksaus ihan päin peetä ja laulu menee nuotin vierestä ja englannin lausuminen surkeata, eikä melodioista jäänyt mitään mieleen. Tämä rakentavana kritiikkinä siis.
Oh, heart of gold, spring time life and laughter borne, now you wander there alone Down that way where life is a bad place, life is a sad place, always
Sikksakke
27.10.2004 23:08:10
kiitos. tämä olikin vitun rakentavaa. pitääkin muistaa tatuoida käteeni etten enää osaa edes puhua englantia..ja seuraavaien biisien soundit haetaan antti tuiskun hiteistä eikä sieltä mieleenkiintosemmasta underground hc paskan joukosta.
Spiralmind
27.10.2004 23:29:24

Älä nyt suutu. Eikös tänne sitä varten biisejä pistetä että halutaan kommenttia. Minä annoin kommenttia. En minä sanonut että sun anttituiskulta pitäis kuulostaa, mutta tää nyt vaan ei kuulostanut mun korvaan hirveän hyvältä (ei sillä että kuulostaisi Tuiskukaan).
Se kliinisen kuulonen basso on ihan liian kovalla muuhun nähden ja muutenkin sille kannattais jotain tehdä...
Ja biisi kaipais lisää vaihtelua.
Oh, heart of gold, spring time life and laughter borne, now you wander there alone Down that way where life is a bad place, life is a sad place, always
Sikksakke
28.10.2004 11:22:23
en minä suuttunut. vastasin vaan samalla keskustelun tasolla kun tuo sinun ensimmäinen postauksesi. tottakai se biisi on täällä sitä varten että sitä saa arvostella.
MattiAuer
28.10.2004 14:10:33 (muokattu 28.10.2004 14:18:21)

en minä suuttunut. vastasin vaan samalla keskustelun tasolla kun tuo sinun ensimmäinen postauksesi.

Paitsi että Spiralmind kirjoitti tuossa silkkaa asiaa, vaikka ensimmäisessä virkkeessä ehkä onkin tarpeeton vittuilun sivumaku. Hän ei sanallakaan viitannut siihen, etteikö musiikkityylisi olisi täysin kelvollinen. Ja Tuiskulla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Spiraali vain sanoi, että teoksessasi on paljon pielessä - muutaman kerran kuunneltuani olen tasan yhtä mieltä.

Miksaus on aivan hirveä, midi-beisi kumisee, pönöttää ja peittoaa kaiken muun. Tosin noista basso- ja rumpuraidoista (koska ne ovat yksinkertaista, junnaavaa midiä) ei kovakaan jätkä hirveän hyvää jälkeä tee. Noise-kitaroista tykkäsin. Oikeassa ympäristössä ne saattaisivat olla todella hienot. Groovea ei ole oikein mihinkään suuntaan - tämän tahtiin ei juuri tee mieli liikuttaa mitään osaa ruumiistaan. Sävellykseen ei tässä ole vielä järkeä puuttua, koska muotoseikat ovat niin kaukana hakusessa, ettei tästä ota selkoa.

Vokaaleista se säröefektoitu mölinä oli vielä ihan siistiä, kun siitä ei saanut mitään selvää. Tykkään sellaisesta. Puhdas laulu oli kuitenkin ponnetonta ja pyöri siinä nuotin vieressä oikeaan sävelkorkeuteen juuri osumatta. Mörinässä ilmeisesti haettiin "miehekästä" saundia. Lähinnä se oli huvittavaa. Ihan kuin minä olisin ollut örisemässä ja se on kauheaa kuultavaa. Ja saatat puhua englantia vaikka kuinka hyvin, mutta jos tuo on mielestäni hyvää lausuntaa, meillä on ko. kielestä aivan erilainen käsitys.

Uskoisin, että pari-kolme vuotta sulla tuossa vielä menee. Kun jaksat panostaa ja opetella musantekoa niin voi olla vaikka kuinka kovaa matskua luvassa. Eläkä missään tapauksessa luovu tuosta saundin lähtökohdasta. Kunnon raivokkaalle noisepaskalle on aina tilaa.

EDIT:
Kävin tuossa kuuntelemassa noita Throat Plant -pätkiä ja niissähän on jo enemmän meininkiä ja saundikin paremmin kohdallaan. Ja vokaalit kuulostaa huomattavasti paremmalta kuin tuossa Culturalissa, myös lausunnan osalta. Melkein sepulturaalista demomenoa. Itse kyllä tykkäisin tämän käsillä olevan tekosen tyylistä enemmän, jos sitä vielä hioisit. Sepulturaa on jo kuultu.
"Uniikki unikorni olikin korni koni"

DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään.
Sikksakke
28.10.2004 17:24:02 (muokattu 28.10.2004 17:43:16)
kiitoksia palautteesta. tuossa olikin jo asiallinen ote kommentointiin. Niin en tosiaan tiedä että mikä mielikuva niistä vanhoista Throat klipeistä tulee, mutta jos kuulisit sen 15 raidan demon kokonaisuudessaan niin ei siitä kyllä pelkkä sepultura tule mieleen. se on aika jännä sekotus ties mitä staileja. voin sen tietysti lähettää jos kiinnostaa ja maksat ne postikulut. ja siis en näitä mitään sooloprojektejana nauhottelisi ollenkaan jos Throat Plantin rumpali ei nauhoittelisi toisen bändin kanssa demoa. Kunhan se siitä pääsee niin uutta Throat matskua ois tarkotus purkittaa.

niin ja siis vielä tuosta biisistä. ei sen mölinän ole tarkotus olla "miehekästä" ..siinä on miksattu muutemalla raidalla samat oudot köhinät eri efektien läpi..siis se on vaan semmonen pervo johdatus siihen puhtaaseen kohtaan..selvästikin tää biisi ja koko projektin tarkotus on nyt tosiaan aivan väärinymmärretty...siis tarkotuksena oli tehdä jotain joka on mainstreamin vastaista ja nimenomaan sillä tavalla häiritsevää, että se ei yritäkkään noudattaa mitään vanhoja hyviksi todettuja kaavoja..mulla on sitten ne tarkotuksellisesti koukkuhakuset projektit ihan erikseen. en tiedä auttaako tai selventääkö tämä nyt mitään. mutta siis se ns. nuotinvierestä menevä kertsikin on kyllä kokeiltu tavallisemmin vetää mutta tuo versio siitä' nyt palveli tätä tarkotusta eniten..ääh vaikeeta näin yrittää selittää tuota.

ja tämäkin nyt tietysti kuulostaa siltä että yritän vaan puolustella paskaa biisiä=)
kingdom
28.10.2004 20:04:24
Kitarasta ja laulusta tuli kyllä SOAD mieleen. Laulusta ja örinästä en tykänny, persoonallisuutta ja aggressiivisuutta kehiin vaan jos SOAD-tyylistä laulua haetaan. Kitaraa voisit laittaa miksausessa vähän kovemmalle, kitarasoundikaan ei oikein lämmittäny. Oikeat bassot ja rummut olisi myös plussaa. Sanoista en saanut selvää joten niitä en lähde kommentoimaan.
Hey Bungalow Bill, what did you kill?
vanttera
29.10.2004 04:21:44
Saako täällä trollailla? Painakaa vaikka varotusta jos ahdistaa.

Hoho! Mä nauroin ekan kymmenen sekunnin jälkeen iloisesti tohon kahteen minuuttiin asti, sen jälkeen sekosin täysin. Täysin verrattavissa KMT:n taiteeseen, sä oot vaan pirun ilkee kaiffari. ;I

Ei sillä että ittellä olis mitään parempaa, mutta silti. Mä en kertakaikkiaan keksi tosta mitään hyvää sanottavaa keston lisäksi.
"Tarkottaako toi Miss Sixty sitä että sä oot niinku 60?"
Taavitson
30.10.2004 11:39:58
Vanttera mä oon samaa mieltä , voiko tätä kuttuu ees musiikiks ?! xDD

Ei saamari
MikkoPaskavasara
30.10.2004 17:19:00

Herraisä... tää oli kyllä kaamea biisi kaikin puolin. Tahattoman koominen. Tulee mieleen nimimerkki Plasmademonin jutut lyriikkaosastolla.
Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens!
hahuusko
31.10.2004 03:09:03
voiko tätä kuttuu ees musiikiks ?! xDD

Minusta tämän biisin haukkuminen on mennyt jo ihan överiksi. Paljon on kyllä parantamisen varaa, sitä en kiellä, mutta tässä on sentään esimerkiksi basso ja kitarat samassa vireessä, rumpukompit kuulostavat kohtalaisen realistisilta (en tarkoita tällä soundeja tai svengaavuutta vaan sitä, että "oikeakin" rumpali voisi soittaa tuollaisia komppeja) ja biisissä on järkevä rakenne. Nuo eivät ole mitään itsestäänselvyyksiä.

Jos kuulisitte jotain OIKEASTI huonoja räpellyksiä niin niiden rinnalla tämä on mestariteos. Ja vaikka en siis itsekään tästä nykyisellään niin hirveästi tykkää, niin pidän tätä kuitenkin kehityskelpoisena MUSIIKKINA.
MattiAuer
31.10.2004 19:24:35

Vanttera mä oon samaa mieltä , voiko tätä kuttuu ees musiikiks ?! xDD

Tuotahan tällä siis käsittääkseni juuri haetaan. Ja mitenkäs siitä rokkenrollista aikanaan sanottiinkaan; "järjetöntä korviasärkevää möykkää, ei edes musiikkia" ...?

No joo, tuskinpa tällainen "vaikea" materiaali koskaan valloittaa maailmaa, mutta kyllä minä tykkään (hyvin tehdystä) epävireisestä noisetohotuksestakin. Kuunnelkaa The Wake Engineä jos ette tiedä mistä puhun. "The Flying None" on aivan mahtava biisi.

Siksi sanon, että tässä on lupausta, kunhan tekijä keksii, mitkä niistä perinteisesti toimivista ratkaisuista kannattaa kuitenkin pitää. (Ja minähän senkin tietenkin jo tiedän.)
"Uniikki unikorni olikin korni koni"

DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt